Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Singapuru a výkonnosti jejich týmu. Jak byl spokojeni s výkonem vozů a svých závodních pilotů?
Marku, mohl bys shrnout své pocity po Velké ceně Singapuru, která byla pro Williams zklamáním?Mark Gillan: Ve stručnosti to byl extrémně frustrující víkend, takový, který bych označil za víkend budující charakter: s vysokými očekáváními po kvalifikaci do první řady a rychlém tempu v závodě zničeném dvěma odstoupeními a riskantní strategií.
Co se týče rychlosti, auto bylo v kvalifikaci a v závodě konkurenceschopné. Kolik vám to dává důvěry před dalšími závody?MG: Dává nám to ohromnou míru důvěry. Viděli jsme, že auto mělo na to se kvalifikovat do první řady a že závodní rychlost byla stejně působivá. Oba piloti odvedli v závodě velmi dobrou práci. Pastor tvrdě bojoval na čele a Bruno se propracovával z chvostu na body před tím, než musel vůz odstavit.
Spolehlivost FW34 byla zatím jednou z nejsilnějších stránek v tomto roce. Přispělo k odstoupením obou vozů horko v Singapuru?MG: Jak říkáte - auto bylo velmi spolehlivé. V současné době selhání prošetřujeme a máme plnou důvěru v to, že brzy odhalíme příčinu a co nejdříve učiním potřebné nápravy. V této fázi nevěříme, že by v závadách sehrálo svou úlohu horko.
Pastor jezdil po celý víkend dobře a startoval od května poprvé z první řady. Jak dobré bylo jeho kvalifikační kolo?MG: Bylo to velmi zvláštní kolo a skutečné povzbuzení pro celý tým.
Pastor Maldonado si v Singapuru vyjel letos podruhé první řadu, kvůli závadě hydrauliky však musel k velkému zklamání Williamsu odstoupit (foto: Williams F1 Team)
Bruno měl na zádech po závodě nějaké popáleniny - zjistili jste, co je způsobilo?MG: Máme o tom dobrou představu, ale stále to prošetřujeme, abychom se ujistili, že zabráníme všem potenciálním problémům.
S opotřebením pneumatik to bylo v závodě na hraně. Dělalo vám to u FW34 starosti?MG: Opotřebení pneumatik, degradace a teplotní pokles jsou pro strategii vždy klíčové a vždy vám dělají starosti, ačkoliv opotřebení v závodě nebylo až takovým problémem.
Nyní je na řadě Velká cena Japonska - závod, kde Williams naposledy vyhrál v roce 1996. Co můžeme očekávat od FW34 v Suzuce?MG: Výsledek v Singapuru obzvlášť zabolel, takže to hodláme napravit a očekáváme, že budeme silní.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.