Po dvou úvodních závodech přichází pilotům vhod třítýdenní pauza. Kimi Räikkönen hodnotí dosavadní vývoj sezóny. Proč si myslí, že jej lidé považují po návratu do F1 za jiného "Kimiho?"
Kimi, po rušném startu sezóny musí být přestávka před dalším závodem příjemná. Co jsi dělal?Kimi Räikkönen: Letěl jsem z Malajsie přímo do Bejrútu na zahájení prodeje vozu Lotus Cars v Libanonu, byl to dobrý večer. Doma jsem zatím neměl moc času, ale udělám maximum, abych se mohl setkat s lidmi a užít si legraci. Musíme dále tvrdě trénovat, abychom si udrželi dobrou fyzičku pro všechny závody, takže na to budu stále pamatovat.
Nyní máš čas hodnotit první dva závody. Jaký to je pro tebe zatím začátek sezóny?KR: Myslím, že jsme prožili vzrušující start. Někdy to bylo trochu frustrující: problémy při testech s šasi, nevydařená kvalifikaci v Melbourne [Kimi vypadl už v prvním kole - pozn. red.], výměna převodovky v Malajsii - ale ukázali jsme, že se dokážeme vyrovnat s jakýmikoliv problémy a vrátíme se silnější.
Připadá mi to, jako bych nikdy nebyl pryč: tým odvedl dobrou práci a já s nimi dobře spolupracuji, což věci zjednodušuje. Auto se chová dobře a očividně mám rychlost na to, abychom mohli bojovat vpředu, akorát potřebujeme více štěstí.
Kimi před výjezdem na okruh v Sepangu (foto: Lotus F1 Team)
Hodně se v této sezóně hovoří o "novém Kimim." Myslíš si, že ses změnil od té doby, co jsi F1 opustil?KR: Moc ne. Stále jsem stejným člověkem jako dříve. Možná lidé vnímají, že jsem uvolněnější, což podle mě souvisí s týmem. Je zde jiná atmosféra, než jsem zažíval dříve: všichni jsou velmi otevření a v pohodě, zároveň však velmi tvrdě pracují a věnují pozornost detailům.
Cítím se zde velmi pohodlně, což mi pomáhá soustředit se na závodění. Myslím, že právě proto si lidé myslí, že jsem jiným člověkem. Já jsem však úplně stejně soustředěný a motivovaný jako dříve.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.