Na stupních vítězů v Abú Zabí zachoval Kimi Räikkönen chladnou tvář a věren své nemluvné image nijak neulehčil úlohu ani Davidu Coulthardovi, který byl tentokrát pověřen vedením rozhovorů s nejlepší trojicí po závodě, ani novinářům při následující tiskové konferenci. A to přesto, že Fin čekal na vítězství ve Formuli 1 více než tři roky.
Kimi, lidé by rádi věděli, jak úžasné to je vyhrát Grand Prix! Pověz nám o tom.KR: Posledně jste mi nadávali, protože jsem se dost neusmíval, takže tentokrát to bude možná zase tak, ale myslím, že jsem velmi šťastný kvůli týmu – a kvůli sobě – ale hlavně kvůli všem tady a v Enstone. Byla to letos těžká sezóna a cítím, že si tohle vítězství všichni zasloužili a bylo to přesně to, co jsme právě teď potřebovali.
Je to také něco velkého pro všechny fanoušky, kteří mě a tým nepřestávali podporovat. V posledních závodech jsme to neměli úplně nejjednodušší. Snad nám tohle dodá více víry, nejen všem, kteří pracují na trati a v továrně, ale také všem v zákulisí, kteří tým vedou. Doufám, že tohle pomůže zvrátit situaci a dát nám mnoho dalších dobrých závodů a vítězství. Když ne letos, tak příští rok.
Jak se dá tohle vítězství poměřovat s ostatními osmnácti?KR: Popravdě je to pro mě jen další vítězství na seznamu. Je to samozřejmě skvělé, protože bylo po několika letech, ale vítězství, která tomuto předcházela, byla všechna velmi podobná – neměli jsme nejlepší auto, ale bojovali jsme a stejně vyhráli. Je výborné vyhrát teď, protože se mě lidé přestanou vyptávat, jestli dokážu vyhrát nebo ne. Minimálně je to teď o něco jasnější!
Kimi po vystoupení z vozu (foto: Lotus F1 Team)
Je dobré, že jsi teď odpověděl na otázku ohledně toho, kdy přijde vítězství?KR: Nikdy jsem se doopravdy nestaral o to, co si lidé myslí - když nedokončím příští závod, budou si myslet, že jsem tak špatný, jako byl ten závod. Budu si prostě dělat svoje, a pokud budu spokojený s tím, co dělám, a bude to to nejlepší pro tým, pak to tak bude. Takže se opravdu nestarám o to, jestli si o mně teď lidi myslí něco jiného než tři hodiny před závodem.
Řekni nám něco o svých pocitech ve chvíli, kdy jsi viděl šachovnicovou vlajku.KR: Jsem šťastný, ale není to nic, kvůli čemu bych tady musel poskakovat. Máme ještě pořád pár závodů před sebou, pokusím se to zopakovat. Určitě dnes budeme mít dobrou oslavu a snad si zítra, až se budeme cítit špatně po dlouhé noci, vzpomeneme na to, jak je nám teď. Jsem prostě jenom šťastný za každého v týmu.
Kimi, jedním z vrcholných okamžiků závodu byly tvé radiové zprávy, ty, které jsi dával týmu. Jak rušivé je, když je ti během boje za safety carem nebo podobně připomínáno, že máš zahřívat pneumatiky?KR: To je normální věc. Je to tak stejné ve všech týmech. Samozřejmě, oni se prostě snaží vám pomoci, ale když vám neustále říkají totéž dvakrát za minutu – nejsem tak hloupý, abych si nevzpomněl, co mám dělat.
S vítěznou trofejí na pódiu (foto: Lotus F1 Team)
To je normální, prostě se snaží pomoci. Vím, co dělám. Požádám o pomoc, když to potřebuji. Není to poprvé a nebude to ani naposledy. Stalo se to mockrát i u jiných týmů, ale oni jsou tu, aby ti pomohli, a snaží se tě dostat na nejlepší pozici. Různí lidé mají rádi různé věci.
Jak dlouho budou trvat oslavy vítězství?KR: Mám na to skoro dva týdny. Myslím, že pokud se dostanu na příští závod, bude tým spokojený. Možná se v jistou chvíli pokusím dostat domů.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.