Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff se vyjadřuje k vývoji šampionátu, v němž mají zatím nad Ferrari výhodu. Jak přistoupí ke zbytku sezóny? A jaké šance mají jejich mladíci - Esteban Ocon a George Russell - na to, že se příští rok objeví ve startovním poli Formule 1?
Toto, Mercedes vede šampionát konstruktérů o 37 bodů, Lewis mezi jezdci o 40 bodů. Jak to mění váš přístup ke zbytku sezóny?TW: Samozřejmě to je lepší vést, než opačně, ale zbývá šest závodů a spousta bodů ke skórování, takže to u nás nevede k žádnému komfortu. Budeme se soustředit na každičkou část ve snaze optimalizovat vůz ve všech možných oblastech - a budeme usilovat o vítězství v závodech.
V týmu nepanuje žádný naivní optimismus ohledně naší situace. Naše myšlenkové rozpoložení je velmi pozitivní, máme energii, v továrnách to žije a jsme nadšeni soubojem, který nás čeká v dalších šesti závodech.
Jaké jsou šance na to, že příští rok uvidíme v kokpitu F1 Estebana [Ocona] a Georgea [Russella]?TW: Existuje spousta jezdců, kteří si zaslouží místo v F1, ať už jde o mladé či zkušené, kokpity jsou ale momentálně omezenou komoditou. Jak Esteban, tak i George, si rozhodně zaslouží být v F1. Stále pracujeme na možnostech a pečlivě se rozhodneme, co pro ně bude nejlepší. Pokud to znamená to hrát dlouhodobě, tak budeme pokračovat v jejich přípravě a vývoji.
Valtteri je v současné době čtvrtý s velmi malou šancí na boj o vítězství v šampionátu. Co to pro jezdce znamená?TW: Pro závodního jezdce to je velmi náročná situace, protože získat titul je vše, o čem sníte a pro co pracujete. Když si uvědomíte, že jste vypadli z boje, tak je to velmi těžké překonat.
Ale Valtteri prokázal, že má rychlost, talent a pracovní morálku na to, aby s Mercedesem zvítězil. Vždy byl týmovým hráčem, což je jednou z největších ctností jeho osobnosti. Valtteri mohl letos vyhrát závody, měl však smůlu. Štěstí ale není pouze jednosměrné a já vím, že Valtteri má všechno potřebné k tomu, aby na této úrovni vítězil. Potřebuje jen pokračovat v tvrdé práci na zlepšení a věřit, že se to pro něj otočí.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.