Carlos Sainz je v poslední době hodně diskutovaným pilotem, a to díky jeho velmi solidním výsledkům. Nyní se na Španěla zaměřili i na oficiálním webu Formule 1, kde ho pořádně vyzpovídali.
Co tě baví krom Formule 1?Jezdit v rally autě. Jednou bych si chtěl zazávodit v jednom z velkých rallye závodů.
U jakého filmu jsi naposledy brečel?Nikdy jsem při sledování filmu nebrečel. Je ale pravda, že film Lion si opravdu zahrál s mými city.
Čeho se bojíš?Asi čehokoliv riskantního, hlavně když nad tím nemám kontrolu. Když mám vše ve svých rukou, tak je to v pohodě.
Jaká je tvá neřest?Hamburgery. Nejsem vůbec na sladké.
Sbíráš něco?Své helmy a kšiltovky z každé sezóny.
Jaká byla ta nejhorší věc, kterou sis koupil?Nesnáším nakupování, kupuji si toho fakt málo, takže špatných nákupů moc nebylo.
Jak by u tebe vypadala ideální nezávodní neděle?Jít si ráno zaběhat. Poobědvat s mou rodinou, je nás fakt hodně. Odpoledne bych si zašel na golf a večer třeba do kina.
Jaká je největší chyba, kterou jsi kdy udělal?Roztočil jsem se v jednom z mých prvních závodů ve Formuli BMW. Nikdo mě do té kraviny nenutil - nikdo nebyl poblíž a já jsem dostal smyk.
Kdy jsi se naposledy naštval?Ha, všichni si myslí, že to byl závod v Bahrajnu. Chyba! Byla to totiž sobota v Bahrajnu, když jsem vyjel do Q1. Nedělní incident se Strollem byl v zápalu boje, to se prostě stává.
Chtěl bys raději umět létat, nebo být neviditelný?Rozhodně létat. Život by pak byl mnohem snazší. Jen si to představte, roztáhli byste ruce a vzletěli byste. Podmínkou by ale bylo, abych nemusel nosit nějaký speciální oblek nebo kapuci (smích).
Co si zpíváš ve sprše?Nezpívám, jen rád poslouchám.
Věříš v lásku na první pohled?Ne, věřím v zalíbení na první pohled, ale na lásku ne.
Co je nejhorší na tom být slavný?Zatím nejsem až tak známý, aby mě to nějak obtěžovalo. Někdy je to ale divné, když jsem třeba v restauraci a lidé na mě civí. Nic ani neříkají a ani si nepřijdou pro podpis. Jen koukají a to je trošku divné. To se mi ale stává jen ve Španělsku. Žiju v Londýně, tady málokdo pozná.
Jaká byla ta nejdivnější otázka, kterou ti kdo položil?To je dosti hanbaté, takže to neřeknu.
Co máš na svém seznamu cílů?Bojovat o titul ve Formuli 1 a pak jezdit rally. Pak se uvidí.
Kdybys mohl pozvat na večeři tři lidi (živé či již zesnulé). Koho bys pozval?Muhammada Aliho, Michaela Jordana a Rafaela Nadala.
Co bylo nejlepší na tvém dětství?Měl jsem rodiče, kteří mě vždycky vytáhli z bryndy, takže jsem nikdy nemusel být moc zodpovědný.
Co by si měl každý vyzkoušet ve svém životě?Pilotovat vůz Formule 1. Je to naprosto skvělé, chtěl bych, aby si to vyzkoušeli i členové mé rodiny, aby pochopili, jak se každý víkend cítím.
Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.