Carlos Sainz je v poslední době hodně diskutovaným pilotem, a to díky jeho velmi solidním výsledkům. Nyní se na Španěla zaměřili i na oficiálním webu Formule 1, kde ho pořádně vyzpovídali.
Co tě baví krom Formule 1?Jezdit v rally autě. Jednou bych si chtěl zazávodit v jednom z velkých rallye závodů.
U jakého filmu jsi naposledy brečel?Nikdy jsem při sledování filmu nebrečel. Je ale pravda, že film Lion si opravdu zahrál s mými city.
Čeho se bojíš?Asi čehokoliv riskantního, hlavně když nad tím nemám kontrolu. Když mám vše ve svých rukou, tak je to v pohodě.
Jaká je tvá neřest?Hamburgery. Nejsem vůbec na sladké.
Sbíráš něco?Své helmy a kšiltovky z každé sezóny.
Jaká byla ta nejhorší věc, kterou sis koupil?Nesnáším nakupování, kupuji si toho fakt málo, takže špatných nákupů moc nebylo.
Jak by u tebe vypadala ideální nezávodní neděle?Jít si ráno zaběhat. Poobědvat s mou rodinou, je nás fakt hodně. Odpoledne bych si zašel na golf a večer třeba do kina.
Jaká je největší chyba, kterou jsi kdy udělal?Roztočil jsem se v jednom z mých prvních závodů ve Formuli BMW. Nikdo mě do té kraviny nenutil - nikdo nebyl poblíž a já jsem dostal smyk.
Kdy jsi se naposledy naštval?Ha, všichni si myslí, že to byl závod v Bahrajnu. Chyba! Byla to totiž sobota v Bahrajnu, když jsem vyjel do Q1. Nedělní incident se Strollem byl v zápalu boje, to se prostě stává.
Chtěl bys raději umět létat, nebo být neviditelný?Rozhodně létat. Život by pak byl mnohem snazší. Jen si to představte, roztáhli byste ruce a vzletěli byste. Podmínkou by ale bylo, abych nemusel nosit nějaký speciální oblek nebo kapuci (smích).
Co si zpíváš ve sprše?Nezpívám, jen rád poslouchám.
Věříš v lásku na první pohled?Ne, věřím v zalíbení na první pohled, ale na lásku ne.
Co je nejhorší na tom být slavný?Zatím nejsem až tak známý, aby mě to nějak obtěžovalo. Někdy je to ale divné, když jsem třeba v restauraci a lidé na mě civí. Nic ani neříkají a ani si nepřijdou pro podpis. Jen koukají a to je trošku divné. To se mi ale stává jen ve Španělsku. Žiju v Londýně, tady málokdo pozná.
Jaká byla ta nejdivnější otázka, kterou ti kdo položil?To je dosti hanbaté, takže to neřeknu.
Co máš na svém seznamu cílů?Bojovat o titul ve Formuli 1 a pak jezdit rally. Pak se uvidí.
Kdybys mohl pozvat na večeři tři lidi (živé či již zesnulé). Koho bys pozval?Muhammada Aliho, Michaela Jordana a Rafaela Nadala.
Co bylo nejlepší na tvém dětství?Měl jsem rodiče, kteří mě vždycky vytáhli z bryndy, takže jsem nikdy nemusel být moc zodpovědný.
Co by si měl každý vyzkoušet ve svém životě?Pilotovat vůz Formule 1. Je to naprosto skvělé, chtěl bych, aby si to vyzkoušeli i členové mé rodiny, aby pochopili, jak se každý víkend cítím.
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.
Oscar Piastri ovládl závěrečný trénink na Velkou cenu Španělska s náskokem půl sekundy na týmového kolegu Landa Norrise. McLaren potvrdil formu a mladý Australan ukázal, že míří vysoko.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.