Jezdec Lotusu věří, že dobrá kvalifikace je předpokladem pro úspěch na Hungaroringu.
Po dobrém výkonu v Německu, kde dojel Kimi Räikkönen těsně za Sebastianem Vettelem na druhém místě, jede Lotus do Maďarska s velkými nadějemi. Na Hungaroringu Kimi jednou zvítězil a čtyřikrát dojel druhý – je jasné, že ví, co vyžaduje úspěch.
Co je nutné pro úspěch v Maďarsku?Kimi Räikkönen (KR): „V Maďarsku jsem dojel vícekrát na druhém místě, vím, že jak důležité je být na čele po první zatáčce. Nezáleží na tom, jestli je DRS k dispozici, nebo ne, na Hungaroringu se předchází velmi obtížně. Abyste měl úspěšný víkend, musíte být dobrý ve všech volných trénincích, musíte mít silnou kvalifikaci a samozřejmě co nejlepší místo na startu.“
Vy jste vyhrál v roce 2005 ze čtvrtého místa…KR: „Měl jsem velmi dobrý start a na konci prvního kola jsem byl na druhém místě, pak šlo všechno dobře.“
Jaká je na Hungaroringu atmosféra?KR: „Okruh není z nejtěžších, ale představuje výzvu. Bývá tam horko, proto klade na jezdce vysoké nároky. Vysoké teploty nám zatím pomáhaly, ale teplem netrpíte, jenom když vyhrajete.“
Jaké jsou klíčové elementy pro rychlý vůz na Hungaroringu?KR: „Skutečně musíte mít rychlý vůz. Je to pomalý okruh s mnoha zatáčkami, proto jsou důležité dvě věci – dobré řízení a dobrá trakce. Když je máte, máte rychlý vůz pro závod.“
Jak si zajistit dobrý start?KR: „Samozřejmě musíte skvěle zajet kvalifikaci, musíte se také vyhnout špinavé části tratě. Když se podíváte na závody v této sezoně, je skutečně velkou nevýhodou startovat na špinavé straně tratě.“
S určitého hlediska je to pro Vás „domácí“ závod…KR: „Někdy se závod v Maďarsku nazývá Velká cena Finska. Mnoho finských fanoušků každoročně navštěvuje tento závod, je to hezké vidět vlající modrobílé vlajky.“
Chcete ještě něco říct k druhému místu ve Velké ceně Německa?KR: „Počet bodů byl dobrý, měli jsme silný vůz. Vyšší teplota vzduchu nám vyhovovala. V Budapešti bývá horko, to by mohlo být pro nás dobré. Dopředu to ale nikdo neví, až když je po závodě. V Německu moje vysílačka nepracovala dobře a navíc jsem se zdržel za Mercedesy. Na Nürburgringu bylo předjetí jednodušší, než to bude v Maďarsku, bude proto důležité se dobře kvalifikovat.“
(foto: Lotus F1 Team)
Bylo případné vynechání posledního pit stopu jednou z možností jak uspět?KR: „Moje pneumatiky byly dobré, když jsem je přijel vyměnit, ale nikdy nevíte, jak dlouho by ještě vydržely, nebo co se mohlo v závodu ještě stát. Nepomohla nám ani vadná vysílačka. Já jsem slyšel mechaniky, oni mne ne.
Slyšel jsem, jak se mě ptají na různé věci. Je jednoduché říci, že jsme měli udělat to, či ono. Dopředu nikdy nevíte, zda je strategie dobrá, nebo ne. Dobře jsme odhadli, jaké pneumatiky zvolí Vettel na konec závodu. Možná, kdybychom udělali něco jinak, byli bychom o kousek vpředu, ne vzadu.“
To byl Váš nejlepší výsledek v Německu. Byl to lepší pocit, jako v předešlých závodech, nebo ten lepší pocit přichází jenom po vítězství?KR: „Samozřejmě jsme přijeli pokusit se vyhrát. V Německu jsme nemohli vyhrát, protože jsme nebyli dost rychlí, ale pro tým to byl dobrý výsledek po několika těžkých závodech. Ztratili jsme na Sebastiana nějaké body, ale sezona je dlouhá, a jestli se dostaneme do pozice, že budeme bojovat o první místo, může se to podařit.“
Skončíte v v Budapešti o místo lépe?KR: „Nemá smysl o tom spekulovat předtím, než tam přijedeme. Doufám, že dosáhneme dobrý výsledek. Bylo by hezké si po závodě oddechnout a dobít si energii uprostřed sezony s dobrým výsledkem v tabulce. Především ale chceme získat co nejvíc bodů.“
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.