Max Verstappen, který v Rusku završí 21. rok svého života, hovoří o své letošní sezóně a budoucím týmovém kolegovi, jímž se po odchodu Daniela Ricciarda stane Pierre Gasly z Toro Rosso.
Zatím jsi v této sezóně stanul pětkrát na pódiu a jednou vyhrál. Jsi s tím spokojený?Max Verstappen: Jo. Začátek byl trochu náročný, ale dokázali jsme to dobře otočit a s posledními výsledky jsem velmi spokojený. Myslím, že jsme dosáhli maxima na spoustě tratí, kde jsme nečekali, že si povedeme tak dobře, a kde jsme získali slušnou porci bodů, o něž jsem na počátku sezóny přišel. Takže si opravdu nemůžu stěžovat na to, jak to v poslední době jde.
V Singapuru ses po fantastickém kole kvalifikoval na druhou pozici. Jak ses po něm cítil? A věděl jsi, že jedeš na velmi dobrý čas?MV: Myslím, že to poslední kvalifikační kolo bylo fakt dobré. Kvůli problémům, které jsme během kvalifikace měli, to bylo důležité zůstat klidným a překonat je. Zamet takové kolo tedy bylo velkou odměnou. Připadalo mi velmi čisté. V Singapuru to je všechno o tom, abyste zajeli čisté kolo, a pokud možno bez chyb. Pak máte obvykle našlápnuto k velmi dobrému času, a přesně to se stalo.
Jak bys shrnul svůj závod a dojezd na 2. místě? Muselo to být povzbuzením, když jsi vyjel z boxů před Vettelem.MV: Závod byl fajn, jen byla škoda, že jsem přišel v prvním kolo o druhé místo, i když zásluhou skvělé strategie týmu jsme se na něj dostali zpět. Samozřejmě, že to byl pro všechny výborný výsledek. Tým byl odměněn za svou tvrdou práci po celý víkend, takže jsem z toho měl radost.
Vítězství v Rakousku byl samozřejmě vrcholným okamžikem. Jak jsi to tehdy oslavil?MV: Vyhrát v Rakousku s vozem Red Bull na Red Bull Ringu je vždy hodně výjimečné. V závodech před tím se nám už docela dařilo, ale bylo to fajn, že jsme tam dokázali vyhrát. Byli tam všichni velcí šéfové, měl jsem na trati velkou podporu oranžové armády, to všechno bylo zcela jedinečné.
Vlastně jsem to potom až tak moc neoslavil, zamířil jsem domů. Rychle si uvědomíte, že se musíte také připravovat na další závody, proto nemůžete moc šílet. Nemyslím si, že potřebujete oslavit každé závodní vítězství tak silně jako to první, řekl bych.
Jaké to je mít tak obrovskou podporu kolem sebe?MV: Jo, je to super vidět po světě tolik podpory. Rakousko není ani tak blízko Holandsku, přesto přijelo tolik lidí. Bylo to nádherné.
Brzy oslavíš své 21. narozeniny, již teď máš ale z F1 velké množství zkušeností. Jak velkou to je výhodou před dalšími závody?MV: Pořád jsem hodně mladý a myslím, že čím více zkušeností získám, tím budu rychlejší. Samozřejmě, že cílem pro příští rok je mít ještě silnější balík. Uvidíme, co dokážeme.
Letní přestávka byla poznamenána oznámením Daniela, že po sezóně tým opustí. Jako týmoví kolegové jste spolu strávili skoro tři sezóny. Budete si nablízku, i když odejde?MV: Nevidím důvod, proč ne. Není to tak, že odchází, jen přestupuje do jiného týmu. Jako kamarád a bývalý týmový kolega... vždy byl silným soupeřem a obecně je považován za jednoho z nejlepších ve Formuli 1, takže to bylo skvělé mít jej za týmového kolegu a společně se posouvat na vyšší úrovně.
Příští rok bude tvým týmovým kolegou Pierre Gasly. Jak jsi reagoval, když ses tu zprávu dozvěděl? Máte společnou historii v motokárovém závodění.MV: Já jsem se to po oznámení o odchodu Daniela dozvěděl celkem brzy, že přijde do týmu. Pierre je skvělý kluk. Znám ho z motokár. Je velmi příjemný, super snadno se s ním vychází a určitě bude velmi rychlým týmovým kolegou.
Chystáš si pro něj nějaké žertíky?MV: Obvykle nejsem tím typem člověka, ale možná něco spontánního, až to přijde.
Byl jsi na posledním výběru E-sportu. Těšíš se na to, jak se to bude vyvíjet?MV: Jo, je to moc zajímavé sledovat. Znám několik z těch kluků a vím, že jsem na simulátoru velmi rychlí, takže doufám, že odvedou dobrou práci.
Myslíš si, že by se mohli přizpůsobit v reálu?MV: Nevím, co chtějí dělat - jestli chtějí zůstat profesionálními simulátorovými závodníky a získat více času na simulátoru v továrně, nebo se vlastně chtějí stát závodními jezdci.
Záleží na tom, jak moc to chcete dělat a jaké sponzory najdete, což není ve formulovém závodění snadné. Myslím, že to záleží na osobnosti a na tom, čeho opravdu chtějí dosáhnout. Můžete dělat spoustu různých věcí.
A na závěr, jaké máš cíle pro závěr sezóny?MV: Mým cílem je snažit se být co nejkonzistentnější, to znamená být rychlý a dostávat co nejvíce z balíku, která máme.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.
Lando Norris odstartuje do VC Bahrajnu 2025 až ze šesté příčky se ztrátou čtyř desetin na týmového kolegu Piastriho. Přiznal, že nerozumí tomu, proč z rychlého McLarenu MCL39 nedokáže dostat maximum.
George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu za předčasný výjezd do boxů během červené vlajky v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu.
Zatímco Ferrari slavilo skvělý výkon Charlese Leclerca, Lewis Hamilton musel po kvalifikaci na okruhu v Bahrajnu spolknout hořkou pilulku – zajel až devátý nejrychlejší čas.
Max Verstappen odstartuje do Velké ceny Bahrajnu ze sedmé pozice. V kvalifikaci ho brzdily technické potíže, stěžoval si na špatný pocit z brzd a nedostatek přilnavosti, kvůli kterým nemohl zajet lepší čas.
Oscar Piastri si v dramatické kvalifikaci vyjel pole position pro Velkou cenu Bahrajnu, když ustál těsný tlak soupeřů v závěru. Přestože McLaren vypadal dominantně, finální souboj o čelo byl napínavější, než se čekalo.
Oscar Piastri dominoval třetímu tréninku na Grand Prix v Bahrajnu, když zajel čas 1:31.646. Tento výkon mu zajistil první místo, přičemž na druhého jezdce mimo tým McLaren měl náskok přes osm desetin sekundy.
Lando Norris vede před nedělní Velkou cenou Bahrajnu o 13 bodů před týmovým kolegou Oscarem Piastrim z McLarenu. Max Verstappen je jen o bod za Piastrim, což vytváří napjatý trojstranný souboj o titul, který začíná nabírat reálné kontury.