Pro Kimiho Räikkönena to byl frustrující víkend, přesto dokázal v Montrealu dojet na osmém místě a získat další čtyři body. Přestože doufal ve víc, odnáší si s sebou i pozitivní věci.
Kimi, těžký závod v Kanadě - jaký byl z tvého pohledu?Kimi Räikkönen: Výsledek nakonec nebyl moc špatný. O několik příček jsme si vůči startu polepšili - včetně jedné v prvním kole. Mohli jsme však skončit ještě výše, pokud by se pro nás věci vyvíjely odlišně.
Zasekl jsem se na celkem dlouhou dobu za pomalejšími vozy, a když jsme zastavili v boxech, žel jsme se před ně nedokázali dostat. Je to škoda, ale takové už je závodění.
S vozem si měl v kvalifikaci několik problémů - jaký byl ve srovnání se zbytkem víkendu?KR: Auto bylo v závodě určitě mnohem lepší. V kvalifikaci jsme měli problémy s hydraulikou, takže diferenciál řádně nefungoval, ale i tak si myslím, že nám včera pomohly vyšší teploty a já jsem s autem mohl tlačit mnohem více, než v předchozích částech víkendu.
Nebyl jsem s ním naprosto spokojený, jednalo se však o velké zlepšení a viděli jsme, jak jezdí dobře i na dalším odlišném okruhu, což je povzbuzením do budoucnosti.
Předjíždění zde mělo být mnohem snazší než na jiných tratích, zdálo se však být obtížnější, než se původně předpokládalo.KR: Mysleli jsme si, že to bude OK, ale tak jednoduché to nakonec nebylo. DRS zóna nebyla moc dlouhá, nebyla nastavena na celou rovinku, takže bylo těžké dotáhnout se na vůz před vámi. Kdybychom skončili v kvalifikaci o něco výše, pak si myslím, že by to způsobilo velký rozdíl, ale tak už to někdy chodí.
Kimi na startovním roštu v Montrealu (foto: Lotus F1 Team)
Kdybys měl víkend shrnout, co bys řekl?KR: Pro nás celkově trochu zklamání, protože jsme si mysleli, že během víkendu dosáhneme více. Přesto jsme získali další body pro šampionát, což je tou nejdůležitější věcí, takže se můžeme zaměřit na příště a na odvedení lepší práce.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.