Podľa Kimiho Räikkönena nie je kvalifikácia v Montreale až taká dôležitá, ako v Monaku.
Aké sú Vaše pocity po Monaku?Kimi Räikkönen: “V nedeľu to bol v Monaku zlý výsledok, to je jasné každému, kto to videl. Mohlo to byť dokonca horšie, ale mohlo to byť aj oveľa lepšie. Vyšli sme z toho s jedným bodom, takže aspoň nejaká útecha potom, ako sme stratili piate miesto, ale veľa spokojnosti to neprinieslo. Auto sme mali dobre pripravené na kvalifikáciu aj na preteky.
Ešte stále nám niekedy chýba trochu rýchlosti v kvalifikácii, ale naše pretekové tempo bolo dobré, aj keď nie také, aké by ste chceli, keď jazdíte za pomalšími autami, ako sme to videli v Monaku. Nevieme, ako sa bude auto správať v Montreale – čoskoro budeme poznať odpoveď – ale teraz nevidím dôvod, prečo by sme nemohli byť znovu konkurencieschopní.“
To bol celkom boj, čo ste predvádzali na konci pretekov...KR: „S čerstvými pneumatikami to bolo trochu iné. Nemali sme sa vôbec ocitnúť na takej pozícii, ale nakoniec bolo dobré, že sme mali na konci aspoň jeden bod.“
Boli ste po pretekoch frustrovaný?KR: „Nikto nechce stratiť toľko veľa bodov kvôli inému pilotovi, ale za tým je už koniec. Monako je už len vzdialenou spomienkou a ja som pripravený na Kanadu.“
Aký máte názor na Veľkú cenu Kanady?KR: „Už som tam vyhral, bolo to fajn, ale už som tam zažil aj nepríjemnosti. Veľakrát boli kanadské preteky len lotériou, záleží na okolnostiach, ktoré sa tam môžu vyskytnúť a ovplyvniť preteky.
Môže sa radikálne meniť počasie, niekedy nepracujú pneumatiky tak ako predpokladáme, alebo do Vás niekto narazí vo chvíli, keď čakáte na semafore na červenú (naráža na rok 2008, kedy ho na konci boxovej uličky zasiahol zozadu Lewis Hamilton, ktorý nezaregistroval červenú na semafore). Ale ako miesto sa mi Montreal vždy páčil. Je to jedno z najkrajších miest, ktoré počas roku navštívime.“
(foto: Lotus F1 Team)
Čo potrebujete na dobrý výsledok v Kanade?KR: „Dobré auto. Tak ako na každom okruhu musíte mať tiež všetko nastavené správne. Musíte mať dobre vyvážené šasi a nemôžete zbytočne preťažovať brzdy, pretože je tam dosť úsekov, ktoré vyžadujú agresívne brzdenie. Je to niečo, čo mám rád, typ okruhu, ktorý sa jazdí štýlom stop & go.“
Je Montreal okruhom, kde zohráva kvalifikácia kľúčovú úlohu?KR: „Kvalifikácia je dôležitá na každom okruhu, ale tu nie je taká rozhodujúca, ako v Monaku. Predbiehanie tu nie je jednoduché, ale sú tu naň vhodné jedno - dve miesta.“
A čo šampionát po tom, ako ste trochu zaostali za Sebastianom Vettelom?KR: „Určite sme na vedúcu pozíciu v Monaku stratili, ale ešte nie je koniec. Máme v tejto sezóne za sebou ešte málo pretekov a 21 bodov nie je veľa na to, aby sme ten rozdiel zotreli, najmä ak by mal niekde Sebastian zlý víkend. Najdôležitejšie je, aby sme sa dostali na svoju pretekovú úroveň spred Monaka, aby sa veci správne vyvíjali čo najrýchlejšie.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.