Pro Kimiho Räikkönena to byl frustrující víkend, přesto dokázal v Montrealu dojet na osmém místě a získat další čtyři body. Přestože doufal ve víc, odnáší si s sebou i pozitivní věci.
Kimi, těžký závod v Kanadě - jaký byl z tvého pohledu?Kimi Räikkönen: Výsledek nakonec nebyl moc špatný. O několik příček jsme si vůči startu polepšili - včetně jedné v prvním kole. Mohli jsme však skončit ještě výše, pokud by se pro nás věci vyvíjely odlišně.
Zasekl jsem se na celkem dlouhou dobu za pomalejšími vozy, a když jsme zastavili v boxech, žel jsme se před ně nedokázali dostat. Je to škoda, ale takové už je závodění.
S vozem si měl v kvalifikaci několik problémů - jaký byl ve srovnání se zbytkem víkendu?KR: Auto bylo v závodě určitě mnohem lepší. V kvalifikaci jsme měli problémy s hydraulikou, takže diferenciál řádně nefungoval, ale i tak si myslím, že nám včera pomohly vyšší teploty a já jsem s autem mohl tlačit mnohem více, než v předchozích částech víkendu.
Nebyl jsem s ním naprosto spokojený, jednalo se však o velké zlepšení a viděli jsme, jak jezdí dobře i na dalším odlišném okruhu, což je povzbuzením do budoucnosti.
Předjíždění zde mělo být mnohem snazší než na jiných tratích, zdálo se však být obtížnější, než se původně předpokládalo.KR: Mysleli jsme si, že to bude OK, ale tak jednoduché to nakonec nebylo. DRS zóna nebyla moc dlouhá, nebyla nastavena na celou rovinku, takže bylo těžké dotáhnout se na vůz před vámi. Kdybychom skončili v kvalifikaci o něco výše, pak si myslím, že by to způsobilo velký rozdíl, ale tak už to někdy chodí.
Kimi na startovním roštu v Montrealu (foto: Lotus F1 Team)
Kdybys měl víkend shrnout, co bys řekl?KR: Pro nás celkově trochu zklamání, protože jsme si mysleli, že během víkendu dosáhneme více. Přesto jsme získali další body pro šampionát, což je tou nejdůležitější věcí, takže se můžeme zaměřit na příště a na odvedení lepší práce.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.