Dlouho avizovaná, dlouho očekávaná a nakonec naplněná výměna - Carlos Sainz jr. po necelých třech letech u Toro Rosso mění působiště a zamíří do stáje Renault. Podaří se mu navázat na své nadějné výsledky? A jak se shodne s novým parťákem?
Pro třiadvacetiletého Španěla se okolnosti nemohly sejít lépe. Austin je jeho oblíbeným okruhem, ze svých 56 Grand Prix jich podstatnou část odjel s agregátem Renault za zády. Proto první závodní víkend v týmu francouzské automobilky pochopitelně vyhlíží s nadšením, jak ostatně uvádí ve vůbec prvním rozhovoru poskytnutém v novém působišti.
Jak se těšíte na spolupráci s týmem?
Carlos Sainz jr.: Jsem nadšený faktem, že budu s Renaultem spolupracovat a doufám, že zajedu dobrý výsledek. Máme před sebou ještě dost tvrdé práce než dorazíme do Austinu, je mnoho věcí, které se musím naučit, s hodně lidmi se ještě musím seznámit. Pokusím se všechno zvládnout co nejdříve, abych byl dost rychlý, i když vím, že může nějakou dobu trvat, než se všemu přizpůsobím. Ale jsem si jistý, že to společně dokážeme.
Co byste označil za nejdůležitější okolnosti spojené s vaším příchodem k Renaultu?
CS: Klíčová je okamžitá chuť se zapojit do dění, poznat co nejlépe auto a lidi kolem. Je to samozřejmě velká výzva, ale zároveň i motivace. Je to jedna z posledních šancí ještě v této sezóně zaútočit, musím tedy zjistit, kde je limit vozu, zvyknout si na volant a podobné věci. Takový je postup a já ho přijímám. Je velice inspirativní vidět lidi v Enstone a jejich úsilí, aby se tým dostal opět na vrchol. Já bych je rád ujistil, že tuto snahu a jejich nasazení, které samozřejmě má podpořit můj výkon na trati, chci zúročit a pomoci týmu.
Co říkáte Austinu jako okruhu?
CS: Je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí a v loňském roce jsem tu jel jeden z nejlepších závodů, jaké jsem v F1 absolvoval, dojel jsem tehdy šestý. Vracím se tam s důvěrou, protože vím, jak rychle tam mohu jet. Je jenom třeba vše adaptovat pro můj vůz. Zvláštní je první sektor, jedná se o moderní trať, navrženou pro vysoké rychlosti a náhlé změny směru, generující vysoké hodnoty přetížení. Takové okruhy se mi líbí a Austin beru jako dobrou příležitost, abych vyzkoušel hranice vozu RS17.
Těšíte se na spolupráci s Nicem Hülkenbergem?
CS: V průběžné klasifikaci jsme poměrně blízko sebe, ačkoliv na trati se tak často nepotkáváme. Ale na spolupráci s Nicem se opravdu těším. Myslím, že to je skvělý pilot a jeden z největších talentů ve startovním poli. Ve Formuli 1 nasbíral množství zkušeností, takže se od něj chci co nejvíc naučit. Doufám, že i s ním pomůžeme týmu v závěru sezóny postoupit co možná nejvýše.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.