Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Británie, hodnotí výkonnost týmu, jezdců, vozu FW34, pneumatik. Hovoří také o nadcházejícím testu mladých pilotů v Silverstone a očekáváních týmu před dalším závodem na Hockenheimu.
Jak bys shrnul výkonnost Williamsu - Renaultu FW34 v Silverstone?Mark Gillan: Obecně jsme byli s rychlostí vozu celkem spokojení a oba piloti odjeli dobře kvalifikaci. Podařily se nám starty v závodě a Bruno odvedl velmi dobrou práci, když přes smyk v úvodním stintu dojel na devátém místě.
Pastor vypadal docela dobře s tím, že získá slušný počet bodů, žel ztratil kontrolu nad vozem při brzdění ve 12. kole a narazil do Péreze, což zbrzdilo jeho rychlost.
Měli jste kvůli nedostatku jízd za suchých podmínek v trénincích a v kvalifikaci nějaké nepředpokládané potíže s nastavením během závodu?MG: Ne, v závodu to šlo zcela podle plánu. Museli jsme upravit nastavení v pátek večer, protože jsme se u obou pilotů příliš trápili s aquaplaningem.
Dokázali jste z měkkých a tvrdých pneumatik dostat podobnou výkonnost jako v Barceloně?MG: Podmínky byly samozřejmě celkem odlišné od těch v Barceloně, ale pneumatiky podávaly dobrou výkonnost a jejich charakteristikou jsme nebyli překvapeni.
Bruno odjel výborný závod, když finišoval na devátém místě. Jak mu může tým pomoci zlepšit v kvalifikaci rychlost na jedno kolo?MG: Bruno absolvoval velmi dobrý závod a byl obzvlášť silný jak na startu, tak i v poslední části, kdy tvrdě bojoval o devátou příčku. Pokračujeme s Brunem v práci na simulátoru a v závodním programu, abychom mu pomohli optimalizovat svou kvalifikační rychlost.
Myslím, že si ze Silverstone do Hockenheimu může odnést spoustu pozitiv. Měl smůlu, když v kvalifikaci nepostoupil do poslední části, protože jeho dobré měřené kolo bylo těžce narušeno žlutou vlajkou.
Sergio Pérez byl velmi otevřený v hodnocení své kolize s Pastorem ve 12. kole. Jak jsi viděl tu nehody ty?MG: Komisaři učinili rozhodnutí a Pastor dostal napomenutí a pokutu, což akceptujeme.
Piloti Williamsu v Silverstone po návratu do boxů (foto: Williams F1 Team)
Tým před dalším závodem bude testovat v Silverstone. Jaké jsou vaše cíle pro dvoudenní testování?MG: Jedná se o dvoudenní test mladých pilotů. Ve čtvrtek se pojede na verzi pro velké ceny, v pátek na mezinárodním okruhu, což je pro ty, kdo to neznají, jižní spodní část verze pro velké ceny.
Williams je velmi šťastný, že má talentovaného a slibného mladého pilota, jakým je Valtteri. Obecně si během dvou dní chceme prověřit jeho rychlost.
Na řadě je za dva týdny Velká cena Německa. Očekáváte, že na Hockenheimu bude vůz FW34 konkurenceschopný?MG: Ano, očekávám, že budeme konkurenceschopní. Budeme usilovat o to, abychom dojeli s oběma vozy na bodech.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.