Williams si z Monzy odváží díky desátému místu Bruna Senny jeden mistrovský bod. Hlavní provozní inženýr Mark Gillan, který čekal více, hodnotí výkon svého týmu během uplynulého víkendu.
Jak bys shrnul výkonnost FW34 v Monze?Mark Gillan: Celkově naše základní rychlost nebyla tak dobrá, jak jsme vídávali v předchozích závodech. Bylo však příjemné pozorovat naše piloty, jak se po celý závod usilovně snaží. Oba měli dobré starty a nakonec jsme skončili dohromady o 14 příček výše, než jsme začínali. Bruno získal bod za desáté místo a Pastor dojel hned za ním na jedenáctém, přitom startoval z 22. pozice.
Jak přípravám týmu pomohlo páteční suché počasí během tréninků?MG: Poprvé po delší době jsme zažili zcela suchý víkend, což nám umožnilo projít celým programem testování a nastavování v rámci přípravy jak na kvalifikaci, tak i na závod. Vyhodnocovali jsme odlišné úrovně přítlaku, mechanická nastavení, množství paliva při kratších i delších výjezdech.
Jak váš přístup k víkendu u Pastorova vozu ovlivnilo vědomí toho, že bude na startu v rámci trestu odsunut o deset míst dozadu?MG: Náš přístup to nikterak neovlivnilo.
Během závodu jste rozdělili pneumatikové strategie: Bruno jel na jednu zastávku a Pastor na dvě. Která strategie byla rychlejší?MG: Bez omezení v podobě degradace pneumatik je v Monze jednozastávková strategie rychlejší, ale Pastor během prvního stintu závodu také přišel k pomalému defektu, což nás svazovalo v tom, co bychom mohli s jeho strategií udělat.
Maldonado musel kvůli pomalému defektu dvakrát do boxů(foto: Williams F1 Team)
Jak narušil Brunův závod jeho incident s Paulem di Restou?MG: Bruno při něm ztratil dost času a vzhledem k tomu, že management pneumatik byl v závodě klíčový, tento druh výjezdu mimo dráhu nebyl dobrou zprávou, může během stintu narušit časy na kolo.
Na řadě je Velká cena Singapuru. Co můžeme od FW34 očekávat na okruhu Marina Bay?MG: V každém závodě očekáváme zisk bodů a jsme zklamáni, pokud nejsme úspěšní. Singapur představuje dlouhý závod a počátek zámořských velkých cen, kterými sezóna skončí. Celý tým se na závod těší a moc rádi bychom získali dobrý výsledek.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.