Je to teprve pár hodin, co Williams oficiálně potvrdil informace, které se objevily těsně před Vánoci, ohledně návratu Felipeho Massy. Nyní vám přinášíme rozhovor, který Williams s brazilským matadorem udělal pro oficiální týmový web.
Loni jsi řekl, že na konci sezóny bude ten správný čas odejít z Formule 1. Co se tedy změnilo?Mým záměrem vždy bylo někde jezdit, pořád to v sobě mám. Navíc mám Williams v lásce a poslední tři roky jsem s týmem opravdu užil. Přijde mi teď správné vrátit se a pomoci týmu pořádně vše rozjet v sezóně 2017.
Byly tu i jiné nabídky v rámci F1? Případně, byl bys ochoten do nich jít?Závodění je mou vášní, baví mě soutěžit a svádět souboje na trati. Můj návrat není o tom, že bych Formuli 1 vnímal jako tu nejlepší možnost. Je to o mé roli u Williamsu. K jinému týmu bych nešel.
Kolem tvého odchodu byla spousta emocí, nebojíš se, že tě fanoušci budou vnímat jinak, když ses nyní vrátil?Na to, co se odehrálo v Brazílii a v Abú Zabí, nikdy nezapomenu. Jsem za to všechno opravdu vděčný, za všechny ty pozitivní vzkazy. Ať se letos stane cokoliv, tento sport opustím se vztyčenou hlavou.
Máš pořád ještě touhu jezdit ve Formuli 1?Když, jsem se v roce 2014 přidal k Williamsu, tak jsem našel tým a také rodinu, ve které jsem byl moc rád. Samozřejmě, že jsem neztratil chuť k závodění. Jdu do toho letos na plno a budu tlačit na 100 %. Kdyby mě to nebavilo, tak se přeci nevrátím.
Během zimy jsi byl spojován s několika závodními sériemi. Jak daleko se to dostalo?Už v době, kdy jsem oznámil svůj odchod (VC Itálie), tak jsem zvažoval své možnosti a byla tam celá řada příležitostí. Nyní jsem se ale rozhodl takto a na to se soustředím.
Jaký je to pocit, když nyní budeš jezdit místo tvého bývalého kolegy Valtteriho?Má před sebou skvělou příležitost, bude jezdit v mistrovském týmu. Je to talentovaný pilot a skvěle se mi s ním po celé ty tři roky spolupracovalo. Přeji mu hodně štěstí do jeho budoucí kariéry.
Jakou roli hrály peníze při rozhodování, zda se vrátit do F1?Nehodlám se bavit o sumě či jiných detailech. Jediné, co řeknu, je, že to pro mě bylo správné rozhodnutí a jsem rád, že s týmem mohu pokračovat.
Co bylo tím zásadním faktorem v rámci tvého rozhodování?Myslím si, že když na konci sezóny odešel Nico Rosberg, tak se spustila lavina událostí. Valtteri dostal skvělou nabídku a pak přišla nabídka i pro mě. Když to začala média rozebírat, tak jsem byl dojat reakcí většiny fanoušků. Byl to rozhodně důležitý faktor. Tímto bych jim chtěl poděkovat za jejich podporu. Pak mi zavolali a byla to nabídka, která nešla odmítnout. Je to přeci Williams!
Jedná se pouze o roční kontrakt?V současnosti mám smlouvu na rok 2017. O další budoucnosti jsem zatím nepřemýšlel.
Jaký máš názor na svého nového týmového parťáka Lance Strolla?Těším se na naši spolupráci. Znám ho již nějaký ten pátek. V šampionátech, kde doposud závodil, ukázal, že si tu příležitost zaslouží. Je skvělé, že můžeme přivítat takto talentovaného pilota do F1. Možná, že je mladý, ale Williams má s mladými piloty zkušenosti. On ví, že učební křivka stoupá rychle, ale motorsport je hlavně o týmu a já se těším, že mu budu moci pomáhat.
Jaké máš vyhlídky na novou sezónu?Bude to rozhodně vzrušující rok díky těm všem změnám a já budu trávit spoustu času s týmem na přípravách. Je moc brzy, abych mohl dělat nějaké závěry, jelikož zatím nic nevíme. Ale musím říct, že se těším, až budu za měsíc testovat náš FW40
Williams letos slaví 40. výročí od vstupu do F1. Těší tě, že toho můžeš být součástí?Ano, moc se těším. Williams má za sebou bohatou historii a podařilo se jim dosáhnout neuvěřitelných úspěchů. Vím, že tým má nějaké plány, co se týče oslav. Na to se fakt těším.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.