Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Británie, hodnotí výkonnost týmu, jezdců, vozu FW34, pneumatik. Hovoří také o nadcházejícím testu mladých pilotů v Silverstone a očekáváních týmu před dalším závodem na Hockenheimu.
Jak bys shrnul výkonnost Williamsu - Renaultu FW34 v Silverstone?Mark Gillan: Obecně jsme byli s rychlostí vozu celkem spokojení a oba piloti odjeli dobře kvalifikaci. Podařily se nám starty v závodě a Bruno odvedl velmi dobrou práci, když přes smyk v úvodním stintu dojel na devátém místě.
Pastor vypadal docela dobře s tím, že získá slušný počet bodů, žel ztratil kontrolu nad vozem při brzdění ve 12. kole a narazil do Péreze, což zbrzdilo jeho rychlost.
Měli jste kvůli nedostatku jízd za suchých podmínek v trénincích a v kvalifikaci nějaké nepředpokládané potíže s nastavením během závodu?MG: Ne, v závodu to šlo zcela podle plánu. Museli jsme upravit nastavení v pátek večer, protože jsme se u obou pilotů příliš trápili s aquaplaningem.
Dokázali jste z měkkých a tvrdých pneumatik dostat podobnou výkonnost jako v Barceloně?MG: Podmínky byly samozřejmě celkem odlišné od těch v Barceloně, ale pneumatiky podávaly dobrou výkonnost a jejich charakteristikou jsme nebyli překvapeni.
Bruno odjel výborný závod, když finišoval na devátém místě. Jak mu může tým pomoci zlepšit v kvalifikaci rychlost na jedno kolo?MG: Bruno absolvoval velmi dobrý závod a byl obzvlášť silný jak na startu, tak i v poslední části, kdy tvrdě bojoval o devátou příčku. Pokračujeme s Brunem v práci na simulátoru a v závodním programu, abychom mu pomohli optimalizovat svou kvalifikační rychlost.
Myslím, že si ze Silverstone do Hockenheimu může odnést spoustu pozitiv. Měl smůlu, když v kvalifikaci nepostoupil do poslední části, protože jeho dobré měřené kolo bylo těžce narušeno žlutou vlajkou.
Sergio Pérez byl velmi otevřený v hodnocení své kolize s Pastorem ve 12. kole. Jak jsi viděl tu nehody ty?MG: Komisaři učinili rozhodnutí a Pastor dostal napomenutí a pokutu, což akceptujeme.
Piloti Williamsu v Silverstone po návratu do boxů (foto: Williams F1 Team)
Tým před dalším závodem bude testovat v Silverstone. Jaké jsou vaše cíle pro dvoudenní testování?MG: Jedná se o dvoudenní test mladých pilotů. Ve čtvrtek se pojede na verzi pro velké ceny, v pátek na mezinárodním okruhu, což je pro ty, kdo to neznají, jižní spodní část verze pro velké ceny.
Williams je velmi šťastný, že má talentovaného a slibného mladého pilota, jakým je Valtteri. Obecně si během dvou dní chceme prověřit jeho rychlost.
Na řadě je za dva týdny Velká cena Německa. Očekáváte, že na Hockenheimu bude vůz FW34 konkurenceschopný?MG: Ano, očekávám, že budeme konkurenceschopní. Budeme usilovat o to, abychom dojeli s oběma vozy na bodech.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.