Technický ředitel Lotusu James Allison vysvětluje, jaké problémy postihly vůz E20 v Barceloně, a oznamuje, že nová šasi jsou již v pořádku a tým je řádně připraven na zítřejší testování v Barceloně.
Jamesi, co se stalo vozu E20 v Barceloně minulý týden?James Allison: Přijeli jsme do Barcelony se zbrusu novým šasi - E20-02. Dokončili jsme v úterý ráno instalační kola, pak Romain vyjel z boxů ke své první jízdě. Jakmile se dotkl brzd před zatáčkou č. 1 v jeho měřeném kole, cítil, že něco není v pořádku. Rádiem nám sdělil, že ruší svůj pokus a vrací se rovnou do boxů.
Co jste pak na autě v garáži objevili?JA: Ihned jsme viděli, že máme problém s uchycením zadního ramena v horní části předního zavěšení.
Co jste si tehdy pomysleli?JA: Šasi 02 jsme používali poprvé, takže naší prvotní reakcí bylo pomýšlení na výrobní chybu, která se dotkla pouze toho šasi. Rozhodli jsme se poslat šasi 01, s nímž jsme úspěšně jezdili v Jerezu, z Velké Británie do Barcelony. Než jsme to učinili, zahájili jsme v Enstone vyšetřování, abychom se ujistili, že nebudeme riskovat podobný problém. Žel jsme při tom odhalili, že toto riziko existuje. Pak jsme se ne moc ochotně rozhodli testování zrušit a učinit potřebné změny před opětovnými jízdami na obou vozech.
Uchycení tohoto ramene zavěšení bylo příčinou problémů
Jak na to reagovali v továrně?JA: Prožili jsme několik intenzivních dnů, ale musím říct, že všichni plnili své úkoly ohromným způsobem. První den po návratu do továrny jsem hovořil s lidmi v Enstone a jasně jsem jim vysvětlil, co se přihodilo. Všichni chápali, že se jedná o nešťastnou situaci, kterou však máme pod kontrolou. Navrhli jsme nové díly, vyrobili je a nasadili na šasi. Poté jsme úspěšně provedli nezbytné testy a šasi odletělo do Španělska.
Věříte, že se to podařilo opravit?JA: Ano.
Znamená to, že šasi je nyní těžší než dříve?JA: Ano, ale jedná se pouze o jeden kilogram, což se dá zvládnout. Nebude to mít žádný významný dopad na ovladatelnost či výkonnost.
Muselo šasi projít novými nárazovými testy?JA: Ne, to nebylo nutné.
Kimi Räikkönen s vozem E20-01 při testech v Jerezu(foto: Lotus Renault GP)
Které šasi tým tento týden bude používat?JA: Tento týden využijeme šasi 01, šasi 02 bude od nynějška jako náhradní. Současně finišujeme s šasi 03, které bude mít implementováno již nový design.
Tým přišel o čtyři dny testování. Je to velký problém?JA: Samozřejmě, vynechání čtyř dnů testování není ideální. Potřebujeme v této fázi roku ujet co nejvíce kilometrů, jako kterýkoliv jiný tým. Přesto máme důvody k optimismu. Zaprvé: v Jerezu jsme bez problémů ujeli mnoho kol a získali dobré porozumění vozu. Také jsme tam identifikovali několik drobných potíží, které je třeba opravit, a ty díly minulý týden ještě nebyly k dispozici. Ve čtvrtek již auto vyjede s potřebnými předělanými součástkami. Těšíme se, že budeme opět na dráze.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.