Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier v rozhovoru pro AS popisuje nelehkou situaci McLarenu s Hondou před začátkem sezóny 2017. Co je příčinou problémů a leží chyba jen na straně jejich motorového partnera? Neuteče po další mizerné sezóně Fernando Alonso ke konkurenci - například k Mercedesu, ke kterému se ho snaží přetáhnout jejich sportovní ředitel Toto Wolff?
Vypadáš neklidně. Zdá se, že jsi celý den trávil podáváním vysvětlení stejně jako žádáním o ně. Takže než začneme, jak se máš?Eric Boullier: Dobře, dobře. No, ve skutečnosti jsem unavený, hodně unavený.
Pomyslel by sis vůbec někdy, že začátek sezóny by mohl být tak náročný?EB: Ne. Pravdou je, že máme více problémů, než jsme očekávali. Věděli jsme, že na některé věci narazíme, ale upřímně než až na tolik, kolik jich pozorujeme. Vždy jsme pracovali na tom, abychom počet problémů snížili a mohli být rychlejší.
Jaké je řešení?EB: Jediným řešením je pokračovat v tvrdé práci, vrátit se k boji s novým konceptem, který má nějaké problémy. Problémem je čas. Tohle bychom měli opravovat v lednu, ne v březnu. Hodně jsme toho v posledních dvou letech vložili do nápravy, abychom se vrátili na čelo. Vyžaduje to od nás velké inženýrské úsilí, abychom se tam dostali. Musíme i nadále tvrdě pracovat.
Jde jen o chybu Hondy?EB: Ne, ne, ne. Je to také náš problém. Objevily se ale problémy, které jsme předtím nedokázali vyřešit a v testech na ně přicházíme. Za některé může motor a ty jsme měli vyřešit dříve, ale šasi je příliš v této chvíli při jízdách příliš těžké. Obecně musíme pracovat a nepropadat emocím. Je to lepší zůstat racionální.
Myslíš, že vaše auto bude konkurenceschopnější než loni?EB: To zatím nedokážu říct. Momentálně je to složité poznat.
Jaký máš pocit z motoru?EB: Stanovili jsme si velmi ambiciózní cíle: zlepšit šasi, přítlak, zavěšení - cokoliv můžeme. Myslím, že auto je dobrou platformou. V příštích několika týdnech nasadíme více dílů, obzvlášť v Austrálii. Domnívám se tedy, že auto, šasi, je dobrou platformou. Jestli bude motor schopný soupeřit s Mercedesem, Ferrari a Renaultem, to nevím. Ale pokud ano a my získáme dobrý finální balík, pak budeme konkurenceschopní.
Před testováním se říkalo, že budete mít šanci na pódia. Ale nyní někteří pochybují dokonce o tom, zda budete dokončovat závody.EB: Nevím. Já říkám, že když budeme mít dobrý motor, pak budeme konkurenceschopní. Když ne, tak nebudeme. Je to takhle jednoduché.
Dokáže McLaren dojet v Austrálii do cíle?EB: Ou (smích). Doufám, že jo, ale nevím.
Dotaz na Fernanda Alonsa. Myslíš si, že u týmu zůstane, pokud výsledky nebudou dobré?EB: O tom pořád koluje spousta historek. Myslím si, že Fernando je k nám upřímný, stejně jako my jsme upřímní k němu. Nejprve chtěl vidět, jaká nová auta budou a jaká budou pravidla. Myslím si, že se mu nová F1 líbí. Chce být konkurenceschopný, protože má talent na, který by předvedl světu i sobě. Musíme být konkurenceschopní, aby byl spokojený. Pokud tomu tak bude, bude šťastný. Když ne, tak se sám rozhodne.
Pro příští rok?EB: Je to stejné, stejná situace.
Hovořil jsi s ním o příštím roce?EB: Ano, ale stále je brzy. Samozřejmě, že jsme spolu o tom mluvili.
Vždy tvrdíš, že Fernando je nejlepším jezdcem. Proč? Lze to podpořit objektivními daty?EB: Nechci poskytovat příliš mnoho informací, protože vím, že by je spousta týmů chtěla. Ale je nejlepší, o tom není pochyb. Lze to prokázat.
Ano, ale titul nevyhrál 11 let a všichni říkají, že jsou nejlepší jezdci. Těžko tomu rozumět.EB: No, po pravdě to lze pochopit vlemi snadno. Tým je v F1 fundamentální, být ve správný čas ve správném týmu v daný okamžik, se správným motorem. Ale víte, že je nejlepší a všechno to, co se přihodilo... Ale to možná znáte lépe než já.
Na tuto otázku jsi vždy odpověděl kladně, ale co teď: věříš, že Alonso bude opět šampionem?EB: Nejsem si jistý.
Není to jisté...EB: Pokusí se o to.
Když hovoříme o pokoušení se, co si myslíš o pokusu Mercedesu získat Fernanda?EB: Zaprvé - má s námi smlouvu. Zadruhé - chce vyhrát s námi.
Je to podle tebe normální, že Toto Wolff jedná s Alonsem?EB: Další otázku... Samozřejmě, že to je normální.
Jak často přemítáš o tom, kde by byl McLaren s motorem Mercedes?EB: (smích).
Nikdy?EB: Řekněme, že párkrát k tomu došlo.
Myslíš, že byste vyhrávali závody, kdybyste teď měli motor Mercedesu?EB: Myslím, že jo.
Teď?EB: Ano, opět bychom vyhrávali.
Který tým je letos favoritem?EB: To ještě nevím.
Vypadá to, že Ferrari je pro lidi překvapením.EB: Ferrari je rozhodně lepší, než se čekalo.
Poslední otázka: stále věříš spojení McLarenu - Honda?EB: Samozřejmě. Ano.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.