Kimi Räikkönen pro oficiální stránky Lotusu popisuje své postřehy o okruhu v Číně i obtížích, se kterými se potýkal v Malajsii.
Co si myslíš o okruhu v Šanghaji?Kimi Räikkönen: Je vždy těžké předvídat, co se stane v dalším závodě, protože jsme tam ještě s tímto autem nebyli a každý vůz reaguje na každý okruh jinak. Bohužel jsme tam loni nezískali body, takže se to letos může jen zlepšit.
Byl jsem v Číně v posledních letech předtím první, druhý a třetí, takže by bylo pěkné něco takového přidat do seznamu. Není důvod, proč by se nám tam nemělo dařit, máme na voze nějaké novinky a poslední vylepšení, které jsme použili pomohly, takže bude zajímavé sledovat, co se bude dít, když nebude pršet.
V Číně se ti dříve dařilo, musíš mít z návratu tam dobrý pocit.KR: V roce 2007 jsem tam vyhrál a to byl dobrý pocit, protože to byl rok, ve kterém jsem získal titul. Oslavy těch vítězství jsem si užil. Je to pořádný závodní okruh a jsou tam dobré příležitosti k předjíždění. Naše auto zatím vypadá dobře, takže uvidíme, co se stane, až vyjedeme na trať.
Měl jsi šanci ohlédnout se za prvními dvěma závody?KR: Austrálie byla celkem jednoduchý závod, vše mi vycházelo a byl to výsledek, který chce získat každý. V Malajsii to bylo těžké. Start se nepovedl a potom jsem v prvním kole ztratil kus předního přítlačného křídla. Auto poté moc dobře nedrželo a když vezmu v úvahu podmínky na trati, bylo to hodně obtížné. Rychlost nebyla špatná, ale mohlo to být mnohem lepší, když se podíváte na páteční časy.
Deštivé podmínky v Sepangu Lotusu příliš nevyhovovaly (foto: Lotus F1 Team)
V Sepangu ses dostal do pár těsných soubojů, především s Nicem Hülkenbergem...KR: Bylo to závodění a od toho tam jsme. Párkrát to bylo hodně těsné. Jsou věci, které bystě měl a které byste neměl dělat, ale je to závodění a nakonec si nemyslím, že to nějak ovlivnilo výsledek.
Loňská Velká cena Číny byla plná akce. Jak probíhala z tvého pohledu?KR: Bylo tam k vidění dobré závodění a vypadalo to, že je možné získat dobrý výsledek, ale v posledním stintu odešly pneumatiky a nezískal jsem ani bod. Doufejme, že tentokrát budeme mít větší štěstí s výkonem a připravíme správnou strategii. Měli jsme tam loni rychlost, to je pravda, ale pokusili jsme se jet na pneumatikách příliš dlouho. Odešly a to byl konec.
Na druhou stranu bez toho, aniž bychom se snažili posouvat taktiku, nebojovali bychom nikdy o přední místa. Když se podíváte na minulý rok, neměli jsme v Číně špatné auto a pokud auto bude fungovat tak, jako v pátek před třemi týdny v Malajsii, mělo by se nám v Šanghaji dařit.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.