Max Verstappen, který v Rusku završí 21. rok svého života, hovoří o své letošní sezóně a budoucím týmovém kolegovi, jímž se po odchodu Daniela Ricciarda stane Pierre Gasly z Toro Rosso.
Zatím jsi v této sezóně stanul pětkrát na pódiu a jednou vyhrál. Jsi s tím spokojený?Max Verstappen: Jo. Začátek byl trochu náročný, ale dokázali jsme to dobře otočit a s posledními výsledky jsem velmi spokojený. Myslím, že jsme dosáhli maxima na spoustě tratí, kde jsme nečekali, že si povedeme tak dobře, a kde jsme získali slušnou porci bodů, o něž jsem na počátku sezóny přišel. Takže si opravdu nemůžu stěžovat na to, jak to v poslední době jde.
V Singapuru ses po fantastickém kole kvalifikoval na druhou pozici. Jak ses po něm cítil? A věděl jsi, že jedeš na velmi dobrý čas?MV: Myslím, že to poslední kvalifikační kolo bylo fakt dobré. Kvůli problémům, které jsme během kvalifikace měli, to bylo důležité zůstat klidným a překonat je. Zamet takové kolo tedy bylo velkou odměnou. Připadalo mi velmi čisté. V Singapuru to je všechno o tom, abyste zajeli čisté kolo, a pokud možno bez chyb. Pak máte obvykle našlápnuto k velmi dobrému času, a přesně to se stalo.
Jak bys shrnul svůj závod a dojezd na 2. místě? Muselo to být povzbuzením, když jsi vyjel z boxů před Vettelem.MV: Závod byl fajn, jen byla škoda, že jsem přišel v prvním kolo o druhé místo, i když zásluhou skvělé strategie týmu jsme se na něj dostali zpět. Samozřejmě, že to byl pro všechny výborný výsledek. Tým byl odměněn za svou tvrdou práci po celý víkend, takže jsem z toho měl radost.
Vítězství v Rakousku byl samozřejmě vrcholným okamžikem. Jak jsi to tehdy oslavil?MV: Vyhrát v Rakousku s vozem Red Bull na Red Bull Ringu je vždy hodně výjimečné. V závodech před tím se nám už docela dařilo, ale bylo to fajn, že jsme tam dokázali vyhrát. Byli tam všichni velcí šéfové, měl jsem na trati velkou podporu oranžové armády, to všechno bylo zcela jedinečné.
Vlastně jsem to potom až tak moc neoslavil, zamířil jsem domů. Rychle si uvědomíte, že se musíte také připravovat na další závody, proto nemůžete moc šílet. Nemyslím si, že potřebujete oslavit každé závodní vítězství tak silně jako to první, řekl bych.
Jaké to je mít tak obrovskou podporu kolem sebe?MV: Jo, je to super vidět po světě tolik podpory. Rakousko není ani tak blízko Holandsku, přesto přijelo tolik lidí. Bylo to nádherné.
Brzy oslavíš své 21. narozeniny, již teď máš ale z F1 velké množství zkušeností. Jak velkou to je výhodou před dalšími závody?MV: Pořád jsem hodně mladý a myslím, že čím více zkušeností získám, tím budu rychlejší. Samozřejmě, že cílem pro příští rok je mít ještě silnější balík. Uvidíme, co dokážeme.
Letní přestávka byla poznamenána oznámením Daniela, že po sezóně tým opustí. Jako týmoví kolegové jste spolu strávili skoro tři sezóny. Budete si nablízku, i když odejde?MV: Nevidím důvod, proč ne. Není to tak, že odchází, jen přestupuje do jiného týmu. Jako kamarád a bývalý týmový kolega... vždy byl silným soupeřem a obecně je považován za jednoho z nejlepších ve Formuli 1, takže to bylo skvělé mít jej za týmového kolegu a společně se posouvat na vyšší úrovně.
Příští rok bude tvým týmovým kolegou Pierre Gasly. Jak jsi reagoval, když ses tu zprávu dozvěděl? Máte společnou historii v motokárovém závodění.MV: Já jsem se to po oznámení o odchodu Daniela dozvěděl celkem brzy, že přijde do týmu. Pierre je skvělý kluk. Znám ho z motokár. Je velmi příjemný, super snadno se s ním vychází a určitě bude velmi rychlým týmovým kolegou.
Chystáš si pro něj nějaké žertíky?MV: Obvykle nejsem tím typem člověka, ale možná něco spontánního, až to přijde.
Byl jsi na posledním výběru E-sportu. Těšíš se na to, jak se to bude vyvíjet?MV: Jo, je to moc zajímavé sledovat. Znám několik z těch kluků a vím, že jsem na simulátoru velmi rychlí, takže doufám, že odvedou dobrou práci.
Myslíš si, že by se mohli přizpůsobit v reálu?MV: Nevím, co chtějí dělat - jestli chtějí zůstat profesionálními simulátorovými závodníky a získat více času na simulátoru v továrně, nebo se vlastně chtějí stát závodními jezdci.
Záleží na tom, jak moc to chcete dělat a jaké sponzory najdete, což není ve formulovém závodění snadné. Myslím, že to záleží na osobnosti a na tom, čeho opravdu chtějí dosáhnout. Můžete dělat spoustu různých věcí.
A na závěr, jaké máš cíle pro závěr sezóny?MV: Mým cílem je snažit se být co nejkonzistentnější, to znamená být rychlý a dostávat co nejvíce z balíku, která máme.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.