Dlouho avizovaná, dlouho očekávaná a nakonec naplněná výměna - Carlos Sainz jr. po necelých třech letech u Toro Rosso mění působiště a zamíří do stáje Renault. Podaří se mu navázat na své nadějné výsledky? A jak se shodne s novým parťákem?
Pro třiadvacetiletého Španěla se okolnosti nemohly sejít lépe. Austin je jeho oblíbeným okruhem, ze svých 56 Grand Prix jich podstatnou část odjel s agregátem Renault za zády. Proto první závodní víkend v týmu francouzské automobilky pochopitelně vyhlíží s nadšením, jak ostatně uvádí ve vůbec prvním rozhovoru poskytnutém v novém působišti.
Jak se těšíte na spolupráci s týmem?
Carlos Sainz jr.: Jsem nadšený faktem, že budu s Renaultem spolupracovat a doufám, že zajedu dobrý výsledek. Máme před sebou ještě dost tvrdé práce než dorazíme do Austinu, je mnoho věcí, které se musím naučit, s hodně lidmi se ještě musím seznámit. Pokusím se všechno zvládnout co nejdříve, abych byl dost rychlý, i když vím, že může nějakou dobu trvat, než se všemu přizpůsobím. Ale jsem si jistý, že to společně dokážeme.
Co byste označil za nejdůležitější okolnosti spojené s vaším příchodem k Renaultu?
CS: Klíčová je okamžitá chuť se zapojit do dění, poznat co nejlépe auto a lidi kolem. Je to samozřejmě velká výzva, ale zároveň i motivace. Je to jedna z posledních šancí ještě v této sezóně zaútočit, musím tedy zjistit, kde je limit vozu, zvyknout si na volant a podobné věci. Takový je postup a já ho přijímám. Je velice inspirativní vidět lidi v Enstone a jejich úsilí, aby se tým dostal opět na vrchol. Já bych je rád ujistil, že tuto snahu a jejich nasazení, které samozřejmě má podpořit můj výkon na trati, chci zúročit a pomoci týmu.
Co říkáte Austinu jako okruhu?
CS: Je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí a v loňském roce jsem tu jel jeden z nejlepších závodů, jaké jsem v F1 absolvoval, dojel jsem tehdy šestý. Vracím se tam s důvěrou, protože vím, jak rychle tam mohu jet. Je jenom třeba vše adaptovat pro můj vůz. Zvláštní je první sektor, jedná se o moderní trať, navrženou pro vysoké rychlosti a náhlé změny směru, generující vysoké hodnoty přetížení. Takové okruhy se mi líbí a Austin beru jako dobrou příležitost, abych vyzkoušel hranice vozu RS17.
Těšíte se na spolupráci s Nicem Hülkenbergem?
CS: V průběžné klasifikaci jsme poměrně blízko sebe, ačkoliv na trati se tak často nepotkáváme. Ale na spolupráci s Nicem se opravdu těším. Myslím, že to je skvělý pilot a jeden z největších talentů ve startovním poli. Ve Formuli 1 nasbíral množství zkušeností, takže se od něj chci co nejvíc naučit. Doufám, že i s ním pomůžeme týmu v závěru sezóny postoupit co možná nejvýše.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.