Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se vrací k Velké ceně Španělska, aby zhodnotil výkonnost vítězného Pastora Maldonada a jejich vozu FW34. Vyjadřuje se také k nepříjemné události, která postihla jeho tým - nedělnímu požáru v boxech.
Marku, jak velké zadostiučinění vyvozuješ z vítězství Pastora Maldonada ve Velké ceně Španělska?MG: To byl pro Williams ohromný výsledek a samozřejmě neuvěřitelně uspokojující vzhledem k utrpení, které jsme prožívali během sezóny 2011. Tento byznys je však o nepřetržitém vylepšování a bude důležité, abychom v dobrých výsledcích pokračovali.
Jak bys popsal osobní výkonnost Pastora v kvalifikaci a v závodě?MG: Jednoduše úžasná - špičková od startu až do cíle. Po celý víkend byl silný a závod vyhrát z první pozice na startu přes náročnou výzvu, kterou představoval Alonso. Více už toho od pilota nemůžete chtít.
Věřili jste před víkendem, že FW34 představuje vítězný balík?MG: Věřili jsme, že jsme FW34 vylepšili, ale nikdy samozřejmě nevíte, jaké novinky připravily ostatní týmy v rámci svých evropských vylepšení.
Pastor ujel na poslední sadě pneumatik 25 kol. Jak kritické bylo opotřebení pneumatik během závodu?MG: Řízení degradace bylo v závodě klíčové, takže dlouhý poslední stint byl výsledkem záměrného strategického rozhodnutí. Na základě pátečních dat jsme si celkem věřili, že tak dlouhý stint bude možný.
Bruno Senna se ve srovnání s Pastorem s rychlostí trápil. Měl nějaké zvláštní technické problémy?MG: Ne, s vozem nebyly žádné technické problémy.
Kýžené vítězství (foto: Williams F1 Team)
Po závodě vznikl v boxech Williamsu požár. Jsou všichni v pořádku? Víte, co ho způsobilo? Jaký je rozsah škod?MG: Rád bych zopakoval naše poděkování všem v paddocku, kteří týmu Williams v neděli pomohli zvládnout požár. Několik lidí navštívilo lékařské středisko, většinou kvůli tomu, že se nadýchali kouře.
Jeden člen týmu, který utrpěl popáleniny, zůstává v nemocnici, je však ve stabilizovaném stavu a v dobrém duševním rozpoložení. Dnes se vrátil do Anglie kvůli další lékařské pomoci.
Vyšetřování samotné příčiny požáru pokračují a probíhají ve spolupráci s místními autoritami a FIA.
Rozsah škod je stále vyhodnocován a nebudeme mít zcela jasno, dokud se oba vozy a vybavení nevrátí do továrny. Jisté je to, že počítačové vybavení naší garáže a infrastruktura byla těžce poškozena.
Na řadě je Monako. Jaké jsou šance Williamse na to, že by zde získal své první vítězství od roku 2003?MG: Po vítězství jedem do Monaka s vysokými nadějemi, čeká nás však ohromné množství práce v důsledku zotavování se z toho požáru.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.