Finský pilot Kimi Räikkönen v rozhovoru pro oficiální web Formule 1 vzpomíná na první věci ve svém životě.
Kdo byl tvým idolem, když jsi byl dítětem?Kimi Räikkönen: Neměl jsem žádné idoly. To není pro mě.
Kterou velkou cenu jsi viděl poprvé?KR: Nevím rok, ale bylo to v dobách, kdy jezdil Keke Rosberga, a pak když závodil Hakkinen. Samozřejmě se o to zajímáte, když závodí někdo z vašich krajanů.
Kolik ti bylo, když ses rozhodl, že chceš být pilotem F1?KR: Když jsem byl dítětem, tak jsem chtěl dělat spoustu věcí. A přibližně až do 17 let a několika vyhraných závodů jsem nevěřil, že je možné se do F1 dostat.
Kdy jsi v závodním voze zažil svou první velkou nehodu?KR: Bylo to při testování se Saubererm. Jeden z mých prvních výjezdů s vozem F1.
Jakou barvu měla tvá první přilba?KR: Bílou - a ze skladu.
Kdy jsi vyhrál svou první závodní trofej a jak vypadala?KR: Nemám tušení, ale určitě byla malá. A i kdybych doma kopal hodně hluboko, asi bych ji nenašel.
Jaké auto jsi řídil jako první?KR: Šlo o Ladu, rodinný vůz.
Vstávání a vzpomínání nejsou oblíbené činnosti finského jezdce (foto: Kimi Räikkönen)
Kde se nacházel první dům, ve kterém jsi bydlel?KR: Samozřejmě v rodinném domě v Espoo.
Jak moc jsi byl nervózní první den ve škole?KR: Nevzpomínám si. Ale určitě jsem byl nervózní hodně krát - i ve škole.
Jaké jídlo jsi uvařil jako první?KR: Myslím, že nějaké těstoviny. Určitě nic složitého (smích).
Co bylo první věcí, kterou jsi dnes ráno udělal?KR: Probudil jsem se.
Co bylo první věcí, kterou jsi udělal poté, kdy jsi získal své první místo v F1?KR: Měl jsem z něho radost. Předtím jsem absolvoval test a nebyl jsem si jistý, jestli ho budu mít, takže jsem měl zkrátka radost.
Jakou desku sis koupil jako první?KR: Šlo o kazetu Guns N' Roses.
Kterého sportu ses jako dítě zúčastnil poprvé?KR: S největší pravděpodobností to byl lední hokej. Myslím, že všichni kluci ve Finsku hrají v určitém období svého dětství hokej. Přestal jsem s tím, protože jsem kvůli tréninku musel tak brzy ráno vstávat. To nebylo pro mě.
Kdy došlo na tvůj první romantický polibek?KR: Ha! nevím. Musel jsem být ve škole. To už je před 20 lety.
První autogram dal Kimi během působení ve Formuli Renault (ilustrační foto: Scuderia Ferrari)
Kdy jsi dostal poprvé žádost o autogram?KR: Asi ve Formuli Renault.
Kdy jsi poprvé ochutnal šampaňské?KR: Když jsem závodil v Evropě a vyhrál - kterýkoliv závod.
Co by sis dal jako první: kus ovoce nebo kus čokolády?KR: Já moc na čokoládu nejsem, takže nejspíše to ovoce. S cukrovím by to byla jiná (smích).
Které slovo jsi vyslovil jako dítě vůbec poprvé?KR: Rodiče mi to řekli, ale nevzpomínám si. Ve vzpomínání nejsem dobrý.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.