Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se vrací k událostem z Baku a hodnotí letošní vývoj Red Bullu po osmi závodech. V nich podle něj zrychlili už o sekundu, pokrok pozoruje také na straně Renaultu, který jim dodává motory.
Daniel Ricciardo vyhrál, Max Verstappen počtvrté odstoupil. Dva odlišné pocity v jedné mysli?Helmut Marko: Vítězství je vítězství, to převažuje. Maxův čas přijde, jen musí být trpělivý. Čtyři poruchy v osmi závodech, to je těžké, a pozorovat potom týmového kolegu, jak vítězí, to je určitě ještě těžší.
Proč byl Ricciardo tak brzy v boxech?HM: V chladicím brzdovém kanálku se mu zasekla velká karbonová část buď od Bottase nebo od Räikkönena - žel na ní nebyla žádná nálepka.
Pomohl mu safety car nebo mu ublížil?HM: U Ricciarda byl safety car spíše kontraproduktivní, protože byl tak brzy v boxech. Všichni ostatní pak dostali zastávku zdarma. Opět skvěle předjížděl a ke konci už jen přizpůsoboval své tempo pronásledovatelům.
Jak důležité je tohle vítězství pro Red Bull?HM: Po špatném vstupu do sezóny je extrémně důležité. Rychlost se postupně zlepšuje. Ukázalo se to v kvalifikaci, i když nemůžeme u motoru zvýšit výkon o tolik jako Mercedes a Ferrari. Daniel jezdil v bezpečnostním módu, nikoliv s vyšším výkonem. Byli jsme opatrní kvůli tomu, co se přihodilo Maxovi. Směr je OK. Na vítězství na tom správném okruhu můžeme dosáhnout vlastní silou.
Například? HM: Hodně toho čekáme v Silverstone a v Budapešti. V Baku se ukázalo, že i když jsme jezdili s nejmenším křídlem, tak jsme v zatáčkovitém sektoru byli úplně vpředu. Po stránce šasi jsme dosáhli skutečného pokroku - od začátku sezóny jsme našli už sekundu. Ale Renault také učinil významný pokrok. Pouhé dvě desetiny na rovince se nezdají být moc, ale poznáte to.
Kolik vám toho ještě schází na Mercedes a Ferrari?HM: Už jsme na úrovni vozu č. 2. Na Hamiltona a Vettela nám v normálním módu schází tři až čtyři desetiny. Když zvýší výkon, tak to je o něco více. Ale ubíráme se správným směrem. Musíme teď jen perfektně zvládnout svůj domácí úkol.
Proč ve vás Red Bull Ring vzbuzuje obavy?HM: Hodně zastavování a rozjezdů, spousta rovinek, krátké zatáčky a akcelerace do kopce. Je tam jen málo místo, kde bychom tohle mohli dohnat s naším šasi.
Dělají vám starosti početné poruchy?HM: Samozřejmě, tohle musí přestat. A také proto, že k nim dochází ve všech oblastech. Ve Španělsku způsobil nehodu Bottas. V Kanadě to byly baterie a v poškození motoru v Baku jde na vrub Renaultu, za brzdy v Bahrajnu může naše konstrukční oddělení.
Poškození motoru bylo zřejmě zapříčiněno jeho přehřátím. Po třech podnicích vzrostly teploty. Také jsme našli karbonové úlomky, které blokovaly chladiče. Když jsme chtěli povolat Maxe do boxů, tak ta část odletěla. Potom selhal tlak oleje.
Jak jste viděl akci Vettela proti Hamiltonovi?HM: Hamilton před Vettelem zabrzdil, ten se naštval a sáhl k odvetě. Oba byli potrestáni. Mercedes se o to postaral svým způsobem, když neměl řádně upevněnou opěrku hlavy. Šlo o vyrovnání spravedlnosti.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.