Ačkoliv víkend v Německu vypadal pro Williams zpočátku slibně, odjel se zklamáním bez bodu. Hlavní provozní inženýr Mark Gillan rozebírá výkonnost jezdců, vozu a pneumatik na Hockenheimringu a vysvětluje, co se stalo.
Během tréninků a kvalifikace se toho za sucha odjelo velmi málo. Jak to ovlivnilo výkonnost Williamsu Renaultu FW34 během suchého závodu?Mark Gillan: Nedostatek jízd za sucha znamenal, že měly všechny týmy méně informací, než bychom typicky rádi měli vzhledem k výkonnosti měkkých a středně tvrdých pneumatik při delších výjezdech s velkým množstvím paliva.
Museli jsme několik strategických rozhodnutí pro závod založit na historických datech z okruhu a na tom, jak si měkké a středně tvrdé pneumatiky vedly během letošní sezóny.
Jak to bylo s výkonností měkké a středně-tvrdé směsi během závodu? Některé týmy si stěžovaly na puchýře - byl to problém, kterým trpěl vůz FW34?MG: Naše pneumatiky podávaly dobrý výkon, takový, jaký jsme v Německu očekávali. Většina týmů v tomto závodu trpěla puchýři, ale rychlost Pirellek na ně není moc citlivá, menší úroveň tvorby puchýřů tedy není až takovým problémem.
Vzhledem k tomu, že byl Maldonado nejrychlejší v mokrém druhém tréninku, očekával tým od jeho vozu během sobotní mokré kvalifikace lepší než šesté místo?MG: Mokré podmínky jsou pro tým i pilota velmi těžké. Pastor byl ve druhém tréninku velmi silný a v kvalifikaci byl konzistentně rychlý. Vzhledem k bídným podmínkám na dráze jsme byli s jeho šestým místem spokojeni.
Maldonado doplatil na trosky na dráze poškozením aerodynamiky (foto: Williams F1 Team)
Maldonado po závodě řekl, že nějaké úlomky ovlivnily aerodynamickou výkonnost jeho vozu v prostředním stintu. Můžeš nám o tom problému říct něco více?MG: Pastor měl velkou smůlu. Před tím incidentem měl dobrou rychlost a s vyvážením vozu byl velmi spokojený. Pak v zatáčce č. 5 ve 12 kole přejel přes velký kus karbonových úlomků uprostřed dráhy, a ty poškodily aerodynamické díly na levé straně vozu. Velká ztráta přítlaku nepříznivě ovlivnila vyvážení, což mělo vliv na výkonnost pneumatik a celkovou rychlost jeho vozu.
Senna měl defekt v úvodním kole. Musel ujet téměř celý okruh na třech kole - jak to poškodilo jeho vůz a jak to pak bylo s jeho výkonností v závodě?MG: Při návratu do boxů s prázdnou levou přední pneumatikou poškodil náběžnou hranu podlahy, stejně jako přední křídlo. Během zastávky jsme ho vyměnili. Brunovo tempo pak bylo dobré, obzvlášť s přihlédnutím k úrovni poškozené podlahy, s níž jezdil.
S Maďarska chce Williams odjet se slušným bodovým přídělem, během posledních pěti závodů získal jen dva body (foto: Williams F1 Team)
Nyní je na řadě podnik v Maďarsku. Williams tam dříve vyhrál sedm závodů. Jakou výkonnost očekáváte od FW34 ve zbytku tohoto roku?MG: Očekáváme, že budeme rychlí. Opravdu chceme získat dobrý výsledek.
Jak důležité je pro tým vstoupit do čtyřtýdenní přestávky po slušném výsledku o víkendu?MG: Je důležité odjet z Budapešti s dobrým výsledkem, abychom si udrželi sílu během letní přestávky. Jako vždy se snažíme dojet s oběma vozy na bodech a poskytnout týmy další povzbuzení před tím, než zavřeme továrnu.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.