Už jen dva měsíce dělí fanoušky F1 od okamžiku, kdy se po třiceti letech opět na startu objeví americký tým. O jeho vzniku, posuzování i dohadech, zda jde nebo nejde o záložní tým Ferrari, už se napsalo až až. Dejme tedy slovo manažerovi Güntheru Steinerovi.
Pocítili jste velkou úlevu, když váš vůz prošel povinnou bariérovou zkouškou?Steiner: Samozřejme, je dobré mít ten test za sebou, protože pokud bychom neuspěli, znamenalo by to zdržení při dalším vývoji vozu. Což by byla dost špatná zpráva.
Ale auto už je - co nám o něm můžete říci? Je to ten nejkrásnější monopost, co jste kdy viděl?GS: Jak určitě chápete, vůz ještě zcela kompletní není. Bude dokončen během několika dní před prvním testem - myslím, že v tom je to u nás podobné jako u ostatních týmů. A poslední vůz je vždycky z těch nejkrásnějších.
Není to tak dávno, co jste se pohybovali v rovině teorie - a teď je to realita. Bylo těžké to všechno zvládnout - a museli jste něco zásadně upravovat?GS: Dalo se to zvládnout. Pro nás bylo dobré, že jsme nic nemuseli měnit, takže všechno bylo mnohem jednodušší (smích).
Váš šéf Gene Haas byl ke konci minulého roku citován, jak si umí představit, že vaše auto bude lepší než letošní Ferrari. S ohledem na známá fakta o vývoji v Maranellu, jaká je pravděpodobnost, že se tak odvážné tvrzení stane skutečností?GS: Gene tím myslel, že naše šasi je jiné konstrukce než Ferrari, takže jsme měli víc času na něm pracovat. Faktem ale je, že nyní je hlavní otázkou, v jaké pozici se kdo nachází. Všichni, kteří pracují na vývoji svých vozů. Lepší představu si uděláme až po prvních testech, teď jsou naše poznatky hodně malé. Uvidíme, až se Melbourne konečně začne závodit.
Nováčci nastupující do nějaké kategorie se obvykle umisťují vzadu. S predikcí dobrého vozu - poháněného motorem Ferrari - byste mohl odhadnout, jaká bude vaše pozice v sezóně 2016. Myslíte, že budete mít výhodu například oproti týmu Toro Rosso, které bude používat pohonnou jednotku Ferrari z loňského roku?GS: Doufáme, že se umístíme někde ve středu pole. Je velmi těžké cokoli předvídat, odhadnout sílu dalších týmů před prvním testem, ale myslím, že Toro Rosso je dobře zavedenou stájí, proto by se mohlo umisťovat před námi - navzdory rok starému motoru.
Vůz a motor jsou jen jednou stranou mince. Závodění, to jsou především procedury během celého víkendu. Trénujete nějak i tuto oblast? Osm testovacích dní může být příliš málo.GS: Správně. Jedním z našich nejdůležitějších úkolů je perfektní týmová spolupráce. Například, od prosince nacvičujeme pit-stopy, abychom byli co nejlépe připraveni pro Austrálii.
Velké týmy nejspíš sázejí na mnoho lidí v paddocku - téměř na každém kroku je nějaký člověk. Jak se zdá, vaše filozofie je poněkud "štíhlejší". Jak velký tedy bude váš závodní tým?GS: Nějakých 60 lidí. Máte pravdu, štíhlost je atraktivní (smích).
Jak jste už uvedli, jedním z nejdůležitějších lidé pro vás je týmová jednička Romain Grosjean. Hodně se toho napsalo o jeho touze se jednoho dne vrátit k Renaultu - je něco, co ví o vývoji týmu a nám to je zatím utajeno?GS: Už jsme několikrát uvedli, že jsme šťastní z jeho připojení k našemu týmu. Ovšem je to Francouz a jsem si jist, že po očku sleduje, co se u Renaultu děje.
Do prvního závodu v Melbourne chybí dva měsíce. Co je na seznamu priorit na nejvyšší příčce? A jaký výsledek byste ve dvou předsezónních testech považoval za ideální?GS: Naší prioritou je připravit včas a co nejlépe vozy na testování, abychom během těch několika dní poznali naše auto, chceme také stmelit závodní tým, jak to jen bude možné. To nám poskytne obrázek, co můžeme čekat od budoucnosti.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.