Podľa Kimiho Räikkönena nie je kvalifikácia v Montreale až taká dôležitá, ako v Monaku.
Aké sú Vaše pocity po Monaku?Kimi Räikkönen: “V nedeľu to bol v Monaku zlý výsledok, to je jasné každému, kto to videl. Mohlo to byť dokonca horšie, ale mohlo to byť aj oveľa lepšie. Vyšli sme z toho s jedným bodom, takže aspoň nejaká útecha potom, ako sme stratili piate miesto, ale veľa spokojnosti to neprinieslo. Auto sme mali dobre pripravené na kvalifikáciu aj na preteky.
Ešte stále nám niekedy chýba trochu rýchlosti v kvalifikácii, ale naše pretekové tempo bolo dobré, aj keď nie také, aké by ste chceli, keď jazdíte za pomalšími autami, ako sme to videli v Monaku. Nevieme, ako sa bude auto správať v Montreale – čoskoro budeme poznať odpoveď – ale teraz nevidím dôvod, prečo by sme nemohli byť znovu konkurencieschopní.“
To bol celkom boj, čo ste predvádzali na konci pretekov...KR: „S čerstvými pneumatikami to bolo trochu iné. Nemali sme sa vôbec ocitnúť na takej pozícii, ale nakoniec bolo dobré, že sme mali na konci aspoň jeden bod.“
Boli ste po pretekoch frustrovaný?KR: „Nikto nechce stratiť toľko veľa bodov kvôli inému pilotovi, ale za tým je už koniec. Monako je už len vzdialenou spomienkou a ja som pripravený na Kanadu.“
Aký máte názor na Veľkú cenu Kanady?KR: „Už som tam vyhral, bolo to fajn, ale už som tam zažil aj nepríjemnosti. Veľakrát boli kanadské preteky len lotériou, záleží na okolnostiach, ktoré sa tam môžu vyskytnúť a ovplyvniť preteky.
Môže sa radikálne meniť počasie, niekedy nepracujú pneumatiky tak ako predpokladáme, alebo do Vás niekto narazí vo chvíli, keď čakáte na semafore na červenú (naráža na rok 2008, kedy ho na konci boxovej uličky zasiahol zozadu Lewis Hamilton, ktorý nezaregistroval červenú na semafore). Ale ako miesto sa mi Montreal vždy páčil. Je to jedno z najkrajších miest, ktoré počas roku navštívime.“
(foto: Lotus F1 Team)
Čo potrebujete na dobrý výsledok v Kanade?KR: „Dobré auto. Tak ako na každom okruhu musíte mať tiež všetko nastavené správne. Musíte mať dobre vyvážené šasi a nemôžete zbytočne preťažovať brzdy, pretože je tam dosť úsekov, ktoré vyžadujú agresívne brzdenie. Je to niečo, čo mám rád, typ okruhu, ktorý sa jazdí štýlom stop & go.“
Je Montreal okruhom, kde zohráva kvalifikácia kľúčovú úlohu?KR: „Kvalifikácia je dôležitá na každom okruhu, ale tu nie je taká rozhodujúca, ako v Monaku. Predbiehanie tu nie je jednoduché, ale sú tu naň vhodné jedno - dve miesta.“
A čo šampionát po tom, ako ste trochu zaostali za Sebastianom Vettelom?KR: „Určite sme na vedúcu pozíciu v Monaku stratili, ale ešte nie je koniec. Máme v tejto sezóne za sebou ešte málo pretekov a 21 bodov nie je veľa na to, aby sme ten rozdiel zotreli, najmä ak by mal niekde Sebastian zlý víkend. Najdôležitejšie je, aby sme sa dostali na svoju pretekovú úroveň spred Monaka, aby sa veci správne vyvíjali čo najrýchlejšie.“
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.