Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Británie, hodnotí výkonnost týmu, jezdců, vozu FW34, pneumatik. Hovoří také o nadcházejícím testu mladých pilotů v Silverstone a očekáváních týmu před dalším závodem na Hockenheimu.
Jak bys shrnul výkonnost Williamsu - Renaultu FW34 v Silverstone?Mark Gillan: Obecně jsme byli s rychlostí vozu celkem spokojení a oba piloti odjeli dobře kvalifikaci. Podařily se nám starty v závodě a Bruno odvedl velmi dobrou práci, když přes smyk v úvodním stintu dojel na devátém místě.
Pastor vypadal docela dobře s tím, že získá slušný počet bodů, žel ztratil kontrolu nad vozem při brzdění ve 12. kole a narazil do Péreze, což zbrzdilo jeho rychlost.
Měli jste kvůli nedostatku jízd za suchých podmínek v trénincích a v kvalifikaci nějaké nepředpokládané potíže s nastavením během závodu?MG: Ne, v závodu to šlo zcela podle plánu. Museli jsme upravit nastavení v pátek večer, protože jsme se u obou pilotů příliš trápili s aquaplaningem.
Dokázali jste z měkkých a tvrdých pneumatik dostat podobnou výkonnost jako v Barceloně?MG: Podmínky byly samozřejmě celkem odlišné od těch v Barceloně, ale pneumatiky podávaly dobrou výkonnost a jejich charakteristikou jsme nebyli překvapeni.
Bruno odjel výborný závod, když finišoval na devátém místě. Jak mu může tým pomoci zlepšit v kvalifikaci rychlost na jedno kolo?MG: Bruno absolvoval velmi dobrý závod a byl obzvlášť silný jak na startu, tak i v poslední části, kdy tvrdě bojoval o devátou příčku. Pokračujeme s Brunem v práci na simulátoru a v závodním programu, abychom mu pomohli optimalizovat svou kvalifikační rychlost.
Myslím, že si ze Silverstone do Hockenheimu může odnést spoustu pozitiv. Měl smůlu, když v kvalifikaci nepostoupil do poslední části, protože jeho dobré měřené kolo bylo těžce narušeno žlutou vlajkou.
Sergio Pérez byl velmi otevřený v hodnocení své kolize s Pastorem ve 12. kole. Jak jsi viděl tu nehody ty?MG: Komisaři učinili rozhodnutí a Pastor dostal napomenutí a pokutu, což akceptujeme.
Piloti Williamsu v Silverstone po návratu do boxů (foto: Williams F1 Team)
Tým před dalším závodem bude testovat v Silverstone. Jaké jsou vaše cíle pro dvoudenní testování?MG: Jedná se o dvoudenní test mladých pilotů. Ve čtvrtek se pojede na verzi pro velké ceny, v pátek na mezinárodním okruhu, což je pro ty, kdo to neznají, jižní spodní část verze pro velké ceny.
Williams je velmi šťastný, že má talentovaného a slibného mladého pilota, jakým je Valtteri. Obecně si během dvou dní chceme prověřit jeho rychlost.
Na řadě je za dva týdny Velká cena Německa. Očekáváte, že na Hockenheimu bude vůz FW34 konkurenceschopný?MG: Ano, očekávám, že budeme konkurenceschopní. Budeme usilovat o to, abychom dojeli s oběma vozy na bodech.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.