Na stupních vítězů v Abú Zabí zachoval Kimi Räikkönen chladnou tvář a věren své nemluvné image nijak neulehčil úlohu ani Davidu Coulthardovi, který byl tentokrát pověřen vedením rozhovorů s nejlepší trojicí po závodě, ani novinářům při následující tiskové konferenci. A to přesto, že Fin čekal na vítězství ve Formuli 1 více než tři roky.
Kimi, lidé by rádi věděli, jak úžasné to je vyhrát Grand Prix! Pověz nám o tom.KR: Posledně jste mi nadávali, protože jsem se dost neusmíval, takže tentokrát to bude možná zase tak, ale myslím, že jsem velmi šťastný kvůli týmu – a kvůli sobě – ale hlavně kvůli všem tady a v Enstone. Byla to letos těžká sezóna a cítím, že si tohle vítězství všichni zasloužili a bylo to přesně to, co jsme právě teď potřebovali.
Je to také něco velkého pro všechny fanoušky, kteří mě a tým nepřestávali podporovat. V posledních závodech jsme to neměli úplně nejjednodušší. Snad nám tohle dodá více víry, nejen všem, kteří pracují na trati a v továrně, ale také všem v zákulisí, kteří tým vedou. Doufám, že tohle pomůže zvrátit situaci a dát nám mnoho dalších dobrých závodů a vítězství. Když ne letos, tak příští rok.
Jak se dá tohle vítězství poměřovat s ostatními osmnácti?KR: Popravdě je to pro mě jen další vítězství na seznamu. Je to samozřejmě skvělé, protože bylo po několika letech, ale vítězství, která tomuto předcházela, byla všechna velmi podobná – neměli jsme nejlepší auto, ale bojovali jsme a stejně vyhráli. Je výborné vyhrát teď, protože se mě lidé přestanou vyptávat, jestli dokážu vyhrát nebo ne. Minimálně je to teď o něco jasnější!
Kimi po vystoupení z vozu (foto: Lotus F1 Team)
Je dobré, že jsi teď odpověděl na otázku ohledně toho, kdy přijde vítězství?KR: Nikdy jsem se doopravdy nestaral o to, co si lidé myslí - když nedokončím příští závod, budou si myslet, že jsem tak špatný, jako byl ten závod. Budu si prostě dělat svoje, a pokud budu spokojený s tím, co dělám, a bude to to nejlepší pro tým, pak to tak bude. Takže se opravdu nestarám o to, jestli si o mně teď lidi myslí něco jiného než tři hodiny před závodem.
Řekni nám něco o svých pocitech ve chvíli, kdy jsi viděl šachovnicovou vlajku.KR: Jsem šťastný, ale není to nic, kvůli čemu bych tady musel poskakovat. Máme ještě pořád pár závodů před sebou, pokusím se to zopakovat. Určitě dnes budeme mít dobrou oslavu a snad si zítra, až se budeme cítit špatně po dlouhé noci, vzpomeneme na to, jak je nám teď. Jsem prostě jenom šťastný za každého v týmu.
Kimi, jedním z vrcholných okamžiků závodu byly tvé radiové zprávy, ty, které jsi dával týmu. Jak rušivé je, když je ti během boje za safety carem nebo podobně připomínáno, že máš zahřívat pneumatiky?KR: To je normální věc. Je to tak stejné ve všech týmech. Samozřejmě, oni se prostě snaží vám pomoci, ale když vám neustále říkají totéž dvakrát za minutu – nejsem tak hloupý, abych si nevzpomněl, co mám dělat.
S vítěznou trofejí na pódiu (foto: Lotus F1 Team)
To je normální, prostě se snaží pomoci. Vím, co dělám. Požádám o pomoc, když to potřebuji. Není to poprvé a nebude to ani naposledy. Stalo se to mockrát i u jiných týmů, ale oni jsou tu, aby ti pomohli, a snaží se tě dostat na nejlepší pozici. Různí lidé mají rádi různé věci.
Jak dlouho budou trvat oslavy vítězství?KR: Mám na to skoro dva týdny. Myslím, že pokud se dostanu na příští závod, bude tým spokojený. Možná se v jistou chvíli pokusím dostat domů.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.