Finský pilot Kimi Räikkönen v rozhovoru pro oficiální web Formule 1 vzpomíná na první věci ve svém životě.
Kdo byl tvým idolem, když jsi byl dítětem?Kimi Räikkönen: Neměl jsem žádné idoly. To není pro mě.
Kterou velkou cenu jsi viděl poprvé?KR: Nevím rok, ale bylo to v dobách, kdy jezdil Keke Rosberga, a pak když závodil Hakkinen. Samozřejmě se o to zajímáte, když závodí někdo z vašich krajanů.
Kolik ti bylo, když ses rozhodl, že chceš být pilotem F1?KR: Když jsem byl dítětem, tak jsem chtěl dělat spoustu věcí. A přibližně až do 17 let a několika vyhraných závodů jsem nevěřil, že je možné se do F1 dostat.
Kdy jsi v závodním voze zažil svou první velkou nehodu?KR: Bylo to při testování se Saubererm. Jeden z mých prvních výjezdů s vozem F1.
Jakou barvu měla tvá první přilba?KR: Bílou - a ze skladu.
Kdy jsi vyhrál svou první závodní trofej a jak vypadala?KR: Nemám tušení, ale určitě byla malá. A i kdybych doma kopal hodně hluboko, asi bych ji nenašel.
Jaké auto jsi řídil jako první?KR: Šlo o Ladu, rodinný vůz.
Vstávání a vzpomínání nejsou oblíbené činnosti finského jezdce (foto: Kimi Räikkönen)
Kde se nacházel první dům, ve kterém jsi bydlel?KR: Samozřejmě v rodinném domě v Espoo.
Jak moc jsi byl nervózní první den ve škole?KR: Nevzpomínám si. Ale určitě jsem byl nervózní hodně krát - i ve škole.
Jaké jídlo jsi uvařil jako první?KR: Myslím, že nějaké těstoviny. Určitě nic složitého (smích).
Co bylo první věcí, kterou jsi dnes ráno udělal?KR: Probudil jsem se.
Co bylo první věcí, kterou jsi udělal poté, kdy jsi získal své první místo v F1?KR: Měl jsem z něho radost. Předtím jsem absolvoval test a nebyl jsem si jistý, jestli ho budu mít, takže jsem měl zkrátka radost.
Jakou desku sis koupil jako první?KR: Šlo o kazetu Guns N' Roses.
Kterého sportu ses jako dítě zúčastnil poprvé?KR: S největší pravděpodobností to byl lední hokej. Myslím, že všichni kluci ve Finsku hrají v určitém období svého dětství hokej. Přestal jsem s tím, protože jsem kvůli tréninku musel tak brzy ráno vstávat. To nebylo pro mě.
Kdy došlo na tvůj první romantický polibek?KR: Ha! nevím. Musel jsem být ve škole. To už je před 20 lety.
První autogram dal Kimi během působení ve Formuli Renault (ilustrační foto: Scuderia Ferrari)
Kdy jsi dostal poprvé žádost o autogram?KR: Asi ve Formuli Renault.
Kdy jsi poprvé ochutnal šampaňské?KR: Když jsem závodil v Evropě a vyhrál - kterýkoliv závod.
Co by sis dal jako první: kus ovoce nebo kus čokolády?KR: Já moc na čokoládu nejsem, takže nejspíše to ovoce. S cukrovím by to byla jiná (smích).
Které slovo jsi vyslovil jako dítě vůbec poprvé?KR: Rodiče mi to řekli, ale nevzpomínám si. Ve vzpomínání nejsem dobrý.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.