Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Británie, hodnotí výkonnost týmu, jezdců, vozu FW34, pneumatik. Hovoří také o nadcházejícím testu mladých pilotů v Silverstone a očekáváních týmu před dalším závodem na Hockenheimu.
Jak bys shrnul výkonnost Williamsu - Renaultu FW34 v Silverstone?Mark Gillan: Obecně jsme byli s rychlostí vozu celkem spokojení a oba piloti odjeli dobře kvalifikaci. Podařily se nám starty v závodě a Bruno odvedl velmi dobrou práci, když přes smyk v úvodním stintu dojel na devátém místě.
Pastor vypadal docela dobře s tím, že získá slušný počet bodů, žel ztratil kontrolu nad vozem při brzdění ve 12. kole a narazil do Péreze, což zbrzdilo jeho rychlost.
Měli jste kvůli nedostatku jízd za suchých podmínek v trénincích a v kvalifikaci nějaké nepředpokládané potíže s nastavením během závodu?MG: Ne, v závodu to šlo zcela podle plánu. Museli jsme upravit nastavení v pátek večer, protože jsme se u obou pilotů příliš trápili s aquaplaningem.
Dokázali jste z měkkých a tvrdých pneumatik dostat podobnou výkonnost jako v Barceloně?MG: Podmínky byly samozřejmě celkem odlišné od těch v Barceloně, ale pneumatiky podávaly dobrou výkonnost a jejich charakteristikou jsme nebyli překvapeni.
Bruno odjel výborný závod, když finišoval na devátém místě. Jak mu může tým pomoci zlepšit v kvalifikaci rychlost na jedno kolo?MG: Bruno absolvoval velmi dobrý závod a byl obzvlášť silný jak na startu, tak i v poslední části, kdy tvrdě bojoval o devátou příčku. Pokračujeme s Brunem v práci na simulátoru a v závodním programu, abychom mu pomohli optimalizovat svou kvalifikační rychlost.
Myslím, že si ze Silverstone do Hockenheimu může odnést spoustu pozitiv. Měl smůlu, když v kvalifikaci nepostoupil do poslední části, protože jeho dobré měřené kolo bylo těžce narušeno žlutou vlajkou.
Sergio Pérez byl velmi otevřený v hodnocení své kolize s Pastorem ve 12. kole. Jak jsi viděl tu nehody ty?MG: Komisaři učinili rozhodnutí a Pastor dostal napomenutí a pokutu, což akceptujeme.
Piloti Williamsu v Silverstone po návratu do boxů (foto: Williams F1 Team)
Tým před dalším závodem bude testovat v Silverstone. Jaké jsou vaše cíle pro dvoudenní testování?MG: Jedná se o dvoudenní test mladých pilotů. Ve čtvrtek se pojede na verzi pro velké ceny, v pátek na mezinárodním okruhu, což je pro ty, kdo to neznají, jižní spodní část verze pro velké ceny.
Williams je velmi šťastný, že má talentovaného a slibného mladého pilota, jakým je Valtteri. Obecně si během dvou dní chceme prověřit jeho rychlost.
Na řadě je za dva týdny Velká cena Německa. Očekáváte, že na Hockenheimu bude vůz FW34 konkurenceschopný?MG: Ano, očekávám, že budeme konkurenceschopní. Budeme usilovat o to, abychom dojeli s oběma vozy na bodech.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.