Kimi Räikkönen v Číně vypovídal o svém vztahu s týmovým kolegou Sebastianem Vettelem, jehož bodový náskok v šampionátu narůstá, o své rozrůstající se rodině i budoucnosti u Ferrari.
Dělá ti starost náskok, který na tebe získává Sebastian?Kimi Räikkönen: Není to ideální situace, ale taková je realita. Tlačím na to, tak uvidíme, jak to skončí.
Jaký máš vztah se Sebastianem?KR: Vztah mezi mnou a Sebastianem je fajn, stejně jako dříve. Lidé věří, že mezi mnou a Sebem mohou vzniknout kvůli odlišným výsledkům interní problémy, my ale spolu vycházíme jako přátelé a obzvlášť jako týmoví kolegové. Je to normální, když jsme na dráze proti sobě, pro tým však pracujeme společně.
Jaká je atmosféra uvnitř týmu po zimních změnách?KR: Uvnitř týmu pracujeme dobře a v harmonii. Celý tým se ubírá stejným směrem. Pokud jde o dynamiku skupiny, tak jde o ten nejlepší okamžik ze všech mých zkušeností ve Formuli 1.
Kimi Räikkönen za svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem zaostává,společně ale vycházejí dobře (foto: Scuderia Ferrari)
Jak se teď cítíš jako otec?KR: Jsem velmi šťastný, že jsem otcem. Je to hezké. Samozřejmě jde o jiný pocit, pro mě o něco nového, obzvlášť když to rozkošné malé dítě držím v rukou. Žel jsem velmi často mimo a nebývám doma, ale takový už je život. Až vyroste, budu ho brávat s sebou. Teď jsem ale velmi šťastný. Mám krásnou rodinu, která mě podporuje, i když se domu vrátím po nevydařeném závodě.
Zůstaneš u Ferrari příští rok?KR: Musíme poznat to, co si přeje a myslí šéf týmu, a jestli mě Ferrari chce.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.