Bernie Ecclestone se v rozhovoru pro televizi Sky Sports s bývalým pilotem Martinem Brundlem vyjádřil k současnému problému Red Bullu a jeho hrozbě odchodu z F1. Dotýká se také příliš velké moci automobilek, komplikovaných pravidel, motorů, stížnosti menších týmů u Evropské unie či budoucnosti Silverstoneu.
O motoru Red Bullu pro rok 2016Momentálně by se mohlo zdát, že žádný nemají, ale já si myslím, že si nemusíme dělat o nic starosti. Lidé velmi často říkají ne, když ve skutečnosti nemyslí ne, myslí možná. Takže uvidíme. Nemyslím si, že o Red Bullu přijdeme, takže o tom nepřemýšlím. Existuje více možností, než si lidé myslí.
Chce Dietrich Mateschitz z F1 vycouvat?Nemyslím si, že by to chtěl. Samozřejmě, že by to udělat mohl, pokud by chtěl. Ale on je v srdci závodníkem.
Mají automobilky v F1 příliš velkou moc?Pokud byste měli tým a Mercedes by vám dodával motory a chtěl o něčem hlasovat, zvedli byste ruku a hlasovali pro cokoliv, co by si přáli, protože byste jinak možná nedostali takový motor, jaký chcete.
O stavu pravidel v F1Myslím, že současná pravidla musíme roztrhat - ta sportovní i technická - a dobře se na to podívat. V minulosti jsme kousek pravidel škrtli a nahradili ho jinou pasáží, abychom zalátali opravdu starý dům, který by měl být zbourán. Je na čase ten dům zbourat a posvítit si na to.
Současné motoryVšichni budou pro rok 2017 stejně stavět nová auta a my se musíme rozhodnout, co uděláme s motory. Jaký druh motoru potřebujeme? Potřebujeme tento druh? Nemyslím si, že by z toho veřejnost byla u vydržení, když jsou super, super, super efektivní. Podle mě to veřejnost vůbec nezajímá.
Ztížení ovladatelnosti vozůDíval jsem se onehda na nějaké staré fotky. Můžete si všimnout, jak auta jezdí bokem. K tomu dnes už vůbec nedochází.
Stížnost Force India a Sauberu u Evropské unieMyslím si, že se zmýlili s tím, co udělali. Komise se na to teď určitě podívá. Nevím, na co přesně si stěžují. Možná utrácejí mnohem více peněz, než mají. Zdá se, že si nedokážou řádně sestavit rozpočet.
Současný model konstruktérů v F1Chtěl bych třináct týmů o dvou vozech. Pro nové výrobce to je dnes velmi náročné přijít.
Budoucnost Silverstone v F1Mělo by se jim dostat trochy podpory ze strany vlády, protože pro Anglii dělají mnoho dobrého. Někdo mi řekl, že 'jediný způsob, jak zařídit, aby se něco stalo, je zrušit závod, a že se pak možná probudí.' Já jsem řekl: "Ou, nemám rád vyhrůžky."
Noví majitelé F1Akcionáři prodají něco ze svých podílů - protože musí, ne protože chtějí. Zvažujeme lidi, kteří by snad chtěli dlouhodobě investovat spíše než z ní peníze dostávat. Naposledy jsem hovořil s mnoha lidmi, kteří jsou těmi správnými. Myslím, že k tomu dojde v tomto roce.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.