Bernie Ecclestone se v rozhovoru pro televizi Sky Sports s bývalým pilotem Martinem Brundlem vyjádřil k současnému problému Red Bullu a jeho hrozbě odchodu z F1. Dotýká se také příliš velké moci automobilek, komplikovaných pravidel, motorů, stížnosti menších týmů u Evropské unie či budoucnosti Silverstoneu.
O motoru Red Bullu pro rok 2016Momentálně by se mohlo zdát, že žádný nemají, ale já si myslím, že si nemusíme dělat o nic starosti. Lidé velmi často říkají ne, když ve skutečnosti nemyslí ne, myslí možná. Takže uvidíme. Nemyslím si, že o Red Bullu přijdeme, takže o tom nepřemýšlím. Existuje více možností, než si lidé myslí.
Chce Dietrich Mateschitz z F1 vycouvat?Nemyslím si, že by to chtěl. Samozřejmě, že by to udělat mohl, pokud by chtěl. Ale on je v srdci závodníkem.
Mají automobilky v F1 příliš velkou moc?Pokud byste měli tým a Mercedes by vám dodával motory a chtěl o něčem hlasovat, zvedli byste ruku a hlasovali pro cokoliv, co by si přáli, protože byste jinak možná nedostali takový motor, jaký chcete.
O stavu pravidel v F1Myslím, že současná pravidla musíme roztrhat - ta sportovní i technická - a dobře se na to podívat. V minulosti jsme kousek pravidel škrtli a nahradili ho jinou pasáží, abychom zalátali opravdu starý dům, který by měl být zbourán. Je na čase ten dům zbourat a posvítit si na to.
Současné motoryVšichni budou pro rok 2017 stejně stavět nová auta a my se musíme rozhodnout, co uděláme s motory. Jaký druh motoru potřebujeme? Potřebujeme tento druh? Nemyslím si, že by z toho veřejnost byla u vydržení, když jsou super, super, super efektivní. Podle mě to veřejnost vůbec nezajímá.
Ztížení ovladatelnosti vozůDíval jsem se onehda na nějaké staré fotky. Můžete si všimnout, jak auta jezdí bokem. K tomu dnes už vůbec nedochází.
Stížnost Force India a Sauberu u Evropské unieMyslím si, že se zmýlili s tím, co udělali. Komise se na to teď určitě podívá. Nevím, na co přesně si stěžují. Možná utrácejí mnohem více peněz, než mají. Zdá se, že si nedokážou řádně sestavit rozpočet.
Současný model konstruktérů v F1Chtěl bych třináct týmů o dvou vozech. Pro nové výrobce to je dnes velmi náročné přijít.
Budoucnost Silverstone v F1Mělo by se jim dostat trochy podpory ze strany vlády, protože pro Anglii dělají mnoho dobrého. Někdo mi řekl, že 'jediný způsob, jak zařídit, aby se něco stalo, je zrušit závod, a že se pak možná probudí.' Já jsem řekl: "Ou, nemám rád vyhrůžky."
Noví majitelé F1Akcionáři prodají něco ze svých podílů - protože musí, ne protože chtějí. Zvažujeme lidi, kteří by snad chtěli dlouhodobě investovat spíše než z ní peníze dostávat. Naposledy jsem hovořil s mnoha lidmi, kteří jsou těmi správnými. Myslím, že k tomu dojde v tomto roce.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.