Po dvou úvodních závodech přichází pilotům vhod třítýdenní pauza. Kimi Räikkönen hodnotí dosavadní vývoj sezóny. Proč si myslí, že jej lidé považují po návratu do F1 za jiného "Kimiho?"
Kimi, po rušném startu sezóny musí být přestávka před dalším závodem příjemná. Co jsi dělal?Kimi Räikkönen: Letěl jsem z Malajsie přímo do Bejrútu na zahájení prodeje vozu Lotus Cars v Libanonu, byl to dobrý večer. Doma jsem zatím neměl moc času, ale udělám maximum, abych se mohl setkat s lidmi a užít si legraci. Musíme dále tvrdě trénovat, abychom si udrželi dobrou fyzičku pro všechny závody, takže na to budu stále pamatovat.
Nyní máš čas hodnotit první dva závody. Jaký to je pro tebe zatím začátek sezóny?KR: Myslím, že jsme prožili vzrušující start. Někdy to bylo trochu frustrující: problémy při testech s šasi, nevydařená kvalifikaci v Melbourne [Kimi vypadl už v prvním kole - pozn. red.], výměna převodovky v Malajsii - ale ukázali jsme, že se dokážeme vyrovnat s jakýmikoliv problémy a vrátíme se silnější.
Připadá mi to, jako bych nikdy nebyl pryč: tým odvedl dobrou práci a já s nimi dobře spolupracuji, což věci zjednodušuje. Auto se chová dobře a očividně mám rychlost na to, abychom mohli bojovat vpředu, akorát potřebujeme více štěstí.
Kimi před výjezdem na okruh v Sepangu (foto: Lotus F1 Team)
Hodně se v této sezóně hovoří o "novém Kimim." Myslíš si, že ses změnil od té doby, co jsi F1 opustil?KR: Moc ne. Stále jsem stejným člověkem jako dříve. Možná lidé vnímají, že jsem uvolněnější, což podle mě souvisí s týmem. Je zde jiná atmosféra, než jsem zažíval dříve: všichni jsou velmi otevření a v pohodě, zároveň však velmi tvrdě pracují a věnují pozornost detailům.
Cítím se zde velmi pohodlně, což mi pomáhá soustředit se na závodění. Myslím, že právě proto si lidé myslí, že jsem jiným člověkem. Já jsem však úplně stejně soustředěný a motivovaný jako dříve.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.