Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se vrací k Velké ceně Španělska, aby zhodnotil výkonnost vítězného Pastora Maldonada a jejich vozu FW34. Vyjadřuje se také k nepříjemné události, která postihla jeho tým - nedělnímu požáru v boxech.
Marku, jak velké zadostiučinění vyvozuješ z vítězství Pastora Maldonada ve Velké ceně Španělska?MG: To byl pro Williams ohromný výsledek a samozřejmě neuvěřitelně uspokojující vzhledem k utrpení, které jsme prožívali během sezóny 2011. Tento byznys je však o nepřetržitém vylepšování a bude důležité, abychom v dobrých výsledcích pokračovali.
Jak bys popsal osobní výkonnost Pastora v kvalifikaci a v závodě?MG: Jednoduše úžasná - špičková od startu až do cíle. Po celý víkend byl silný a závod vyhrát z první pozice na startu přes náročnou výzvu, kterou představoval Alonso. Více už toho od pilota nemůžete chtít.
Věřili jste před víkendem, že FW34 představuje vítězný balík?MG: Věřili jsme, že jsme FW34 vylepšili, ale nikdy samozřejmě nevíte, jaké novinky připravily ostatní týmy v rámci svých evropských vylepšení.
Pastor ujel na poslední sadě pneumatik 25 kol. Jak kritické bylo opotřebení pneumatik během závodu?MG: Řízení degradace bylo v závodě klíčové, takže dlouhý poslední stint byl výsledkem záměrného strategického rozhodnutí. Na základě pátečních dat jsme si celkem věřili, že tak dlouhý stint bude možný.
Bruno Senna se ve srovnání s Pastorem s rychlostí trápil. Měl nějaké zvláštní technické problémy?MG: Ne, s vozem nebyly žádné technické problémy.
Kýžené vítězství (foto: Williams F1 Team)
Po závodě vznikl v boxech Williamsu požár. Jsou všichni v pořádku? Víte, co ho způsobilo? Jaký je rozsah škod?MG: Rád bych zopakoval naše poděkování všem v paddocku, kteří týmu Williams v neděli pomohli zvládnout požár. Několik lidí navštívilo lékařské středisko, většinou kvůli tomu, že se nadýchali kouře.
Jeden člen týmu, který utrpěl popáleniny, zůstává v nemocnici, je však ve stabilizovaném stavu a v dobrém duševním rozpoložení. Dnes se vrátil do Anglie kvůli další lékařské pomoci.
Vyšetřování samotné příčiny požáru pokračují a probíhají ve spolupráci s místními autoritami a FIA.
Rozsah škod je stále vyhodnocován a nebudeme mít zcela jasno, dokud se oba vozy a vybavení nevrátí do továrny. Jisté je to, že počítačové vybavení naší garáže a infrastruktura byla těžce poškozena.
Na řadě je Monako. Jaké jsou šance Williamse na to, že by zde získal své první vítězství od roku 2003?MG: Po vítězství jedem do Monaka s vysokými nadějemi, čeká nás však ohromné množství práce v důsledku zotavování se z toho požáru.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.