Max Verstappen, který v Rusku završí 21. rok svého života, hovoří o své letošní sezóně a budoucím týmovém kolegovi, jímž se po odchodu Daniela Ricciarda stane Pierre Gasly z Toro Rosso.
Zatím jsi v této sezóně stanul pětkrát na pódiu a jednou vyhrál. Jsi s tím spokojený?Max Verstappen: Jo. Začátek byl trochu náročný, ale dokázali jsme to dobře otočit a s posledními výsledky jsem velmi spokojený. Myslím, že jsme dosáhli maxima na spoustě tratí, kde jsme nečekali, že si povedeme tak dobře, a kde jsme získali slušnou porci bodů, o něž jsem na počátku sezóny přišel. Takže si opravdu nemůžu stěžovat na to, jak to v poslední době jde.
V Singapuru ses po fantastickém kole kvalifikoval na druhou pozici. Jak ses po něm cítil? A věděl jsi, že jedeš na velmi dobrý čas?MV: Myslím, že to poslední kvalifikační kolo bylo fakt dobré. Kvůli problémům, které jsme během kvalifikace měli, to bylo důležité zůstat klidným a překonat je. Zamet takové kolo tedy bylo velkou odměnou. Připadalo mi velmi čisté. V Singapuru to je všechno o tom, abyste zajeli čisté kolo, a pokud možno bez chyb. Pak máte obvykle našlápnuto k velmi dobrému času, a přesně to se stalo.
Jak bys shrnul svůj závod a dojezd na 2. místě? Muselo to být povzbuzením, když jsi vyjel z boxů před Vettelem.MV: Závod byl fajn, jen byla škoda, že jsem přišel v prvním kolo o druhé místo, i když zásluhou skvělé strategie týmu jsme se na něj dostali zpět. Samozřejmě, že to byl pro všechny výborný výsledek. Tým byl odměněn za svou tvrdou práci po celý víkend, takže jsem z toho měl radost.
Vítězství v Rakousku byl samozřejmě vrcholným okamžikem. Jak jsi to tehdy oslavil?MV: Vyhrát v Rakousku s vozem Red Bull na Red Bull Ringu je vždy hodně výjimečné. V závodech před tím se nám už docela dařilo, ale bylo to fajn, že jsme tam dokázali vyhrát. Byli tam všichni velcí šéfové, měl jsem na trati velkou podporu oranžové armády, to všechno bylo zcela jedinečné.
Vlastně jsem to potom až tak moc neoslavil, zamířil jsem domů. Rychle si uvědomíte, že se musíte také připravovat na další závody, proto nemůžete moc šílet. Nemyslím si, že potřebujete oslavit každé závodní vítězství tak silně jako to první, řekl bych.
Jaké to je mít tak obrovskou podporu kolem sebe?MV: Jo, je to super vidět po světě tolik podpory. Rakousko není ani tak blízko Holandsku, přesto přijelo tolik lidí. Bylo to nádherné.
Brzy oslavíš své 21. narozeniny, již teď máš ale z F1 velké množství zkušeností. Jak velkou to je výhodou před dalšími závody?MV: Pořád jsem hodně mladý a myslím, že čím více zkušeností získám, tím budu rychlejší. Samozřejmě, že cílem pro příští rok je mít ještě silnější balík. Uvidíme, co dokážeme.
Letní přestávka byla poznamenána oznámením Daniela, že po sezóně tým opustí. Jako týmoví kolegové jste spolu strávili skoro tři sezóny. Budete si nablízku, i když odejde?MV: Nevidím důvod, proč ne. Není to tak, že odchází, jen přestupuje do jiného týmu. Jako kamarád a bývalý týmový kolega... vždy byl silným soupeřem a obecně je považován za jednoho z nejlepších ve Formuli 1, takže to bylo skvělé mít jej za týmového kolegu a společně se posouvat na vyšší úrovně.
Příští rok bude tvým týmovým kolegou Pierre Gasly. Jak jsi reagoval, když ses tu zprávu dozvěděl? Máte společnou historii v motokárovém závodění.MV: Já jsem se to po oznámení o odchodu Daniela dozvěděl celkem brzy, že přijde do týmu. Pierre je skvělý kluk. Znám ho z motokár. Je velmi příjemný, super snadno se s ním vychází a určitě bude velmi rychlým týmovým kolegou.
Chystáš si pro něj nějaké žertíky?MV: Obvykle nejsem tím typem člověka, ale možná něco spontánního, až to přijde.
Byl jsi na posledním výběru E-sportu. Těšíš se na to, jak se to bude vyvíjet?MV: Jo, je to moc zajímavé sledovat. Znám několik z těch kluků a vím, že jsem na simulátoru velmi rychlí, takže doufám, že odvedou dobrou práci.
Myslíš si, že by se mohli přizpůsobit v reálu?MV: Nevím, co chtějí dělat - jestli chtějí zůstat profesionálními simulátorovými závodníky a získat více času na simulátoru v továrně, nebo se vlastně chtějí stát závodními jezdci.
Záleží na tom, jak moc to chcete dělat a jaké sponzory najdete, což není ve formulovém závodění snadné. Myslím, že to záleží na osobnosti a na tom, čeho opravdu chtějí dosáhnout. Můžete dělat spoustu různých věcí.
A na závěr, jaké máš cíle pro závěr sezóny?MV: Mým cílem je snažit se být co nejkonzistentnější, to znamená být rychlý a dostávat co nejvíce z balíku, která máme.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.