Ferrari sice ve svém domácím závodě v Monze nezvítězilo, podle šéfa závodního týmu Maurizia Arrivabeneho však před očima svého prezidenta Sergia Marchionneho předvedlo dostatek pro důvěru v to, že se ve zbytku sezóny zvedne. Změny provedené v Maranellu si v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 pochvaluje, požaduje však více trpělivosti, než se výsledky projeví na dráze.
Maurizio, prezident Ferrari Sergio Marchionne se tady přijel podívat na závod. Co říkal na stav Ferrari?Maurizio Arrivabene: No, pokusím se zopakovat to, co řekl. Řekl, že si všímá změn v týmu. Ale výsledky se samozřejmě nedostaví za noc a je zapotřebí trochu větší trpělivosti. Struktura týmu je dobrá a pevná. U Ferrari máme dostatek lidí, kteří jsou schopni pracovat na špici motorsportu. Ale s dosavadními výsledky samozřejmě spokojený není. Opravdu se těší na příští sezónu.
Ale nebyl to také pan Marchionne, který prohlásil, že jste v této sezóně nesplnili cíle? Souhlasil bys s tím a co to znamená?MA: Samozřejmě, že jsme doufali ve víc - a přijali jsme určitá opatření a já odhaduji, že v posledních závodech bychom měli být na vzestupu. Duch v týmu je dobrý a všichni se dívají stejným směrem. Budeme postupovat závod od závodu. To je vše, co můžeme dělat.
Jak jsi byl spokojen s dnešním výsledkem? Co bylo za nasazením měkkých pneumatik pro poslední stint?MA: Po závodě jsem zaslechl některé komentáře o tom, že jednozastávková strategie byla ta nejhorší - tomu jsem se s našimi inženýry zasmál, když jsem to slyšel. Protože s jednozastávkovou strategií se v určitém bodě závodu dostanete dozadu - a my jsme na tom byli úplně naopak. Byli jsme agresivní! Každý si tedy může o naší strategii myslet, co chce.
Vždy to je těžké vyvážit probíhající vývoj a konstrukci a stavbu nového vozu podle zcela nových pravidel. Vy teď navíc musíte také pochopit, kde se musíte zlepšit, abyste v šampionátu skončili alespoň na druhém místě, které momentálně okupuje Red Bull. Jak to zvládáte?MA: Jsme v Monze - a vidíte, co se tady děje. Tu ohromnou podporu fanoušků! Když pracujete pro tým, jako je Ferrari, tak se nemůžete vzdát. Tohle je naše DNA. Je ale také o tlaku. Takže to v této sezóně nikdy nevzdáme!
Samozřejmě, že příští rok je důležitý, a my se na něj strašně moc soustředíme. Je však zodpovědností každé osoby v týmu, aby pro úspěch odváděla maximum. Nikdy nepřestaneme bojovat - a uděláme všechno pro to, abychom našli to správné vyvážení mezi tím, čeho chceme dosáhnout v roce 2016 a čeho v roce 2017.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.