Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se vrací k událostem z Baku a hodnotí letošní vývoj Red Bullu po osmi závodech. V nich podle něj zrychlili už o sekundu, pokrok pozoruje také na straně Renaultu, který jim dodává motory.
Daniel Ricciardo vyhrál, Max Verstappen počtvrté odstoupil. Dva odlišné pocity v jedné mysli?Helmut Marko: Vítězství je vítězství, to převažuje. Maxův čas přijde, jen musí být trpělivý. Čtyři poruchy v osmi závodech, to je těžké, a pozorovat potom týmového kolegu, jak vítězí, to je určitě ještě těžší.
Proč byl Ricciardo tak brzy v boxech?HM: V chladicím brzdovém kanálku se mu zasekla velká karbonová část buď od Bottase nebo od Räikkönena - žel na ní nebyla žádná nálepka.
Pomohl mu safety car nebo mu ublížil?HM: U Ricciarda byl safety car spíše kontraproduktivní, protože byl tak brzy v boxech. Všichni ostatní pak dostali zastávku zdarma. Opět skvěle předjížděl a ke konci už jen přizpůsoboval své tempo pronásledovatelům.
Jak důležité je tohle vítězství pro Red Bull?HM: Po špatném vstupu do sezóny je extrémně důležité. Rychlost se postupně zlepšuje. Ukázalo se to v kvalifikaci, i když nemůžeme u motoru zvýšit výkon o tolik jako Mercedes a Ferrari. Daniel jezdil v bezpečnostním módu, nikoliv s vyšším výkonem. Byli jsme opatrní kvůli tomu, co se přihodilo Maxovi. Směr je OK. Na vítězství na tom správném okruhu můžeme dosáhnout vlastní silou.
Například? HM: Hodně toho čekáme v Silverstone a v Budapešti. V Baku se ukázalo, že i když jsme jezdili s nejmenším křídlem, tak jsme v zatáčkovitém sektoru byli úplně vpředu. Po stránce šasi jsme dosáhli skutečného pokroku - od začátku sezóny jsme našli už sekundu. Ale Renault také učinil významný pokrok. Pouhé dvě desetiny na rovince se nezdají být moc, ale poznáte to.
Kolik vám toho ještě schází na Mercedes a Ferrari?HM: Už jsme na úrovni vozu č. 2. Na Hamiltona a Vettela nám v normálním módu schází tři až čtyři desetiny. Když zvýší výkon, tak to je o něco více. Ale ubíráme se správným směrem. Musíme teď jen perfektně zvládnout svůj domácí úkol.
Proč ve vás Red Bull Ring vzbuzuje obavy?HM: Hodně zastavování a rozjezdů, spousta rovinek, krátké zatáčky a akcelerace do kopce. Je tam jen málo místo, kde bychom tohle mohli dohnat s naším šasi.
Dělají vám starosti početné poruchy?HM: Samozřejmě, tohle musí přestat. A také proto, že k nim dochází ve všech oblastech. Ve Španělsku způsobil nehodu Bottas. V Kanadě to byly baterie a v poškození motoru v Baku jde na vrub Renaultu, za brzdy v Bahrajnu může naše konstrukční oddělení.
Poškození motoru bylo zřejmě zapříčiněno jeho přehřátím. Po třech podnicích vzrostly teploty. Také jsme našli karbonové úlomky, které blokovaly chladiče. Když jsme chtěli povolat Maxe do boxů, tak ta část odletěla. Potom selhal tlak oleje.
Jak jste viděl akci Vettela proti Hamiltonovi?HM: Hamilton před Vettelem zabrzdil, ten se naštval a sáhl k odvetě. Oba byli potrestáni. Mercedes se o to postaral svým způsobem, když neměl řádně upevněnou opěrku hlavy. Šlo o vyrovnání spravedlnosti.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.