Williams si z Monzy odváží díky desátému místu Bruna Senny jeden mistrovský bod. Hlavní provozní inženýr Mark Gillan, který čekal více, hodnotí výkon svého týmu během uplynulého víkendu.
Jak bys shrnul výkonnost FW34 v Monze?Mark Gillan: Celkově naše základní rychlost nebyla tak dobrá, jak jsme vídávali v předchozích závodech. Bylo však příjemné pozorovat naše piloty, jak se po celý závod usilovně snaží. Oba měli dobré starty a nakonec jsme skončili dohromady o 14 příček výše, než jsme začínali. Bruno získal bod za desáté místo a Pastor dojel hned za ním na jedenáctém, přitom startoval z 22. pozice.
Jak přípravám týmu pomohlo páteční suché počasí během tréninků?MG: Poprvé po delší době jsme zažili zcela suchý víkend, což nám umožnilo projít celým programem testování a nastavování v rámci přípravy jak na kvalifikaci, tak i na závod. Vyhodnocovali jsme odlišné úrovně přítlaku, mechanická nastavení, množství paliva při kratších i delších výjezdech.
Jak váš přístup k víkendu u Pastorova vozu ovlivnilo vědomí toho, že bude na startu v rámci trestu odsunut o deset míst dozadu?MG: Náš přístup to nikterak neovlivnilo.
Během závodu jste rozdělili pneumatikové strategie: Bruno jel na jednu zastávku a Pastor na dvě. Která strategie byla rychlejší?MG: Bez omezení v podobě degradace pneumatik je v Monze jednozastávková strategie rychlejší, ale Pastor během prvního stintu závodu také přišel k pomalému defektu, což nás svazovalo v tom, co bychom mohli s jeho strategií udělat.
Maldonado musel kvůli pomalému defektu dvakrát do boxů(foto: Williams F1 Team)
Jak narušil Brunův závod jeho incident s Paulem di Restou?MG: Bruno při něm ztratil dost času a vzhledem k tomu, že management pneumatik byl v závodě klíčový, tento druh výjezdu mimo dráhu nebyl dobrou zprávou, může během stintu narušit časy na kolo.
Na řadě je Velká cena Singapuru. Co můžeme od FW34 očekávat na okruhu Marina Bay?MG: V každém závodě očekáváme zisk bodů a jsme zklamáni, pokud nejsme úspěšní. Singapur představuje dlouhý závod a počátek zámořských velkých cen, kterými sezóna skončí. Celý tým se na závod těší a moc rádi bychom získali dobrý výsledek.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.