Podľa Kimiho Räikkönena nie je kvalifikácia v Montreale až taká dôležitá, ako v Monaku.
Aké sú Vaše pocity po Monaku?Kimi Räikkönen: “V nedeľu to bol v Monaku zlý výsledok, to je jasné každému, kto to videl. Mohlo to byť dokonca horšie, ale mohlo to byť aj oveľa lepšie. Vyšli sme z toho s jedným bodom, takže aspoň nejaká útecha potom, ako sme stratili piate miesto, ale veľa spokojnosti to neprinieslo. Auto sme mali dobre pripravené na kvalifikáciu aj na preteky.
Ešte stále nám niekedy chýba trochu rýchlosti v kvalifikácii, ale naše pretekové tempo bolo dobré, aj keď nie také, aké by ste chceli, keď jazdíte za pomalšími autami, ako sme to videli v Monaku. Nevieme, ako sa bude auto správať v Montreale – čoskoro budeme poznať odpoveď – ale teraz nevidím dôvod, prečo by sme nemohli byť znovu konkurencieschopní.“
To bol celkom boj, čo ste predvádzali na konci pretekov...KR: „S čerstvými pneumatikami to bolo trochu iné. Nemali sme sa vôbec ocitnúť na takej pozícii, ale nakoniec bolo dobré, že sme mali na konci aspoň jeden bod.“
Boli ste po pretekoch frustrovaný?KR: „Nikto nechce stratiť toľko veľa bodov kvôli inému pilotovi, ale za tým je už koniec. Monako je už len vzdialenou spomienkou a ja som pripravený na Kanadu.“
Aký máte názor na Veľkú cenu Kanady?KR: „Už som tam vyhral, bolo to fajn, ale už som tam zažil aj nepríjemnosti. Veľakrát boli kanadské preteky len lotériou, záleží na okolnostiach, ktoré sa tam môžu vyskytnúť a ovplyvniť preteky.
Môže sa radikálne meniť počasie, niekedy nepracujú pneumatiky tak ako predpokladáme, alebo do Vás niekto narazí vo chvíli, keď čakáte na semafore na červenú (naráža na rok 2008, kedy ho na konci boxovej uličky zasiahol zozadu Lewis Hamilton, ktorý nezaregistroval červenú na semafore). Ale ako miesto sa mi Montreal vždy páčil. Je to jedno z najkrajších miest, ktoré počas roku navštívime.“
(foto: Lotus F1 Team)
Čo potrebujete na dobrý výsledok v Kanade?KR: „Dobré auto. Tak ako na každom okruhu musíte mať tiež všetko nastavené správne. Musíte mať dobre vyvážené šasi a nemôžete zbytočne preťažovať brzdy, pretože je tam dosť úsekov, ktoré vyžadujú agresívne brzdenie. Je to niečo, čo mám rád, typ okruhu, ktorý sa jazdí štýlom stop & go.“
Je Montreal okruhom, kde zohráva kvalifikácia kľúčovú úlohu?KR: „Kvalifikácia je dôležitá na každom okruhu, ale tu nie je taká rozhodujúca, ako v Monaku. Predbiehanie tu nie je jednoduché, ale sú tu naň vhodné jedno - dve miesta.“
A čo šampionát po tom, ako ste trochu zaostali za Sebastianom Vettelom?KR: „Určite sme na vedúcu pozíciu v Monaku stratili, ale ešte nie je koniec. Máme v tejto sezóne za sebou ešte málo pretekov a 21 bodov nie je veľa na to, aby sme ten rozdiel zotreli, najmä ak by mal niekde Sebastian zlý víkend. Najdôležitejšie je, aby sme sa dostali na svoju pretekovú úroveň spred Monaka, aby sa veci správne vyvíjali čo najrýchlejšie.“
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.