Není tajemstvím, že Kimi Räikkönen není fanouškem dlouhých rozhovorů se zástupci médii. Pro oficiální rozhovor poskytl sérii stručných odpovědí na palbu otázek.
Kvůli čemu v noci nespíš?Kimi Räikkönen: Kvůli ničemu. Dokážu se dobře vyspat všude.
Pokud by ses mohl něčeho ve svém životě nadobro zbavit - co by to bylo?KR: Není nic, čeho bych se chtěl zbavit.
Co bylo tvou nejcennější životní lekcí?KR: Nikdy se nevzdávej.
Co obdivuješ?KR: Kluky z šedesátých a počátku sedmdesátých let v F1. Piloti z oceli v autech ze dřeva.
Kdybys mohl dát svému mladšímu já nějakou radu, co by to bylo?KR: Nikdy se nevzdávej.
Kdyby tvá závodní kariéra skončila touto sezónou, co bys dělal po zbytek života?KR: Mám v mysli nějaké plány. Mám život i mimo závodění, takže by to pro mě nebyl konec světa (smích).
Které zvíře nejlépe odráží tvou osobnost?KR: Můj německý ovčák Aksu.
Co je důležitější než vítězství?KR: Zdraví.
Za co bys utratil svůj poslední dolar?KR: Mám nápad, ale je to tajemství (smích).
Co je tvou největší slabostí?KR: Sladkosti, obzvlášť finské salmiakki.
Co je tvé nejlepší jídlo?KR: Mám moc rád suši.
Kimi vyráží na novou trať v Austinu (foto: Lotus F1 Team)
Co je první věcí, kterou děláš, když se po závodě dostaneš domů?KR: Mám doma pravou finskou saunu. Je to nejlepší místo pro relaxování a přemýšlení o závodu.
Co tě děsí?KR: Nejsem typem člověka, který by měl z něčeho strach. Pokud se něco má stát, pak to tak má být.
Jakou nejlepší radu jsi dostal?KR: Nikdy se nevzdávej.
Jsi tím mužem, jakým sis vždy myslel, že se staneš?KR: Ano, jsem. Mým snem vždy bylo stát se mistrem světa a to jsem dosáhl.
Co chutná jako domov?KR: Žitný chleba a lékořice.
Kdy jsi byl nejšťastnější?KR: 21. října 2007 v Sau Paulu, v Brazílii (po zisku mistrovského titulu).
Pokud bys musel po celý zbytek života zůstat na jednom místě, kde by to bylo?KR: Ve Finsku.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.