Hlavní provozní inženýr Williams hodnotí závodní víkend v Suzuce z pohledu svého týmu. Jak byl spokojen s výkony monopostu FW34 a svých pilotů?
Jak velké uspokojení představovalo osmé místo Pastora ve Velké ceně Japonska?Mark Gillan: Bylo to velmi potěšující získat čtyři body, nicméně cílem našeho týmu tento roku zůstává dojezd s oběma vozy na bodech ve všech závodech, takže před sebou stále máme nějakou práci.
Skutečná rychlost Bruna byla zakryta incidenty v kvalifikaci a v závodě. Jaké bylo jeho tempo, když jezdil na čistém vzduchu?MG: Bruno dobře odstartoval, žel se připletl do incidentu na počátku závodu, což vyústilo v neplánovanou zastávku v boxech kvůli výměně přední křídla a následnou penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou za kontakt s Rosbergem. Přes tyto dvě dodatečné zastávky Bruno zůstal soustředěný a byl v závodě velmi rychlý, což jemu i nám dodává před Koreou sebevědomí.
Jak bylo složité nastavit FW34 pro vysokorychlostní požadavky Suzuky?MG: Abych byl upřímný, trochu jsme se trápili s nastavením pro kvalifikaci, ale v neděli jsme měli mnohem lepší závodní vůz.
Po roce 2011 byla trať přeasfaltována. Jak nový povrch ovlivňoval výkonnost?MG: Opravdu se nezdálo, že by to ovlivňovalo naši výkonnost, ačkoliv jsme viděli několik jiných pilotů, kteří dělali chyby v zatáčce č. 13.
Přední křídlo Williamsu FW34 (foto: Ch. Malbranque)
Některé týmy si kvůli opotřebování pneumatik v závodu dělali starosti. Jak velkým problémem to bylo pro FW34?MG: U nás se během tohoto podniku objevilo několik puchýřů a opotřebení pneumatik představovalo problém. Měli jsme ho však pod kontrolou a díky komunikaci pilotů s inženýry v průběhu závodu bylo zvládání pneumatik excelentní.
Na řadě je Velká cena Koreje. V co doufáte před dalším víkendem?MG: Jednoduše chceme dojet s oběma vozy do cíle na bodech.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.