Ředitel Lotusu pro provoz na dráze Alan Permane pro Autosport popisuje silné stránky Kimiho Räikkönena, který během krátké doby na Lotus udělal velký dojem. V čem je Fin tak dobrý? Jak kvalitní je jeho zpětná vazba?
Zaplnil Kimi mezeru, kterou v týmu zanechal Robert Kubica?Alan Permane: Jsme na počátku. To, co můžeme říct je, že do týmu zapadl extrémně dobře. Jednou oblastí, v níž je extrémně silný, je jeho konzistence při dlouhých jízdách. Z toho poznáte, jak bude pilot dobrý - ne jen z okamžité rychlosti, ale z toho, jak ji dokáže udržet. Často vidíte jezdce, jak během dlouhých jízd zajedou rychlé kolo, pomalé kolo, udělají chyby - ale Kimi ne.
Potřebujete ze strany Kimiho vedení?AP: Piloti tým nevedou. Nepotřebuje stád na piedestalu a říkat nám, jak bychom měli pracovat. Důvěra závisí na tom, odkud vedení přichází, a on si ten respekt a důvěru získá, protože pozorujeme, že ví, co dělá.
Nemá dobrou technickou pověst, zdá se však, že jste u něj v této oblasti zatím nenašli žádnou slabinu.AP: Jeho zpětná vazba je excelentní. Jeho znalosti různých map motoru a diferenciálu jsou výborné. Nevidím důvod k tomu, proč by se mělo říkat, že není dobrým pilotem pro vývoj.
Takže zcela věříte, že je rychlý?AP: Celkem jsem s tím byl spokojený po testu ve Valencii [s Renaultem R30], ale těžko se to hodnotilo. Kimi tvoří s novým vozem silný balík.
Kimi v kokpitu nového Lotusu E20 (foto: Lotus Renault GP)
Snese srovnání s ostatními skvělými piloty, jako jsou Michael Schumacher, Fernando Alonso a Robert Kubica?AP: Cítil jsem to už od jeho první jízdy. Můžete pozorovat, že je výjimečným pilotem. Například když přecházíme s nižšího množství paliva na vyšší a spočítáme, jak by se měly lišit časy na kolo a on se vždy přesně ve svém prvním kole do toho trefí. Horším pilotům to trvá déle, než to začnou cítit.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.