Kimi Räikkönen pro oficiální stránky Lotusu popisuje své postřehy o okruhu v Číně i obtížích, se kterými se potýkal v Malajsii.
Co si myslíš o okruhu v Šanghaji?Kimi Räikkönen: Je vždy těžké předvídat, co se stane v dalším závodě, protože jsme tam ještě s tímto autem nebyli a každý vůz reaguje na každý okruh jinak. Bohužel jsme tam loni nezískali body, takže se to letos může jen zlepšit.
Byl jsem v Číně v posledních letech předtím první, druhý a třetí, takže by bylo pěkné něco takového přidat do seznamu. Není důvod, proč by se nám tam nemělo dařit, máme na voze nějaké novinky a poslední vylepšení, které jsme použili pomohly, takže bude zajímavé sledovat, co se bude dít, když nebude pršet.
V Číně se ti dříve dařilo, musíš mít z návratu tam dobrý pocit.KR: V roce 2007 jsem tam vyhrál a to byl dobrý pocit, protože to byl rok, ve kterém jsem získal titul. Oslavy těch vítězství jsem si užil. Je to pořádný závodní okruh a jsou tam dobré příležitosti k předjíždění. Naše auto zatím vypadá dobře, takže uvidíme, co se stane, až vyjedeme na trať.
Měl jsi šanci ohlédnout se za prvními dvěma závody?KR: Austrálie byla celkem jednoduchý závod, vše mi vycházelo a byl to výsledek, který chce získat každý. V Malajsii to bylo těžké. Start se nepovedl a potom jsem v prvním kole ztratil kus předního přítlačného křídla. Auto poté moc dobře nedrželo a když vezmu v úvahu podmínky na trati, bylo to hodně obtížné. Rychlost nebyla špatná, ale mohlo to být mnohem lepší, když se podíváte na páteční časy.
Deštivé podmínky v Sepangu Lotusu příliš nevyhovovaly (foto: Lotus F1 Team)
V Sepangu ses dostal do pár těsných soubojů, především s Nicem Hülkenbergem...KR: Bylo to závodění a od toho tam jsme. Párkrát to bylo hodně těsné. Jsou věci, které bystě měl a které byste neměl dělat, ale je to závodění a nakonec si nemyslím, že to nějak ovlivnilo výsledek.
Loňská Velká cena Číny byla plná akce. Jak probíhala z tvého pohledu?KR: Bylo tam k vidění dobré závodění a vypadalo to, že je možné získat dobrý výsledek, ale v posledním stintu odešly pneumatiky a nezískal jsem ani bod. Doufejme, že tentokrát budeme mít větší štěstí s výkonem a připravíme správnou strategii. Měli jsme tam loni rychlost, to je pravda, ale pokusili jsme se jet na pneumatikách příliš dlouho. Odešly a to byl konec.
Na druhou stranu bez toho, aniž bychom se snažili posouvat taktiku, nebojovali bychom nikdy o přední místa. Když se podíváte na minulý rok, neměli jsme v Číně špatné auto a pokud auto bude fungovat tak, jako v pátek před třemi týdny v Malajsii, mělo by se nám v Šanghaji dařit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.