Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff se vyjadřuje k vývoji šampionátu, v němž mají zatím nad Ferrari výhodu. Jak přistoupí ke zbytku sezóny? A jaké šance mají jejich mladíci - Esteban Ocon a George Russell - na to, že se příští rok objeví ve startovním poli Formule 1?
Toto, Mercedes vede šampionát konstruktérů o 37 bodů, Lewis mezi jezdci o 40 bodů. Jak to mění váš přístup ke zbytku sezóny?TW: Samozřejmě to je lepší vést, než opačně, ale zbývá šest závodů a spousta bodů ke skórování, takže to u nás nevede k žádnému komfortu. Budeme se soustředit na každičkou část ve snaze optimalizovat vůz ve všech možných oblastech - a budeme usilovat o vítězství v závodech.
V týmu nepanuje žádný naivní optimismus ohledně naší situace. Naše myšlenkové rozpoložení je velmi pozitivní, máme energii, v továrnách to žije a jsme nadšeni soubojem, který nás čeká v dalších šesti závodech.
Jaké jsou šance na to, že příští rok uvidíme v kokpitu F1 Estebana [Ocona] a Georgea [Russella]?TW: Existuje spousta jezdců, kteří si zaslouží místo v F1, ať už jde o mladé či zkušené, kokpity jsou ale momentálně omezenou komoditou. Jak Esteban, tak i George, si rozhodně zaslouží být v F1. Stále pracujeme na možnostech a pečlivě se rozhodneme, co pro ně bude nejlepší. Pokud to znamená to hrát dlouhodobě, tak budeme pokračovat v jejich přípravě a vývoji.
Valtteri je v současné době čtvrtý s velmi malou šancí na boj o vítězství v šampionátu. Co to pro jezdce znamená?TW: Pro závodního jezdce to je velmi náročná situace, protože získat titul je vše, o čem sníte a pro co pracujete. Když si uvědomíte, že jste vypadli z boje, tak je to velmi těžké překonat.
Ale Valtteri prokázal, že má rychlost, talent a pracovní morálku na to, aby s Mercedesem zvítězil. Vždy byl týmovým hráčem, což je jednou z největších ctností jeho osobnosti. Valtteri mohl letos vyhrát závody, měl však smůlu. Štěstí ale není pouze jednosměrné a já vím, že Valtteri má všechno potřebné k tomu, aby na této úrovni vítězil. Potřebuje jen pokračovat v tvrdé práci na zlepšení a věřit, že se to pro něj otočí.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.