Williams si z Monzy odváží díky desátému místu Bruna Senny jeden mistrovský bod. Hlavní provozní inženýr Mark Gillan, který čekal více, hodnotí výkon svého týmu během uplynulého víkendu.
Jak bys shrnul výkonnost FW34 v Monze?Mark Gillan: Celkově naše základní rychlost nebyla tak dobrá, jak jsme vídávali v předchozích závodech. Bylo však příjemné pozorovat naše piloty, jak se po celý závod usilovně snaží. Oba měli dobré starty a nakonec jsme skončili dohromady o 14 příček výše, než jsme začínali. Bruno získal bod za desáté místo a Pastor dojel hned za ním na jedenáctém, přitom startoval z 22. pozice.
Jak přípravám týmu pomohlo páteční suché počasí během tréninků?MG: Poprvé po delší době jsme zažili zcela suchý víkend, což nám umožnilo projít celým programem testování a nastavování v rámci přípravy jak na kvalifikaci, tak i na závod. Vyhodnocovali jsme odlišné úrovně přítlaku, mechanická nastavení, množství paliva při kratších i delších výjezdech.
Jak váš přístup k víkendu u Pastorova vozu ovlivnilo vědomí toho, že bude na startu v rámci trestu odsunut o deset míst dozadu?MG: Náš přístup to nikterak neovlivnilo.
Během závodu jste rozdělili pneumatikové strategie: Bruno jel na jednu zastávku a Pastor na dvě. Která strategie byla rychlejší?MG: Bez omezení v podobě degradace pneumatik je v Monze jednozastávková strategie rychlejší, ale Pastor během prvního stintu závodu také přišel k pomalému defektu, což nás svazovalo v tom, co bychom mohli s jeho strategií udělat.
Maldonado musel kvůli pomalému defektu dvakrát do boxů(foto: Williams F1 Team)
Jak narušil Brunův závod jeho incident s Paulem di Restou?MG: Bruno při něm ztratil dost času a vzhledem k tomu, že management pneumatik byl v závodě klíčový, tento druh výjezdu mimo dráhu nebyl dobrou zprávou, může během stintu narušit časy na kolo.
Na řadě je Velká cena Singapuru. Co můžeme od FW34 očekávat na okruhu Marina Bay?MG: V každém závodě očekáváme zisk bodů a jsme zklamáni, pokud nejsme úspěšní. Singapur představuje dlouhý závod a počátek zámořských velkých cen, kterými sezóna skončí. Celý tým se na závod těší a moc rádi bychom získali dobrý výsledek.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.