Co na sebe prozradil Kimi Räikkönen? Na stránkách týmu Lotus zodpověděl otázky od fanoušků. Dozvíte se například, že své Enzo vyměnil za Lotus a samozřejmě také, jakou zmrzlinu má nejraději.
IRATI FUJIMOTO: Jaký druh zmrzliny je tvůj oblíbený?KR (s úsměvem): Nemám žádnou speciální. Vanilka, čokoláda, jahoda, tradiční příchutě, které jsou ve Finsku k dostání.
HUBERT BOROŃ: Jak relaxuješ po závodech? KR: Rád si odpočinu se svými blízkými přáteli. Pár kamarádů z Finska mívám s sebou na závodech v paddocku a to se mi líbí. Je skvělé, že s nimi mohu prohodit pár slov finsky a myslet také na něco jiného než závodění.
MICHAEL KEARNS: Jaké bylo tvé první auto? A co máš v garáži teď? Stále ještě vlastníš Enzo? KR: Byla to Lada, ojetá. Užil jsem si s ní hodně zábavy. Enzo už nemám, pořídil jsem si pěkný Lotus Evores S, což je skvělý kompromis.
TANIA DHALIWAL: Jakou hudbu rád posloucháš? Která skupina je tvoje nejoblíbenější? KR: Obecně mám rád finskou muziku. Bezva jsou ale také třeba Linkin Park.
MAKI FUJITA: Myslíš, že máš šanci získat tzv. hattrick (pole-position, výhra a nejrychlejší kolo) v E20? Pokud ano, na kterém okruhu by to bylo možné? KR: To by bylo úžasné. Po našem výkonu v Bahrajnu vím, že můžeme být ještě lepší. Vítězství bylo velmi, velmi blízko. Budeme si muset počkat na to, jaký okruh to bude. Ale pamatujte - za pole-position a nejrychlejší kola se body nedostávají.
VINAY POTHNIS: Podle čeho poznáš, že jsi zalej perfektní kolo?KR: Dokonalé kolo existuje jen ve snech. Můžete zajet skvělé kolo bez jakékoliv chybičky, ale vždycky se můžete ještě zlepšit, to mi věřte!
VINAY POTHNIS: Jak docílit toho, že se kolo od kola v závodě zlepšuješ?KR: S novými pneumatikami vždycky zajíždíš lépe než s ojetými. Auto je také během závodu lehčí a lehčí. Zatímco se ti ničí pneumatiky, není běžně šance, že po pár kolech své časy zlepšíš. Normálně zlepšuješ časy správným načasováním zastávek v boxech a správnou spotřebou paliva, aby se auto zlehčovalo až do cíle.
Kimi rozdává autogramy (foto: Lotus F1 Team)
RENE SPEKSNIJDER: Víme, že jsi na motor tvrdší než Romain. Jak to ovlivňuje auto? Kromě toho - jak jsi spokojen s motorem vzhledem k tvému používání plynu?KR: Řídil jsem auto a používal plyn po celou mou kariéru stejně. Každý jezdec má svůj styl, jak být rychlý. To je ten můj. Je možná tvrdý, ale dává tak příležitos ukázat, co motor Renault zvládne.
HORVÁTH LEVENTE: Co znamená a znázorňuje červený motiv na tvé helmě? KR: Je tam červené číslo devět, což je moje startovní číslo. Nicméně je to jen design, nemá znázorňovat nic speciálního. Každý rok ten vzhled rád měním. Potom je jednoduché si pamatovat, který rok patří ke které helmě.
HORVÁTH LEVENTE: Kdo byl tvůj nejsilnější týmový kolega během tvé kariéry v F1?KR: Téměř všichni z nich byli velmi konkurenceschopní. Já se na ně ale nikdy nezaměřoval, koncentruji se na svou práci se svým týmem. To je jediný způsob jak je porazit a s nimi i zbytek startovního pole.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.