Carlos Sainz je v poslední době hodně diskutovaným pilotem, a to díky jeho velmi solidním výsledkům. Nyní se na Španěla zaměřili i na oficiálním webu Formule 1, kde ho pořádně vyzpovídali.
Co tě baví krom Formule 1?Jezdit v rally autě. Jednou bych si chtěl zazávodit v jednom z velkých rallye závodů.
U jakého filmu jsi naposledy brečel?Nikdy jsem při sledování filmu nebrečel. Je ale pravda, že film Lion si opravdu zahrál s mými city.
Čeho se bojíš?Asi čehokoliv riskantního, hlavně když nad tím nemám kontrolu. Když mám vše ve svých rukou, tak je to v pohodě.
Jaká je tvá neřest?Hamburgery. Nejsem vůbec na sladké.
Sbíráš něco?Své helmy a kšiltovky z každé sezóny.
Jaká byla ta nejhorší věc, kterou sis koupil?Nesnáším nakupování, kupuji si toho fakt málo, takže špatných nákupů moc nebylo.
Jak by u tebe vypadala ideální nezávodní neděle?Jít si ráno zaběhat. Poobědvat s mou rodinou, je nás fakt hodně. Odpoledne bych si zašel na golf a večer třeba do kina.
Jaká je největší chyba, kterou jsi kdy udělal?Roztočil jsem se v jednom z mých prvních závodů ve Formuli BMW. Nikdo mě do té kraviny nenutil - nikdo nebyl poblíž a já jsem dostal smyk.
Kdy jsi se naposledy naštval?Ha, všichni si myslí, že to byl závod v Bahrajnu. Chyba! Byla to totiž sobota v Bahrajnu, když jsem vyjel do Q1. Nedělní incident se Strollem byl v zápalu boje, to se prostě stává.
Chtěl bys raději umět létat, nebo být neviditelný?Rozhodně létat. Život by pak byl mnohem snazší. Jen si to představte, roztáhli byste ruce a vzletěli byste. Podmínkou by ale bylo, abych nemusel nosit nějaký speciální oblek nebo kapuci (smích).
Co si zpíváš ve sprše?Nezpívám, jen rád poslouchám.
Věříš v lásku na první pohled?Ne, věřím v zalíbení na první pohled, ale na lásku ne.
Co je nejhorší na tom být slavný?Zatím nejsem až tak známý, aby mě to nějak obtěžovalo. Někdy je to ale divné, když jsem třeba v restauraci a lidé na mě civí. Nic ani neříkají a ani si nepřijdou pro podpis. Jen koukají a to je trošku divné. To se mi ale stává jen ve Španělsku. Žiju v Londýně, tady málokdo pozná.
Jaká byla ta nejdivnější otázka, kterou ti kdo položil?To je dosti hanbaté, takže to neřeknu.
Co máš na svém seznamu cílů?Bojovat o titul ve Formuli 1 a pak jezdit rally. Pak se uvidí.
Kdybys mohl pozvat na večeři tři lidi (živé či již zesnulé). Koho bys pozval?Muhammada Aliho, Michaela Jordana a Rafaela Nadala.
Co bylo nejlepší na tvém dětství?Měl jsem rodiče, kteří mě vždycky vytáhli z bryndy, takže jsem nikdy nemusel být moc zodpovědný.
Co by si měl každý vyzkoušet ve svém životě?Pilotovat vůz Formule 1. Je to naprosto skvělé, chtěl bych, aby si to vyzkoušeli i členové mé rodiny, aby pochopili, jak se každý víkend cítím.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.