Kimi Räikkönen hovoří o výzvách okruhu v Kanadě a věří, že tam s Lotusem budou velmi rychlí. Na vyřešení problémů s řízením s týmem dále pracuje.
Kimi, těšíš se na Velkou cenu Kanady?KR: Velkou cenu Kanady jsem měl vždy rád. Vyhrál jsem ji v roce 2005, takže mám na Montreal dobré vzpomínky. Město je pro návštěvu jedním z nejlepších míst v kalendáři. Opravdu se mi líbí stop-start povaha okruhu a jeho výzvy.
Které výzvy se ti obzvlášť zamlouvají?KR: Je to zajímavé míst. Kvalifikace je důležitá, ale nikoliv klíčová pro dosažení dobrého výsledku, protože se tam dá na několika místech předjíždět. Aby se vám v Kanadě dařilo, auto musí být dobré při brzdění, protože tento okruh je na brzdy velmi náročný.
Musíte také využívat obrubníky a vůz musí být v této oblasti hodně dobrý. Trať rovněž obsahuje různé povrchy a někdy se i ten samotný povrch během víkendu může měnit. Tohle je zajímavé, protože s tím souvisejí různé úrovně přítlaku, takže to představuje další výzvu.
Je to další městský okruh - změníš kvůli tomu nějak svůj přístup?KR: Je to městský okruh, ale přesto obsahuje místa, kde se dá předjíždět, takže se nemusíte soustředit výlučně na kvalifikaci, jako je tomu v Monaku.
Jedná se o skutečný závod, kde často vyjíždí safety car: snad žádná Velká cena Kanady se bez něj ještě neobešla. A zřejmě na něj dojde znovu. Safety car komplikuje strategii, protože nedokážete předvídat, kdy vyjede. Pokud je nasazen, pak musíte doufat, že k tomu dojde v ten správný okamžik.
Myslíš si, že dráha bude vozu E20 sedět?KR: Byli jsme konkurenceschopní na většině míst a očekáváme, že tomu bude stejně i tady. Tohle se ale vždy lépe hodnotí po prvním dnu ježdění.
Mění něco zklamání z Monaka na tvém zaměření ve zbytku sezóny?KR: Jeden závod nemění nic na tom, že jsme byli hodně silní všude - i v Monaku po většinu víkendu. Od jiných okruhů se zcela liší a já si nemyslím, že bychom si měli dělat starosti kvůli tomu, že nám ten víkend nevyšel nejlépe.
Kimi "zavírá" Michaela Schumachera při brzdění za tunelem v Monaku (foto: Lotus F1 Team)
Jak pokračují práce na týmu na nastavení řízení?KR: Zkoušeli jsme něco jiného pro zvláštní výzvy Monaka a u mě to nefungovalo. Není možné testovat, jak se něco bude chovat v Monaku, aniž byste tam zamířili. Testování není dovoleno a cesty by stejně pro vůz Formule 1 byly příliš plné. Jsem spokojený se základním nastavení, přesto se stále jedná o oblast, na které s týmem pracujeme.
V šesti závodech jsme viděli šest různých vítězů. Můžeš být tím sedmým v sedmém závodě?KR: Byli jsme rychlí všude a také jsme už stáli na pódiu. Je těžké všechno správně zvládnout ve správnou dobu, což je podmínkou pro vítězství ve velké ceně. Vyhrál jsem závody s jinými týmy a mám dobrý pocit z toho, že Lotus může dosahovat silných výsledků. Náš den přijde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.