Ačkoliv víkend v Německu vypadal pro Williams zpočátku slibně, odjel se zklamáním bez bodu. Hlavní provozní inženýr Mark Gillan rozebírá výkonnost jezdců, vozu a pneumatik na Hockenheimringu a vysvětluje, co se stalo.
Během tréninků a kvalifikace se toho za sucha odjelo velmi málo. Jak to ovlivnilo výkonnost Williamsu Renaultu FW34 během suchého závodu?Mark Gillan: Nedostatek jízd za sucha znamenal, že měly všechny týmy méně informací, než bychom typicky rádi měli vzhledem k výkonnosti měkkých a středně tvrdých pneumatik při delších výjezdech s velkým množstvím paliva.
Museli jsme několik strategických rozhodnutí pro závod založit na historických datech z okruhu a na tom, jak si měkké a středně tvrdé pneumatiky vedly během letošní sezóny.
Jak to bylo s výkonností měkké a středně-tvrdé směsi během závodu? Některé týmy si stěžovaly na puchýře - byl to problém, kterým trpěl vůz FW34?MG: Naše pneumatiky podávaly dobrý výkon, takový, jaký jsme v Německu očekávali. Většina týmů v tomto závodu trpěla puchýři, ale rychlost Pirellek na ně není moc citlivá, menší úroveň tvorby puchýřů tedy není až takovým problémem.
Vzhledem k tomu, že byl Maldonado nejrychlejší v mokrém druhém tréninku, očekával tým od jeho vozu během sobotní mokré kvalifikace lepší než šesté místo?MG: Mokré podmínky jsou pro tým i pilota velmi těžké. Pastor byl ve druhém tréninku velmi silný a v kvalifikaci byl konzistentně rychlý. Vzhledem k bídným podmínkám na dráze jsme byli s jeho šestým místem spokojeni.
Maldonado doplatil na trosky na dráze poškozením aerodynamiky (foto: Williams F1 Team)
Maldonado po závodě řekl, že nějaké úlomky ovlivnily aerodynamickou výkonnost jeho vozu v prostředním stintu. Můžeš nám o tom problému říct něco více?MG: Pastor měl velkou smůlu. Před tím incidentem měl dobrou rychlost a s vyvážením vozu byl velmi spokojený. Pak v zatáčce č. 5 ve 12 kole přejel přes velký kus karbonových úlomků uprostřed dráhy, a ty poškodily aerodynamické díly na levé straně vozu. Velká ztráta přítlaku nepříznivě ovlivnila vyvážení, což mělo vliv na výkonnost pneumatik a celkovou rychlost jeho vozu.
Senna měl defekt v úvodním kole. Musel ujet téměř celý okruh na třech kole - jak to poškodilo jeho vůz a jak to pak bylo s jeho výkonností v závodě?MG: Při návratu do boxů s prázdnou levou přední pneumatikou poškodil náběžnou hranu podlahy, stejně jako přední křídlo. Během zastávky jsme ho vyměnili. Brunovo tempo pak bylo dobré, obzvlášť s přihlédnutím k úrovni poškozené podlahy, s níž jezdil.
S Maďarska chce Williams odjet se slušným bodovým přídělem, během posledních pěti závodů získal jen dva body (foto: Williams F1 Team)
Nyní je na řadě podnik v Maďarsku. Williams tam dříve vyhrál sedm závodů. Jakou výkonnost očekáváte od FW34 ve zbytku tohoto roku?MG: Očekáváme, že budeme rychlí. Opravdu chceme získat dobrý výsledek.
Jak důležité je pro tým vstoupit do čtyřtýdenní přestávky po slušném výsledku o víkendu?MG: Je důležité odjet z Budapešti s dobrým výsledkem, abychom si udrželi sílu během letní přestávky. Jako vždy se snažíme dojet s oběma vozy na bodech a poskytnout týmy další povzbuzení před tím, než zavřeme továrnu.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.