Kimi Räikkönen pro oficiální stránky Lotusu popisuje své postřehy o okruhu v Číně i obtížích, se kterými se potýkal v Malajsii.
Co si myslíš o okruhu v Šanghaji?Kimi Räikkönen: Je vždy těžké předvídat, co se stane v dalším závodě, protože jsme tam ještě s tímto autem nebyli a každý vůz reaguje na každý okruh jinak. Bohužel jsme tam loni nezískali body, takže se to letos může jen zlepšit.
Byl jsem v Číně v posledních letech předtím první, druhý a třetí, takže by bylo pěkné něco takového přidat do seznamu. Není důvod, proč by se nám tam nemělo dařit, máme na voze nějaké novinky a poslední vylepšení, které jsme použili pomohly, takže bude zajímavé sledovat, co se bude dít, když nebude pršet.
V Číně se ti dříve dařilo, musíš mít z návratu tam dobrý pocit.KR: V roce 2007 jsem tam vyhrál a to byl dobrý pocit, protože to byl rok, ve kterém jsem získal titul. Oslavy těch vítězství jsem si užil. Je to pořádný závodní okruh a jsou tam dobré příležitosti k předjíždění. Naše auto zatím vypadá dobře, takže uvidíme, co se stane, až vyjedeme na trať.
Měl jsi šanci ohlédnout se za prvními dvěma závody?KR: Austrálie byla celkem jednoduchý závod, vše mi vycházelo a byl to výsledek, který chce získat každý. V Malajsii to bylo těžké. Start se nepovedl a potom jsem v prvním kole ztratil kus předního přítlačného křídla. Auto poté moc dobře nedrželo a když vezmu v úvahu podmínky na trati, bylo to hodně obtížné. Rychlost nebyla špatná, ale mohlo to být mnohem lepší, když se podíváte na páteční časy.
Deštivé podmínky v Sepangu Lotusu příliš nevyhovovaly (foto: Lotus F1 Team)
V Sepangu ses dostal do pár těsných soubojů, především s Nicem Hülkenbergem...KR: Bylo to závodění a od toho tam jsme. Párkrát to bylo hodně těsné. Jsou věci, které bystě měl a které byste neměl dělat, ale je to závodění a nakonec si nemyslím, že to nějak ovlivnilo výsledek.
Loňská Velká cena Číny byla plná akce. Jak probíhala z tvého pohledu?KR: Bylo tam k vidění dobré závodění a vypadalo to, že je možné získat dobrý výsledek, ale v posledním stintu odešly pneumatiky a nezískal jsem ani bod. Doufejme, že tentokrát budeme mít větší štěstí s výkonem a připravíme správnou strategii. Měli jsme tam loni rychlost, to je pravda, ale pokusili jsme se jet na pneumatikách příliš dlouho. Odešly a to byl konec.
Na druhou stranu bez toho, aniž bychom se snažili posouvat taktiku, nebojovali bychom nikdy o přední místa. Když se podíváte na minulý rok, neměli jsme v Číně špatné auto a pokud auto bude fungovat tak, jako v pátek před třemi týdny v Malajsii, mělo by se nám v Šanghaji dařit.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.