Hlavní provozní inženýr Williams hodnotí závodní víkend v Suzuce z pohledu svého týmu. Jak byl spokojen s výkony monopostu FW34 a svých pilotů?
Jak velké uspokojení představovalo osmé místo Pastora ve Velké ceně Japonska?Mark Gillan: Bylo to velmi potěšující získat čtyři body, nicméně cílem našeho týmu tento roku zůstává dojezd s oběma vozy na bodech ve všech závodech, takže před sebou stále máme nějakou práci.
Skutečná rychlost Bruna byla zakryta incidenty v kvalifikaci a v závodě. Jaké bylo jeho tempo, když jezdil na čistém vzduchu?MG: Bruno dobře odstartoval, žel se připletl do incidentu na počátku závodu, což vyústilo v neplánovanou zastávku v boxech kvůli výměně přední křídla a následnou penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou za kontakt s Rosbergem. Přes tyto dvě dodatečné zastávky Bruno zůstal soustředěný a byl v závodě velmi rychlý, což jemu i nám dodává před Koreou sebevědomí.
Jak bylo složité nastavit FW34 pro vysokorychlostní požadavky Suzuky?MG: Abych byl upřímný, trochu jsme se trápili s nastavením pro kvalifikaci, ale v neděli jsme měli mnohem lepší závodní vůz.
Po roce 2011 byla trať přeasfaltována. Jak nový povrch ovlivňoval výkonnost?MG: Opravdu se nezdálo, že by to ovlivňovalo naši výkonnost, ačkoliv jsme viděli několik jiných pilotů, kteří dělali chyby v zatáčce č. 13.
Přední křídlo Williamsu FW34 (foto: Ch. Malbranque)
Některé týmy si kvůli opotřebování pneumatik v závodu dělali starosti. Jak velkým problémem to bylo pro FW34?MG: U nás se během tohoto podniku objevilo několik puchýřů a opotřebení pneumatik představovalo problém. Měli jsme ho však pod kontrolou a díky komunikaci pilotů s inženýry v průběhu závodu bylo zvládání pneumatik excelentní.
Na řadě je Velká cena Koreje. V co doufáte před dalším víkendem?MG: Jednoduše chceme dojet s oběma vozy do cíle na bodech.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.