Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se v rozhovoru pro AMuS vrací k Velké ceně Austrálie 2017. Renault sice v kvalifikaci nedokáže navyšovat výkon o půl sekundy jako Ferrari či Mercedes, přesto si odnášejí několik pozitivních poznatků. Pokud jde o šasi, jeho by se jeho tým mohl do tří závodů vrátit do hry o vítězství. Pokud však jde o pohonnou jednotku Renault, tak to potrvá déle.
Jak hodnotíte závod po probdělých trénincích?Helmut Marko: Se závodní rychlostí jsme byli spokojeni. Verstappen dohnal Räikkönena. Byli jsme mnohem blíže než v trénincích.
Co je příčinou?HM: V kvalifikaci mezi Q2 a Q3 nedokážeme zvýšit výkon jako Mercedes a Ferrari. To dělá kolem 5 desetin. Navíc jsme neměli optimálně nastavené auto, což se týkalo i závodu. Určitě jste si všimli, že Verstappen to vzal párkrát zešikma.
Co patří mezi pozitivní body?HM: Opotřebení pneumatik bylo skvělé. Nasadili jsme o stupeň měkčí směsi než Mercedes či Ferrari a neměli jsme žádný problém dojet až do konce na super-měkkých pneumatikách. Také z pohledu benzínu a motoru jsme nezaznamenali žádné potíže. Mohli jsme až do konce útočit.
Proč si musel dát Verstappen v posledních 3 kolech odstup od Räikkönena?HM: Senzory posílaly různé údaje o tom, kolik mu toho zůstává v brzdách. Nechtěli jsme nic riskovat, proto jsme Maxovi řekli, aby se vzdal útoku. Nebylo to lehké ho k tomu přimět.
Co se přihodilo Ricciardovi?HM: Na začátku měl dva problémy s čidly v převodovce, později se pak vytratil tlak paliva. Mechanici pracovali tři noci v kuse. Během těchto nočních směn se vždy může něco pokazit.
Jak rychle se může Red Bull dotáhnout na Mercedes a Ferrari?HM: Pokud jde o šasi, tak do tří závodů. U motoru to potrvá déle.
Nechali jste Verstappena na dráze záměrně déle, abyste naštvali Hamiltona?HM: Jezdíme si své vlastní závody. Během něj jsme byli ještě rychlejší. Pan Wolff musí takticky lépe sledovat, kam své auto na trať pošle. Vettel nám musí poděkovat. Tento závod jsme mu pomohli vyhrát.
Zlepšila se show?HM: Závod byl dobrý. Zaznamenávám pozitivní trend.
Měl Verstappen na to, aby v závěru Räikkönena předjel?HM: Toho jsme se žel museli z bezpečnostních důvodů vzdát. Myslíme si však, že to Max mohl zvládnout.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.