Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se v rozhovoru pro AMuS vrací k Velké ceně Austrálie 2017. Renault sice v kvalifikaci nedokáže navyšovat výkon o půl sekundy jako Ferrari či Mercedes, přesto si odnášejí několik pozitivních poznatků. Pokud jde o šasi, jeho by se jeho tým mohl do tří závodů vrátit do hry o vítězství. Pokud však jde o pohonnou jednotku Renault, tak to potrvá déle.
Jak hodnotíte závod po probdělých trénincích?Helmut Marko: Se závodní rychlostí jsme byli spokojeni. Verstappen dohnal Räikkönena. Byli jsme mnohem blíže než v trénincích.
Co je příčinou?HM: V kvalifikaci mezi Q2 a Q3 nedokážeme zvýšit výkon jako Mercedes a Ferrari. To dělá kolem 5 desetin. Navíc jsme neměli optimálně nastavené auto, což se týkalo i závodu. Určitě jste si všimli, že Verstappen to vzal párkrát zešikma.
Co patří mezi pozitivní body?HM: Opotřebení pneumatik bylo skvělé. Nasadili jsme o stupeň měkčí směsi než Mercedes či Ferrari a neměli jsme žádný problém dojet až do konce na super-měkkých pneumatikách. Také z pohledu benzínu a motoru jsme nezaznamenali žádné potíže. Mohli jsme až do konce útočit.
Proč si musel dát Verstappen v posledních 3 kolech odstup od Räikkönena?HM: Senzory posílaly různé údaje o tom, kolik mu toho zůstává v brzdách. Nechtěli jsme nic riskovat, proto jsme Maxovi řekli, aby se vzdal útoku. Nebylo to lehké ho k tomu přimět.
Co se přihodilo Ricciardovi?HM: Na začátku měl dva problémy s čidly v převodovce, později se pak vytratil tlak paliva. Mechanici pracovali tři noci v kuse. Během těchto nočních směn se vždy může něco pokazit.
Jak rychle se může Red Bull dotáhnout na Mercedes a Ferrari?HM: Pokud jde o šasi, tak do tří závodů. U motoru to potrvá déle.
Nechali jste Verstappena na dráze záměrně déle, abyste naštvali Hamiltona?HM: Jezdíme si své vlastní závody. Během něj jsme byli ještě rychlejší. Pan Wolff musí takticky lépe sledovat, kam své auto na trať pošle. Vettel nám musí poděkovat. Tento závod jsme mu pomohli vyhrát.
Zlepšila se show?HM: Závod byl dobrý. Zaznamenávám pozitivní trend.
Měl Verstappen na to, aby v závěru Räikkönena předjel?HM: Toho jsme se žel museli z bezpečnostních důvodů vzdát. Myslíme si však, že to Max mohl zvládnout.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.