Ředitel Lotusu pro provoz na dráze Alan Permane pro Autosport popisuje silné stránky Kimiho Räikkönena, který během krátké doby na Lotus udělal velký dojem. V čem je Fin tak dobrý? Jak kvalitní je jeho zpětná vazba?
Zaplnil Kimi mezeru, kterou v týmu zanechal Robert Kubica?Alan Permane: Jsme na počátku. To, co můžeme říct je, že do týmu zapadl extrémně dobře. Jednou oblastí, v níž je extrémně silný, je jeho konzistence při dlouhých jízdách. Z toho poznáte, jak bude pilot dobrý - ne jen z okamžité rychlosti, ale z toho, jak ji dokáže udržet. Často vidíte jezdce, jak během dlouhých jízd zajedou rychlé kolo, pomalé kolo, udělají chyby - ale Kimi ne.
Potřebujete ze strany Kimiho vedení?AP: Piloti tým nevedou. Nepotřebuje stád na piedestalu a říkat nám, jak bychom měli pracovat. Důvěra závisí na tom, odkud vedení přichází, a on si ten respekt a důvěru získá, protože pozorujeme, že ví, co dělá.
Nemá dobrou technickou pověst, zdá se však, že jste u něj v této oblasti zatím nenašli žádnou slabinu.AP: Jeho zpětná vazba je excelentní. Jeho znalosti různých map motoru a diferenciálu jsou výborné. Nevidím důvod k tomu, proč by se mělo říkat, že není dobrým pilotem pro vývoj.
Takže zcela věříte, že je rychlý?AP: Celkem jsem s tím byl spokojený po testu ve Valencii [s Renaultem R30], ale těžko se to hodnotilo. Kimi tvoří s novým vozem silný balík.
Kimi v kokpitu nového Lotusu E20 (foto: Lotus Renault GP)
Snese srovnání s ostatními skvělými piloty, jako jsou Michael Schumacher, Fernando Alonso a Robert Kubica?AP: Cítil jsem to už od jeho první jízdy. Můžete pozorovat, že je výjimečným pilotem. Například když přecházíme s nižšího množství paliva na vyšší a spočítáme, jak by se měly lišit časy na kolo a on se vždy přesně ve svém prvním kole do toho trefí. Horším pilotům to trvá déle, než to začnou cítit.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.