Ferrari sice ve svém domácím závodě v Monze nezvítězilo, podle šéfa závodního týmu Maurizia Arrivabeneho však před očima svého prezidenta Sergia Marchionneho předvedlo dostatek pro důvěru v to, že se ve zbytku sezóny zvedne. Změny provedené v Maranellu si v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 pochvaluje, požaduje však více trpělivosti, než se výsledky projeví na dráze.
Maurizio, prezident Ferrari Sergio Marchionne se tady přijel podívat na závod. Co říkal na stav Ferrari?Maurizio Arrivabene: No, pokusím se zopakovat to, co řekl. Řekl, že si všímá změn v týmu. Ale výsledky se samozřejmě nedostaví za noc a je zapotřebí trochu větší trpělivosti. Struktura týmu je dobrá a pevná. U Ferrari máme dostatek lidí, kteří jsou schopni pracovat na špici motorsportu. Ale s dosavadními výsledky samozřejmě spokojený není. Opravdu se těší na příští sezónu.
Ale nebyl to také pan Marchionne, který prohlásil, že jste v této sezóně nesplnili cíle? Souhlasil bys s tím a co to znamená?MA: Samozřejmě, že jsme doufali ve víc - a přijali jsme určitá opatření a já odhaduji, že v posledních závodech bychom měli být na vzestupu. Duch v týmu je dobrý a všichni se dívají stejným směrem. Budeme postupovat závod od závodu. To je vše, co můžeme dělat.
Jak jsi byl spokojen s dnešním výsledkem? Co bylo za nasazením měkkých pneumatik pro poslední stint?MA: Po závodě jsem zaslechl některé komentáře o tom, že jednozastávková strategie byla ta nejhorší - tomu jsem se s našimi inženýry zasmál, když jsem to slyšel. Protože s jednozastávkovou strategií se v určitém bodě závodu dostanete dozadu - a my jsme na tom byli úplně naopak. Byli jsme agresivní! Každý si tedy může o naší strategii myslet, co chce.
Vždy to je těžké vyvážit probíhající vývoj a konstrukci a stavbu nového vozu podle zcela nových pravidel. Vy teď navíc musíte také pochopit, kde se musíte zlepšit, abyste v šampionátu skončili alespoň na druhém místě, které momentálně okupuje Red Bull. Jak to zvládáte?MA: Jsme v Monze - a vidíte, co se tady děje. Tu ohromnou podporu fanoušků! Když pracujete pro tým, jako je Ferrari, tak se nemůžete vzdát. Tohle je naše DNA. Je ale také o tlaku. Takže to v této sezóně nikdy nevzdáme!
Samozřejmě, že příští rok je důležitý, a my se na něj strašně moc soustředíme. Je však zodpovědností každé osoby v týmu, aby pro úspěch odváděla maximum. Nikdy nepřestaneme bojovat - a uděláme všechno pro to, abychom našli to správné vyvážení mezi tím, čeho chceme dosáhnout v roce 2016 a čeho v roce 2017.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.