Kimi Räikkönen hovoří o výzvách okruhu v Kanadě a věří, že tam s Lotusem budou velmi rychlí. Na vyřešení problémů s řízením s týmem dále pracuje.
Kimi, těšíš se na Velkou cenu Kanady?KR: Velkou cenu Kanady jsem měl vždy rád. Vyhrál jsem ji v roce 2005, takže mám na Montreal dobré vzpomínky. Město je pro návštěvu jedním z nejlepších míst v kalendáři. Opravdu se mi líbí stop-start povaha okruhu a jeho výzvy.
Které výzvy se ti obzvlášť zamlouvají?KR: Je to zajímavé míst. Kvalifikace je důležitá, ale nikoliv klíčová pro dosažení dobrého výsledku, protože se tam dá na několika místech předjíždět. Aby se vám v Kanadě dařilo, auto musí být dobré při brzdění, protože tento okruh je na brzdy velmi náročný.
Musíte také využívat obrubníky a vůz musí být v této oblasti hodně dobrý. Trať rovněž obsahuje různé povrchy a někdy se i ten samotný povrch během víkendu může měnit. Tohle je zajímavé, protože s tím souvisejí různé úrovně přítlaku, takže to představuje další výzvu.
Je to další městský okruh - změníš kvůli tomu nějak svůj přístup?KR: Je to městský okruh, ale přesto obsahuje místa, kde se dá předjíždět, takže se nemusíte soustředit výlučně na kvalifikaci, jako je tomu v Monaku.
Jedná se o skutečný závod, kde často vyjíždí safety car: snad žádná Velká cena Kanady se bez něj ještě neobešla. A zřejmě na něj dojde znovu. Safety car komplikuje strategii, protože nedokážete předvídat, kdy vyjede. Pokud je nasazen, pak musíte doufat, že k tomu dojde v ten správný okamžik.
Myslíš si, že dráha bude vozu E20 sedět?KR: Byli jsme konkurenceschopní na většině míst a očekáváme, že tomu bude stejně i tady. Tohle se ale vždy lépe hodnotí po prvním dnu ježdění.
Mění něco zklamání z Monaka na tvém zaměření ve zbytku sezóny?KR: Jeden závod nemění nic na tom, že jsme byli hodně silní všude - i v Monaku po většinu víkendu. Od jiných okruhů se zcela liší a já si nemyslím, že bychom si měli dělat starosti kvůli tomu, že nám ten víkend nevyšel nejlépe.
Kimi "zavírá" Michaela Schumachera při brzdění za tunelem v Monaku (foto: Lotus F1 Team)
Jak pokračují práce na týmu na nastavení řízení?KR: Zkoušeli jsme něco jiného pro zvláštní výzvy Monaka a u mě to nefungovalo. Není možné testovat, jak se něco bude chovat v Monaku, aniž byste tam zamířili. Testování není dovoleno a cesty by stejně pro vůz Formule 1 byly příliš plné. Jsem spokojený se základním nastavení, přesto se stále jedná o oblast, na které s týmem pracujeme.
V šesti závodech jsme viděli šest různých vítězů. Můžeš být tím sedmým v sedmém závodě?KR: Byli jsme rychlí všude a také jsme už stáli na pódiu. Je těžké všechno správně zvládnout ve správnou dobu, což je podmínkou pro vítězství ve velké ceně. Vyhrál jsem závody s jinými týmy a mám dobrý pocit z toho, že Lotus může dosahovat silných výsledků. Náš den přijde.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.