Vitalij Petrov je s rychlostí nového vozu Caterhamu spokojený. Nemůže s ním sice dle rozhovoru server F1.com zacházet tak agresivně, jako s loňským Renaultem R31, ale CT01 již nyní prokazuje dobrou konzistenci a během předsezónních testů dle Rusa nikdy neztrácel více než půl sekundy na ty nejrychlejší.
Vitaliji, málem jsi letos zůstal bez místa. Jak velkou úlevou bylo, že se ti to nakonec na poslední chvíli podařilo?Vitalij Petrov: Byla to samozřejmě dost těžká zima. Stejné to bylo pro všechny, kteří si nebyli jisti svým místem po novém roce. Ale i přes to, že to byly těžké chvíle, nikdy jsem neztratil víru v to, že to může dobře dopadnout, což se nakonec stalo.
Jakmile jsme se dozvěděli o situaci v Renaultu, začali jsme pracovat na novém řešení. A Caterham byla vždy ta nejlepší volba a ta, v níž jsem viděl největší potenciál, takže bylo opravdu fajn, že se nám to podařilo vyřešit. Nejde ani tak o úlevu, ale jsem šťastný, že jsem v novém týmu.
Kdy ti Renault (nyní Lotus) dal vědět, že tvé služby v roce 2012 nebudou potřebovat?VP: Najisto jsem se to dozvěděl v prosinci.
První Velká cena Ruska je očekávána v roce 2014. Je jistě jen logické, že v ní pojede ruský pilot.VP: Myslím, že je nemožné mít Velkou cenu Ruska bez ruského pilota. Pro mě se jedná o jednu z největších motivací - ujistit se, že budu na roštu v roce 2014. To stejné platí pro kteréhokoliv atleta v libovolném sportu. Moci soutěžit doma je pro vás vším a pro mě je důležité, abych tam byl ve voze, s nímž budu moci opravdu závodit.
Když jsi nastoupil ke Caterhamu - proč myslíš, že si vybrali tebe a ne Jarna Trulliho?VP: To je něco, na co byste se museli zeptat týmu. Vím, že jsem se během posledních dvou let hodně rozvinul a první pódium minulý rok pro mne bylo dalším velkým krokem. Takže si myslím, že si je tým vědom, že má v někoho, kdo s nimi může růst a pomoci jim se rozvíjet.
Co se ti líbí na Caterhamu nejvíce?VP: Vím, co jsem uvedl dříve, ale myslím si, že to je právě šance růst. Věci v Renaultu byly někdy skvělé a někdy obtížné. I když měli skvělou minulost a bohatou historii, Caterham roste rychleji a chce psát své vlastní příběhy, takže dobře vnímám šanci být u toho.
A co auto? Renault byl ke konci minulé sezóny náročným vozem. Jak si ve srovnání s ním vede CT01?VP: Krom motoru Renault je naprosto odlišný. Celé auto se chová jinak a jedním z hlavních úkolů je proto pro mě změna jízdního stylu, abych z něj dostal co nejvíce. Myslím, že musím být s tímto autem méně agresivní než minulý rok, takže to je něco, na čem s mým inženýrem pracujeme.
Zúčastnil ses pouze dvou ze tří předsezónních testů. Bude to mít na tebe vliv? Jak si byl spokojeny s jízdami, které jsi absolvoval?VP: Myslím, že tým učinil obrovský pokrok od prvního testu do současnosti a CT01 prokazuje dobrou konzistenci, což je vždy cenným přínosem, na němž se dá dále stavět. Před Melbourne mě to naplňuje optimismem, stejně tak fakt, že jsme nikdy neztráceli více než přibližně 0,5 sec na nejrychlejší čas.
Letos se budeš muset probíjet zpět do středu pole. Co očekáváš?VP: Myslím, že na to je stále ještě příliš brzy. Tým je hodně opatrný vzhledem k tomu, co chceme letos udělat, proto si myslím, že mým hlavním úkolem je odvádět co nejlepší práci, abych jim pomohl bojovat s několika týmy před námi.
© Foto: Caterham F1 Team
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.