Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se vrací k Velké ceně Evropy. Hodnotí výkonnost monopostu Williams FW34, kolizi Pastora Maldonada s Lewisem Hamiltonem či práci s pneumatikami.
Velká cena Evropy byla pro Williams hodně slibná, nakonec ale získal pouze jeden bod. Jak bys shrnut výkonnost balíku Williams - Renault FW34 tento víkend?Mark Gillan: Jsme samozřejmě zklamáni tím, že jsme nezužitkovali rychlost, kterou jsme předváděli po celý víkend. Naučili jsme se však ve Valencii skvělé věci, obzvlášť co se týče managementu pneumatik.
Vaše kvalifikační rychlost v této sezóně moc neodpovídala velmi dobré rychlosti v závodě. Je třetí místo Pastora známkou, že se to mění?MG: Naše rychlost v kvalifikaci se zlepšila a Pastorovo vítězství ve Španělsku a následně třetí místo ve Valencii tento fakt potvrzuje.
Pastor dostal penalizaci po kolizi s Lewisem Hamiltonem v předposledním kole. Jaký máš na to názor?MG: Samozřejmě jsme jako tým byli zklamáni, když jsme viděli, že naše auto přišlo k poškození tak těsně před koncem závodu, když jsme prokazovali dobrou rychlost, ale rozhodnutí komisařů respektujeme. Pastor ani tým už na to nemyslí, soustředíme se nyní na zisk dobrého výsledku v Silverstone.
Vůz FW34 byl rychlý po celý víkend. Vyhovovala mu některá z vlastností městského okruhu ve Valencii obzvlášť?MG: Ne, ani ne. Zdá se, že mu sedí většina okruhů. Máme dobrý základní balík a s výbornou zpětnou vazbou našich pilotů ho dokážeme selektivně vyvíjet, aby se zlepšily jeho nedostatky, zatímco zároveň pracujeme i na našich silných stránkách.
Pastor Maldonado předváděl ve Valencii výborné výkony - žel jen do předposledního kola nedělního závodu (foto: Williams F1 Team)
Jak ovlivnily vysoké teploty dráhy opotřebení pneumatik, obzvlášť u Bruna Senny, který stavěl pouze jednou?MG: Pneumatiky jsou na teplotu dráhy citlivé, proto je management pneumatik z hlediska důležitosti na prvním místě. Bruno ve spojení se svými inženýry odvedl v tomto ohledu během závodu velmi dobrou práci.
Na řadě je Velká cena Británie, domácí závod týmu. Co můžeme od Williamsu - Renaultu FW34 v Silverstone očekávat?MG: Jako ve všech závodech se celý tým usilovně snaží maximalizovat svou výkonnost a získat dobrý výsledek, který by byl samozřejmě o to lepší, jelikož se jedná o naší domácí velkou cenu.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.