Pro Kimiho Räikkönena to byl frustrující víkend, přesto dokázal v Montrealu dojet na osmém místě a získat další čtyři body. Přestože doufal ve víc, odnáší si s sebou i pozitivní věci.
Kimi, těžký závod v Kanadě - jaký byl z tvého pohledu?Kimi Räikkönen: Výsledek nakonec nebyl moc špatný. O několik příček jsme si vůči startu polepšili - včetně jedné v prvním kole. Mohli jsme však skončit ještě výše, pokud by se pro nás věci vyvíjely odlišně.
Zasekl jsem se na celkem dlouhou dobu za pomalejšími vozy, a když jsme zastavili v boxech, žel jsme se před ně nedokázali dostat. Je to škoda, ale takové už je závodění.
S vozem si měl v kvalifikaci několik problémů - jaký byl ve srovnání se zbytkem víkendu?KR: Auto bylo v závodě určitě mnohem lepší. V kvalifikaci jsme měli problémy s hydraulikou, takže diferenciál řádně nefungoval, ale i tak si myslím, že nám včera pomohly vyšší teploty a já jsem s autem mohl tlačit mnohem více, než v předchozích částech víkendu.
Nebyl jsem s ním naprosto spokojený, jednalo se však o velké zlepšení a viděli jsme, jak jezdí dobře i na dalším odlišném okruhu, což je povzbuzením do budoucnosti.
Předjíždění zde mělo být mnohem snazší než na jiných tratích, zdálo se však být obtížnější, než se původně předpokládalo.KR: Mysleli jsme si, že to bude OK, ale tak jednoduché to nakonec nebylo. DRS zóna nebyla moc dlouhá, nebyla nastavena na celou rovinku, takže bylo těžké dotáhnout se na vůz před vámi. Kdybychom skončili v kvalifikaci o něco výše, pak si myslím, že by to způsobilo velký rozdíl, ale tak už to někdy chodí.
Kimi na startovním roštu v Montrealu (foto: Lotus F1 Team)
Kdybys měl víkend shrnout, co bys řekl?KR: Pro nás celkově trochu zklamání, protože jsme si mysleli, že během víkendu dosáhneme více. Přesto jsme získali další body pro šampionát, což je tou nejdůležitější věcí, takže se můžeme zaměřit na příště a na odvedení lepší práce.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.