Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff se vyjadřuje k vývoji šampionátu, v němž mají zatím nad Ferrari výhodu. Jak přistoupí ke zbytku sezóny? A jaké šance mají jejich mladíci - Esteban Ocon a George Russell - na to, že se příští rok objeví ve startovním poli Formule 1?
Toto, Mercedes vede šampionát konstruktérů o 37 bodů, Lewis mezi jezdci o 40 bodů. Jak to mění váš přístup ke zbytku sezóny?TW: Samozřejmě to je lepší vést, než opačně, ale zbývá šest závodů a spousta bodů ke skórování, takže to u nás nevede k žádnému komfortu. Budeme se soustředit na každičkou část ve snaze optimalizovat vůz ve všech možných oblastech - a budeme usilovat o vítězství v závodech.
V týmu nepanuje žádný naivní optimismus ohledně naší situace. Naše myšlenkové rozpoložení je velmi pozitivní, máme energii, v továrnách to žije a jsme nadšeni soubojem, který nás čeká v dalších šesti závodech.
Jaké jsou šance na to, že příští rok uvidíme v kokpitu F1 Estebana [Ocona] a Georgea [Russella]?TW: Existuje spousta jezdců, kteří si zaslouží místo v F1, ať už jde o mladé či zkušené, kokpity jsou ale momentálně omezenou komoditou. Jak Esteban, tak i George, si rozhodně zaslouží být v F1. Stále pracujeme na možnostech a pečlivě se rozhodneme, co pro ně bude nejlepší. Pokud to znamená to hrát dlouhodobě, tak budeme pokračovat v jejich přípravě a vývoji.
Valtteri je v současné době čtvrtý s velmi malou šancí na boj o vítězství v šampionátu. Co to pro jezdce znamená?TW: Pro závodního jezdce to je velmi náročná situace, protože získat titul je vše, o čem sníte a pro co pracujete. Když si uvědomíte, že jste vypadli z boje, tak je to velmi těžké překonat.
Ale Valtteri prokázal, že má rychlost, talent a pracovní morálku na to, aby s Mercedesem zvítězil. Vždy byl týmovým hráčem, což je jednou z největších ctností jeho osobnosti. Valtteri mohl letos vyhrát závody, měl však smůlu. Štěstí ale není pouze jednosměrné a já vím, že Valtteri má všechno potřebné k tomu, aby na této úrovni vítězil. Potřebuje jen pokračovat v tvrdé práci na zlepšení a věřit, že se to pro něj otočí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.