Vitalij Petrov je s rychlostí nového vozu Caterhamu spokojený. Nemůže s ním sice dle rozhovoru server F1.com zacházet tak agresivně, jako s loňským Renaultem R31, ale CT01 již nyní prokazuje dobrou konzistenci a během předsezónních testů dle Rusa nikdy neztrácel více než půl sekundy na ty nejrychlejší.
Vitaliji, málem jsi letos zůstal bez místa. Jak velkou úlevou bylo, že se ti to nakonec na poslední chvíli podařilo?Vitalij Petrov: Byla to samozřejmě dost těžká zima. Stejné to bylo pro všechny, kteří si nebyli jisti svým místem po novém roce. Ale i přes to, že to byly těžké chvíle, nikdy jsem neztratil víru v to, že to může dobře dopadnout, což se nakonec stalo.
Jakmile jsme se dozvěděli o situaci v Renaultu, začali jsme pracovat na novém řešení. A Caterham byla vždy ta nejlepší volba a ta, v níž jsem viděl největší potenciál, takže bylo opravdu fajn, že se nám to podařilo vyřešit. Nejde ani tak o úlevu, ale jsem šťastný, že jsem v novém týmu.
Kdy ti Renault (nyní Lotus) dal vědět, že tvé služby v roce 2012 nebudou potřebovat?VP: Najisto jsem se to dozvěděl v prosinci.
První Velká cena Ruska je očekávána v roce 2014. Je jistě jen logické, že v ní pojede ruský pilot.VP: Myslím, že je nemožné mít Velkou cenu Ruska bez ruského pilota. Pro mě se jedná o jednu z největších motivací - ujistit se, že budu na roštu v roce 2014. To stejné platí pro kteréhokoliv atleta v libovolném sportu. Moci soutěžit doma je pro vás vším a pro mě je důležité, abych tam byl ve voze, s nímž budu moci opravdu závodit.
Když jsi nastoupil ke Caterhamu - proč myslíš, že si vybrali tebe a ne Jarna Trulliho?VP: To je něco, na co byste se museli zeptat týmu. Vím, že jsem se během posledních dvou let hodně rozvinul a první pódium minulý rok pro mne bylo dalším velkým krokem. Takže si myslím, že si je tým vědom, že má v někoho, kdo s nimi může růst a pomoci jim se rozvíjet.
Co se ti líbí na Caterhamu nejvíce?VP: Vím, co jsem uvedl dříve, ale myslím si, že to je právě šance růst. Věci v Renaultu byly někdy skvělé a někdy obtížné. I když měli skvělou minulost a bohatou historii, Caterham roste rychleji a chce psát své vlastní příběhy, takže dobře vnímám šanci být u toho.
A co auto? Renault byl ke konci minulé sezóny náročným vozem. Jak si ve srovnání s ním vede CT01?VP: Krom motoru Renault je naprosto odlišný. Celé auto se chová jinak a jedním z hlavních úkolů je proto pro mě změna jízdního stylu, abych z něj dostal co nejvíce. Myslím, že musím být s tímto autem méně agresivní než minulý rok, takže to je něco, na čem s mým inženýrem pracujeme.
Zúčastnil ses pouze dvou ze tří předsezónních testů. Bude to mít na tebe vliv? Jak si byl spokojeny s jízdami, které jsi absolvoval?VP: Myslím, že tým učinil obrovský pokrok od prvního testu do současnosti a CT01 prokazuje dobrou konzistenci, což je vždy cenným přínosem, na němž se dá dále stavět. Před Melbourne mě to naplňuje optimismem, stejně tak fakt, že jsme nikdy neztráceli více než přibližně 0,5 sec na nejrychlejší čas.
Letos se budeš muset probíjet zpět do středu pole. Co očekáváš?VP: Myslím, že na to je stále ještě příliš brzy. Tým je hodně opatrný vzhledem k tomu, co chceme letos udělat, proto si myslím, že mým hlavním úkolem je odvádět co nejlepší práci, abych jim pomohl bojovat s několika týmy před námi.
© Foto: Caterham F1 Team
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.