Dlouho avizovaná, dlouho očekávaná a nakonec naplněná výměna - Carlos Sainz jr. po necelých třech letech u Toro Rosso mění působiště a zamíří do stáje Renault. Podaří se mu navázat na své nadějné výsledky? A jak se shodne s novým parťákem?
Pro třiadvacetiletého Španěla se okolnosti nemohly sejít lépe. Austin je jeho oblíbeným okruhem, ze svých 56 Grand Prix jich podstatnou část odjel s agregátem Renault za zády. Proto první závodní víkend v týmu francouzské automobilky pochopitelně vyhlíží s nadšením, jak ostatně uvádí ve vůbec prvním rozhovoru poskytnutém v novém působišti.
Jak se těšíte na spolupráci s týmem?
Carlos Sainz jr.: Jsem nadšený faktem, že budu s Renaultem spolupracovat a doufám, že zajedu dobrý výsledek. Máme před sebou ještě dost tvrdé práce než dorazíme do Austinu, je mnoho věcí, které se musím naučit, s hodně lidmi se ještě musím seznámit. Pokusím se všechno zvládnout co nejdříve, abych byl dost rychlý, i když vím, že může nějakou dobu trvat, než se všemu přizpůsobím. Ale jsem si jistý, že to společně dokážeme.
Co byste označil za nejdůležitější okolnosti spojené s vaším příchodem k Renaultu?
CS: Klíčová je okamžitá chuť se zapojit do dění, poznat co nejlépe auto a lidi kolem. Je to samozřejmě velká výzva, ale zároveň i motivace. Je to jedna z posledních šancí ještě v této sezóně zaútočit, musím tedy zjistit, kde je limit vozu, zvyknout si na volant a podobné věci. Takový je postup a já ho přijímám. Je velice inspirativní vidět lidi v Enstone a jejich úsilí, aby se tým dostal opět na vrchol. Já bych je rád ujistil, že tuto snahu a jejich nasazení, které samozřejmě má podpořit můj výkon na trati, chci zúročit a pomoci týmu.
Co říkáte Austinu jako okruhu?
CS: Je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí a v loňském roce jsem tu jel jeden z nejlepších závodů, jaké jsem v F1 absolvoval, dojel jsem tehdy šestý. Vracím se tam s důvěrou, protože vím, jak rychle tam mohu jet. Je jenom třeba vše adaptovat pro můj vůz. Zvláštní je první sektor, jedná se o moderní trať, navrženou pro vysoké rychlosti a náhlé změny směru, generující vysoké hodnoty přetížení. Takové okruhy se mi líbí a Austin beru jako dobrou příležitost, abych vyzkoušel hranice vozu RS17.
Těšíte se na spolupráci s Nicem Hülkenbergem?
CS: V průběžné klasifikaci jsme poměrně blízko sebe, ačkoliv na trati se tak často nepotkáváme. Ale na spolupráci s Nicem se opravdu těším. Myslím, že to je skvělý pilot a jeden z největších talentů ve startovním poli. Ve Formuli 1 nasbíral množství zkušeností, takže se od něj chci co nejvíc naučit. Doufám, že i s ním pomůžeme týmu v závěru sezóny postoupit co možná nejvýše.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.