Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se vrací k Velké ceně Evropy. Hodnotí výkonnost monopostu Williams FW34, kolizi Pastora Maldonada s Lewisem Hamiltonem či práci s pneumatikami.
Velká cena Evropy byla pro Williams hodně slibná, nakonec ale získal pouze jeden bod. Jak bys shrnut výkonnost balíku Williams - Renault FW34 tento víkend?Mark Gillan: Jsme samozřejmě zklamáni tím, že jsme nezužitkovali rychlost, kterou jsme předváděli po celý víkend. Naučili jsme se však ve Valencii skvělé věci, obzvlášť co se týče managementu pneumatik.
Vaše kvalifikační rychlost v této sezóně moc neodpovídala velmi dobré rychlosti v závodě. Je třetí místo Pastora známkou, že se to mění?MG: Naše rychlost v kvalifikaci se zlepšila a Pastorovo vítězství ve Španělsku a následně třetí místo ve Valencii tento fakt potvrzuje.
Pastor dostal penalizaci po kolizi s Lewisem Hamiltonem v předposledním kole. Jaký máš na to názor?MG: Samozřejmě jsme jako tým byli zklamáni, když jsme viděli, že naše auto přišlo k poškození tak těsně před koncem závodu, když jsme prokazovali dobrou rychlost, ale rozhodnutí komisařů respektujeme. Pastor ani tým už na to nemyslí, soustředíme se nyní na zisk dobrého výsledku v Silverstone.
Vůz FW34 byl rychlý po celý víkend. Vyhovovala mu některá z vlastností městského okruhu ve Valencii obzvlášť?MG: Ne, ani ne. Zdá se, že mu sedí většina okruhů. Máme dobrý základní balík a s výbornou zpětnou vazbou našich pilotů ho dokážeme selektivně vyvíjet, aby se zlepšily jeho nedostatky, zatímco zároveň pracujeme i na našich silných stránkách.
Pastor Maldonado předváděl ve Valencii výborné výkony - žel jen do předposledního kola nedělního závodu (foto: Williams F1 Team)
Jak ovlivnily vysoké teploty dráhy opotřebení pneumatik, obzvlášť u Bruna Senny, který stavěl pouze jednou?MG: Pneumatiky jsou na teplotu dráhy citlivé, proto je management pneumatik z hlediska důležitosti na prvním místě. Bruno ve spojení se svými inženýry odvedl v tomto ohledu během závodu velmi dobrou práci.
Na řadě je Velká cena Británie, domácí závod týmu. Co můžeme od Williamsu - Renaultu FW34 v Silverstone očekávat?MG: Jako ve všech závodech se celý tým usilovně snaží maximalizovat svou výkonnost a získat dobrý výsledek, který by byl samozřejmě o to lepší, jelikož se jedná o naší domácí velkou cenu.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.