Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Singapuru a výkonnosti jejich týmu. Jak byl spokojeni s výkonem vozů a svých závodních pilotů?
Marku, mohl bys shrnout své pocity po Velké ceně Singapuru, která byla pro Williams zklamáním?Mark Gillan: Ve stručnosti to byl extrémně frustrující víkend, takový, který bych označil za víkend budující charakter: s vysokými očekáváními po kvalifikaci do první řady a rychlém tempu v závodě zničeném dvěma odstoupeními a riskantní strategií.
Co se týče rychlosti, auto bylo v kvalifikaci a v závodě konkurenceschopné. Kolik vám to dává důvěry před dalšími závody?MG: Dává nám to ohromnou míru důvěry. Viděli jsme, že auto mělo na to se kvalifikovat do první řady a že závodní rychlost byla stejně působivá. Oba piloti odvedli v závodě velmi dobrou práci. Pastor tvrdě bojoval na čele a Bruno se propracovával z chvostu na body před tím, než musel vůz odstavit.
Spolehlivost FW34 byla zatím jednou z nejsilnějších stránek v tomto roce. Přispělo k odstoupením obou vozů horko v Singapuru?MG: Jak říkáte - auto bylo velmi spolehlivé. V současné době selhání prošetřujeme a máme plnou důvěru v to, že brzy odhalíme příčinu a co nejdříve učiním potřebné nápravy. V této fázi nevěříme, že by v závadách sehrálo svou úlohu horko.
Pastor jezdil po celý víkend dobře a startoval od května poprvé z první řady. Jak dobré bylo jeho kvalifikační kolo?MG: Bylo to velmi zvláštní kolo a skutečné povzbuzení pro celý tým.
Pastor Maldonado si v Singapuru vyjel letos podruhé první řadu, kvůli závadě hydrauliky však musel k velkému zklamání Williamsu odstoupit (foto: Williams F1 Team)
Bruno měl na zádech po závodě nějaké popáleniny - zjistili jste, co je způsobilo?MG: Máme o tom dobrou představu, ale stále to prošetřujeme, abychom se ujistili, že zabráníme všem potenciálním problémům.
S opotřebením pneumatik to bylo v závodě na hraně. Dělalo vám to u FW34 starosti?MG: Opotřebení pneumatik, degradace a teplotní pokles jsou pro strategii vždy klíčové a vždy vám dělají starosti, ačkoliv opotřebení v závodě nebylo až takovým problémem.
Nyní je na řadě Velká cena Japonska - závod, kde Williams naposledy vyhrál v roce 1996. Co můžeme očekávat od FW34 v Suzuce?MG: Výsledek v Singapuru obzvlášť zabolel, takže to hodláme napravit a očekáváme, že budeme silní.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.