Je to teprve pár hodin, co Williams oficiálně potvrdil informace, které se objevily těsně před Vánoci, ohledně návratu Felipeho Massy. Nyní vám přinášíme rozhovor, který Williams s brazilským matadorem udělal pro oficiální týmový web.
Loni jsi řekl, že na konci sezóny bude ten správný čas odejít z Formule 1. Co se tedy změnilo?Mým záměrem vždy bylo někde jezdit, pořád to v sobě mám. Navíc mám Williams v lásce a poslední tři roky jsem s týmem opravdu užil. Přijde mi teď správné vrátit se a pomoci týmu pořádně vše rozjet v sezóně 2017.
Byly tu i jiné nabídky v rámci F1? Případně, byl bys ochoten do nich jít?Závodění je mou vášní, baví mě soutěžit a svádět souboje na trati. Můj návrat není o tom, že bych Formuli 1 vnímal jako tu nejlepší možnost. Je to o mé roli u Williamsu. K jinému týmu bych nešel.
Kolem tvého odchodu byla spousta emocí, nebojíš se, že tě fanoušci budou vnímat jinak, když ses nyní vrátil?Na to, co se odehrálo v Brazílii a v Abú Zabí, nikdy nezapomenu. Jsem za to všechno opravdu vděčný, za všechny ty pozitivní vzkazy. Ať se letos stane cokoliv, tento sport opustím se vztyčenou hlavou.
Máš pořád ještě touhu jezdit ve Formuli 1?Když, jsem se v roce 2014 přidal k Williamsu, tak jsem našel tým a také rodinu, ve které jsem byl moc rád. Samozřejmě, že jsem neztratil chuť k závodění. Jdu do toho letos na plno a budu tlačit na 100 %. Kdyby mě to nebavilo, tak se přeci nevrátím.
Během zimy jsi byl spojován s několika závodními sériemi. Jak daleko se to dostalo?Už v době, kdy jsem oznámil svůj odchod (VC Itálie), tak jsem zvažoval své možnosti a byla tam celá řada příležitostí. Nyní jsem se ale rozhodl takto a na to se soustředím.
Jaký je to pocit, když nyní budeš jezdit místo tvého bývalého kolegy Valtteriho?Má před sebou skvělou příležitost, bude jezdit v mistrovském týmu. Je to talentovaný pilot a skvěle se mi s ním po celé ty tři roky spolupracovalo. Přeji mu hodně štěstí do jeho budoucí kariéry.
Jakou roli hrály peníze při rozhodování, zda se vrátit do F1?Nehodlám se bavit o sumě či jiných detailech. Jediné, co řeknu, je, že to pro mě bylo správné rozhodnutí a jsem rád, že s týmem mohu pokračovat.
Co bylo tím zásadním faktorem v rámci tvého rozhodování?Myslím si, že když na konci sezóny odešel Nico Rosberg, tak se spustila lavina událostí. Valtteri dostal skvělou nabídku a pak přišla nabídka i pro mě. Když to začala média rozebírat, tak jsem byl dojat reakcí většiny fanoušků. Byl to rozhodně důležitý faktor. Tímto bych jim chtěl poděkovat za jejich podporu. Pak mi zavolali a byla to nabídka, která nešla odmítnout. Je to přeci Williams!
Jedná se pouze o roční kontrakt?V současnosti mám smlouvu na rok 2017. O další budoucnosti jsem zatím nepřemýšlel.
Jaký máš názor na svého nového týmového parťáka Lance Strolla?Těším se na naši spolupráci. Znám ho již nějaký ten pátek. V šampionátech, kde doposud závodil, ukázal, že si tu příležitost zaslouží. Je skvělé, že můžeme přivítat takto talentovaného pilota do F1. Možná, že je mladý, ale Williams má s mladými piloty zkušenosti. On ví, že učební křivka stoupá rychle, ale motorsport je hlavně o týmu a já se těším, že mu budu moci pomáhat.
Jaké máš vyhlídky na novou sezónu?Bude to rozhodně vzrušující rok díky těm všem změnám a já budu trávit spoustu času s týmem na přípravách. Je moc brzy, abych mohl dělat nějaké závěry, jelikož zatím nic nevíme. Ale musím říct, že se těším, až budu za měsíc testovat náš FW40
Williams letos slaví 40. výročí od vstupu do F1. Těší tě, že toho můžeš být součástí?Ano, moc se těším. Williams má za sebou bohatou historii a podařilo se jim dosáhnout neuvěřitelných úspěchů. Vím, že tým má nějaké plány, co se týče oslav. Na to se fakt těším.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.