Vitalij Petrov je s rychlostí nového vozu Caterhamu spokojený. Nemůže s ním sice dle rozhovoru server F1.com zacházet tak agresivně, jako s loňským Renaultem R31, ale CT01 již nyní prokazuje dobrou konzistenci a během předsezónních testů dle Rusa nikdy neztrácel více než půl sekundy na ty nejrychlejší.
Vitaliji, málem jsi letos zůstal bez místa. Jak velkou úlevou bylo, že se ti to nakonec na poslední chvíli podařilo?Vitalij Petrov: Byla to samozřejmě dost těžká zima. Stejné to bylo pro všechny, kteří si nebyli jisti svým místem po novém roce. Ale i přes to, že to byly těžké chvíle, nikdy jsem neztratil víru v to, že to může dobře dopadnout, což se nakonec stalo.
Jakmile jsme se dozvěděli o situaci v Renaultu, začali jsme pracovat na novém řešení. A Caterham byla vždy ta nejlepší volba a ta, v níž jsem viděl největší potenciál, takže bylo opravdu fajn, že se nám to podařilo vyřešit. Nejde ani tak o úlevu, ale jsem šťastný, že jsem v novém týmu.
Kdy ti Renault (nyní Lotus) dal vědět, že tvé služby v roce 2012 nebudou potřebovat?VP: Najisto jsem se to dozvěděl v prosinci.
První Velká cena Ruska je očekávána v roce 2014. Je jistě jen logické, že v ní pojede ruský pilot.VP: Myslím, že je nemožné mít Velkou cenu Ruska bez ruského pilota. Pro mě se jedná o jednu z největších motivací - ujistit se, že budu na roštu v roce 2014. To stejné platí pro kteréhokoliv atleta v libovolném sportu. Moci soutěžit doma je pro vás vším a pro mě je důležité, abych tam byl ve voze, s nímž budu moci opravdu závodit.
Když jsi nastoupil ke Caterhamu - proč myslíš, že si vybrali tebe a ne Jarna Trulliho?VP: To je něco, na co byste se museli zeptat týmu. Vím, že jsem se během posledních dvou let hodně rozvinul a první pódium minulý rok pro mne bylo dalším velkým krokem. Takže si myslím, že si je tým vědom, že má v někoho, kdo s nimi může růst a pomoci jim se rozvíjet.
Co se ti líbí na Caterhamu nejvíce?VP: Vím, co jsem uvedl dříve, ale myslím si, že to je právě šance růst. Věci v Renaultu byly někdy skvělé a někdy obtížné. I když měli skvělou minulost a bohatou historii, Caterham roste rychleji a chce psát své vlastní příběhy, takže dobře vnímám šanci být u toho.
A co auto? Renault byl ke konci minulé sezóny náročným vozem. Jak si ve srovnání s ním vede CT01?VP: Krom motoru Renault je naprosto odlišný. Celé auto se chová jinak a jedním z hlavních úkolů je proto pro mě změna jízdního stylu, abych z něj dostal co nejvíce. Myslím, že musím být s tímto autem méně agresivní než minulý rok, takže to je něco, na čem s mým inženýrem pracujeme.
Zúčastnil ses pouze dvou ze tří předsezónních testů. Bude to mít na tebe vliv? Jak si byl spokojeny s jízdami, které jsi absolvoval?VP: Myslím, že tým učinil obrovský pokrok od prvního testu do současnosti a CT01 prokazuje dobrou konzistenci, což je vždy cenným přínosem, na němž se dá dále stavět. Před Melbourne mě to naplňuje optimismem, stejně tak fakt, že jsme nikdy neztráceli více než přibližně 0,5 sec na nejrychlejší čas.
Letos se budeš muset probíjet zpět do středu pole. Co očekáváš?VP: Myslím, že na to je stále ještě příliš brzy. Tým je hodně opatrný vzhledem k tomu, co chceme letos udělat, proto si myslím, že mým hlavním úkolem je odvádět co nejlepší práci, abych jim pomohl bojovat s několika týmy před námi.
© Foto: Caterham F1 Team
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.