Ferrari sice ve svém domácím závodě v Monze nezvítězilo, podle šéfa závodního týmu Maurizia Arrivabeneho však před očima svého prezidenta Sergia Marchionneho předvedlo dostatek pro důvěru v to, že se ve zbytku sezóny zvedne. Změny provedené v Maranellu si v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 pochvaluje, požaduje však více trpělivosti, než se výsledky projeví na dráze.
Maurizio, prezident Ferrari Sergio Marchionne se tady přijel podívat na závod. Co říkal na stav Ferrari?Maurizio Arrivabene: No, pokusím se zopakovat to, co řekl. Řekl, že si všímá změn v týmu. Ale výsledky se samozřejmě nedostaví za noc a je zapotřebí trochu větší trpělivosti. Struktura týmu je dobrá a pevná. U Ferrari máme dostatek lidí, kteří jsou schopni pracovat na špici motorsportu. Ale s dosavadními výsledky samozřejmě spokojený není. Opravdu se těší na příští sezónu.
Ale nebyl to také pan Marchionne, který prohlásil, že jste v této sezóně nesplnili cíle? Souhlasil bys s tím a co to znamená?MA: Samozřejmě, že jsme doufali ve víc - a přijali jsme určitá opatření a já odhaduji, že v posledních závodech bychom měli být na vzestupu. Duch v týmu je dobrý a všichni se dívají stejným směrem. Budeme postupovat závod od závodu. To je vše, co můžeme dělat.
Jak jsi byl spokojen s dnešním výsledkem? Co bylo za nasazením měkkých pneumatik pro poslední stint?MA: Po závodě jsem zaslechl některé komentáře o tom, že jednozastávková strategie byla ta nejhorší - tomu jsem se s našimi inženýry zasmál, když jsem to slyšel. Protože s jednozastávkovou strategií se v určitém bodě závodu dostanete dozadu - a my jsme na tom byli úplně naopak. Byli jsme agresivní! Každý si tedy může o naší strategii myslet, co chce.
Vždy to je těžké vyvážit probíhající vývoj a konstrukci a stavbu nového vozu podle zcela nových pravidel. Vy teď navíc musíte také pochopit, kde se musíte zlepšit, abyste v šampionátu skončili alespoň na druhém místě, které momentálně okupuje Red Bull. Jak to zvládáte?MA: Jsme v Monze - a vidíte, co se tady děje. Tu ohromnou podporu fanoušků! Když pracujete pro tým, jako je Ferrari, tak se nemůžete vzdát. Tohle je naše DNA. Je ale také o tlaku. Takže to v této sezóně nikdy nevzdáme!
Samozřejmě, že příští rok je důležitý, a my se na něj strašně moc soustředíme. Je však zodpovědností každé osoby v týmu, aby pro úspěch odváděla maximum. Nikdy nepřestaneme bojovat - a uděláme všechno pro to, abychom našli to správné vyvážení mezi tím, čeho chceme dosáhnout v roce 2016 a čeho v roce 2017.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.