Po dvou úvodních závodech přichází pilotům vhod třítýdenní pauza. Kimi Räikkönen hodnotí dosavadní vývoj sezóny. Proč si myslí, že jej lidé považují po návratu do F1 za jiného "Kimiho?"
Kimi, po rušném startu sezóny musí být přestávka před dalším závodem příjemná. Co jsi dělal?Kimi Räikkönen: Letěl jsem z Malajsie přímo do Bejrútu na zahájení prodeje vozu Lotus Cars v Libanonu, byl to dobrý večer. Doma jsem zatím neměl moc času, ale udělám maximum, abych se mohl setkat s lidmi a užít si legraci. Musíme dále tvrdě trénovat, abychom si udrželi dobrou fyzičku pro všechny závody, takže na to budu stále pamatovat.
Nyní máš čas hodnotit první dva závody. Jaký to je pro tebe zatím začátek sezóny?KR: Myslím, že jsme prožili vzrušující start. Někdy to bylo trochu frustrující: problémy při testech s šasi, nevydařená kvalifikaci v Melbourne [Kimi vypadl už v prvním kole - pozn. red.], výměna převodovky v Malajsii - ale ukázali jsme, že se dokážeme vyrovnat s jakýmikoliv problémy a vrátíme se silnější.
Připadá mi to, jako bych nikdy nebyl pryč: tým odvedl dobrou práci a já s nimi dobře spolupracuji, což věci zjednodušuje. Auto se chová dobře a očividně mám rychlost na to, abychom mohli bojovat vpředu, akorát potřebujeme více štěstí.
Kimi před výjezdem na okruh v Sepangu (foto: Lotus F1 Team)
Hodně se v této sezóně hovoří o "novém Kimim." Myslíš si, že ses změnil od té doby, co jsi F1 opustil?KR: Moc ne. Stále jsem stejným člověkem jako dříve. Možná lidé vnímají, že jsem uvolněnější, což podle mě souvisí s týmem. Je zde jiná atmosféra, než jsem zažíval dříve: všichni jsou velmi otevření a v pohodě, zároveň však velmi tvrdě pracují a věnují pozornost detailům.
Cítím se zde velmi pohodlně, což mi pomáhá soustředit se na závodění. Myslím, že právě proto si lidé myslí, že jsem jiným člověkem. Já jsem však úplně stejně soustředěný a motivovaný jako dříve.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.