Carlos Sainz je v poslední době hodně diskutovaným pilotem, a to díky jeho velmi solidním výsledkům. Nyní se na Španěla zaměřili i na oficiálním webu Formule 1, kde ho pořádně vyzpovídali.
Co tě baví krom Formule 1?Jezdit v rally autě. Jednou bych si chtěl zazávodit v jednom z velkých rallye závodů.
U jakého filmu jsi naposledy brečel?Nikdy jsem při sledování filmu nebrečel. Je ale pravda, že film Lion si opravdu zahrál s mými city.
Čeho se bojíš?Asi čehokoliv riskantního, hlavně když nad tím nemám kontrolu. Když mám vše ve svých rukou, tak je to v pohodě.
Jaká je tvá neřest?Hamburgery. Nejsem vůbec na sladké.
Sbíráš něco?Své helmy a kšiltovky z každé sezóny.
Jaká byla ta nejhorší věc, kterou sis koupil?Nesnáším nakupování, kupuji si toho fakt málo, takže špatných nákupů moc nebylo.
Jak by u tebe vypadala ideální nezávodní neděle?Jít si ráno zaběhat. Poobědvat s mou rodinou, je nás fakt hodně. Odpoledne bych si zašel na golf a večer třeba do kina.
Jaká je největší chyba, kterou jsi kdy udělal?Roztočil jsem se v jednom z mých prvních závodů ve Formuli BMW. Nikdo mě do té kraviny nenutil - nikdo nebyl poblíž a já jsem dostal smyk.
Kdy jsi se naposledy naštval?Ha, všichni si myslí, že to byl závod v Bahrajnu. Chyba! Byla to totiž sobota v Bahrajnu, když jsem vyjel do Q1. Nedělní incident se Strollem byl v zápalu boje, to se prostě stává.
Chtěl bys raději umět létat, nebo být neviditelný?Rozhodně létat. Život by pak byl mnohem snazší. Jen si to představte, roztáhli byste ruce a vzletěli byste. Podmínkou by ale bylo, abych nemusel nosit nějaký speciální oblek nebo kapuci (smích).
Co si zpíváš ve sprše?Nezpívám, jen rád poslouchám.
Věříš v lásku na první pohled?Ne, věřím v zalíbení na první pohled, ale na lásku ne.
Co je nejhorší na tom být slavný?Zatím nejsem až tak známý, aby mě to nějak obtěžovalo. Někdy je to ale divné, když jsem třeba v restauraci a lidé na mě civí. Nic ani neříkají a ani si nepřijdou pro podpis. Jen koukají a to je trošku divné. To se mi ale stává jen ve Španělsku. Žiju v Londýně, tady málokdo pozná.
Jaká byla ta nejdivnější otázka, kterou ti kdo položil?To je dosti hanbaté, takže to neřeknu.
Co máš na svém seznamu cílů?Bojovat o titul ve Formuli 1 a pak jezdit rally. Pak se uvidí.
Kdybys mohl pozvat na večeři tři lidi (živé či již zesnulé). Koho bys pozval?Muhammada Aliho, Michaela Jordana a Rafaela Nadala.
Co bylo nejlepší na tvém dětství?Měl jsem rodiče, kteří mě vždycky vytáhli z bryndy, takže jsem nikdy nemusel být moc zodpovědný.
Co by si měl každý vyzkoušet ve svém životě?Pilotovat vůz Formule 1. Je to naprosto skvělé, chtěl bych, aby si to vyzkoušeli i členové mé rodiny, aby pochopili, jak se každý víkend cítím.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.