Jezdec Lotusu věří, že dobrá kvalifikace je předpokladem pro úspěch na Hungaroringu.
Po dobrém výkonu v Německu, kde dojel Kimi Räikkönen těsně za Sebastianem Vettelem na druhém místě, jede Lotus do Maďarska s velkými nadějemi. Na Hungaroringu Kimi jednou zvítězil a čtyřikrát dojel druhý – je jasné, že ví, co vyžaduje úspěch.
Co je nutné pro úspěch v Maďarsku?Kimi Räikkönen (KR): „V Maďarsku jsem dojel vícekrát na druhém místě, vím, že jak důležité je být na čele po první zatáčce. Nezáleží na tom, jestli je DRS k dispozici, nebo ne, na Hungaroringu se předchází velmi obtížně. Abyste měl úspěšný víkend, musíte být dobrý ve všech volných trénincích, musíte mít silnou kvalifikaci a samozřejmě co nejlepší místo na startu.“
Vy jste vyhrál v roce 2005 ze čtvrtého místa…KR: „Měl jsem velmi dobrý start a na konci prvního kola jsem byl na druhém místě, pak šlo všechno dobře.“
Jaká je na Hungaroringu atmosféra?KR: „Okruh není z nejtěžších, ale představuje výzvu. Bývá tam horko, proto klade na jezdce vysoké nároky. Vysoké teploty nám zatím pomáhaly, ale teplem netrpíte, jenom když vyhrajete.“
Jaké jsou klíčové elementy pro rychlý vůz na Hungaroringu?KR: „Skutečně musíte mít rychlý vůz. Je to pomalý okruh s mnoha zatáčkami, proto jsou důležité dvě věci – dobré řízení a dobrá trakce. Když je máte, máte rychlý vůz pro závod.“
Jak si zajistit dobrý start?KR: „Samozřejmě musíte skvěle zajet kvalifikaci, musíte se také vyhnout špinavé části tratě. Když se podíváte na závody v této sezoně, je skutečně velkou nevýhodou startovat na špinavé straně tratě.“
S určitého hlediska je to pro Vás „domácí“ závod…KR: „Někdy se závod v Maďarsku nazývá Velká cena Finska. Mnoho finských fanoušků každoročně navštěvuje tento závod, je to hezké vidět vlající modrobílé vlajky.“
Chcete ještě něco říct k druhému místu ve Velké ceně Německa?KR: „Počet bodů byl dobrý, měli jsme silný vůz. Vyšší teplota vzduchu nám vyhovovala. V Budapešti bývá horko, to by mohlo být pro nás dobré. Dopředu to ale nikdo neví, až když je po závodě. V Německu moje vysílačka nepracovala dobře a navíc jsem se zdržel za Mercedesy. Na Nürburgringu bylo předjetí jednodušší, než to bude v Maďarsku, bude proto důležité se dobře kvalifikovat.“
(foto: Lotus F1 Team)
Bylo případné vynechání posledního pit stopu jednou z možností jak uspět?KR: „Moje pneumatiky byly dobré, když jsem je přijel vyměnit, ale nikdy nevíte, jak dlouho by ještě vydržely, nebo co se mohlo v závodu ještě stát. Nepomohla nám ani vadná vysílačka. Já jsem slyšel mechaniky, oni mne ne.
Slyšel jsem, jak se mě ptají na různé věci. Je jednoduché říci, že jsme měli udělat to, či ono. Dopředu nikdy nevíte, zda je strategie dobrá, nebo ne. Dobře jsme odhadli, jaké pneumatiky zvolí Vettel na konec závodu. Možná, kdybychom udělali něco jinak, byli bychom o kousek vpředu, ne vzadu.“
To byl Váš nejlepší výsledek v Německu. Byl to lepší pocit, jako v předešlých závodech, nebo ten lepší pocit přichází jenom po vítězství?KR: „Samozřejmě jsme přijeli pokusit se vyhrát. V Německu jsme nemohli vyhrát, protože jsme nebyli dost rychlí, ale pro tým to byl dobrý výsledek po několika těžkých závodech. Ztratili jsme na Sebastiana nějaké body, ale sezona je dlouhá, a jestli se dostaneme do pozice, že budeme bojovat o první místo, může se to podařit.“
Skončíte v v Budapešti o místo lépe?KR: „Nemá smysl o tom spekulovat předtím, než tam přijedeme. Doufám, že dosáhneme dobrý výsledek. Bylo by hezké si po závodě oddechnout a dobít si energii uprostřed sezony s dobrým výsledkem v tabulce. Především ale chceme získat co nejvíc bodů.“
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.