Před třemi týdny bylo oznámeno, že se Kimi Räikkönen vrací do formule 1. Finský mistr světa z roku 2007 nyní poskytl rozhovor pro oficiální stránku svého nového týmu.
Kimi, jsou to tři týdny, co jsi byl potvrzen jako pilot týmu Lotus Renault GP pro sezónu 2012. S jakými reakci na svůj návrat do F1 ses potkal?Byl jsem překvapen rozsahem reakcí, takže si myslím, že jsem lidem musel chybět.
Jaký byl tvůj nejlepší okamžik od oznámení návratu do F1?To, jak mě Sebastian Vettel napodobil během předávání cen Autosportu. Ale ne, vážně. Obě mé návštěvy v Enstone byly skvělé. První, která se odehrála během týmové vánoční párty, mi ukázala, jak velkou tam mám podporu. Druhou jsem uskutečnil minulý týden a tehdy jsem pochopil, že tento tým nezískal titul mistrů světa náhodou. Viděl jsem i všechny investice, které byly provedeny v poslední době: výstavba nového simulátoru, vylepšení CFD, aerodynamický tunel pro 60% modely. Dává mi to velkou důvěru v sezónu 2012.
Jak náročný si myslíš, že bude tvůj návrat?Řekněme to takhle: před dvěma sezónami v rallye jsem ve formuli 1 strávil devět let, odjezdil jsem 157 závodů a osmnáct z nich jsem vyhrál. Formuli 1 dobře znám. Když jsem odcházel do rallye, když jsem zkoušel NASCAR, musel jsem se naučit mnoho nových věcí. Ale ve formuli 1 jako by šlo o návrat domů. Neumím se dočkat návratu za volant.
Myslíš si, že bude trvat dlouho, než získaš zpět svou rychlost?Doufám, že ne. Jsem motivovanější než kdykoliv předtím a nemyslím si, že jsem přišel o svou rychlost. Nejtězší bude porozumět pneumatikám, to je jasné, ale nebojím se toho. Vypadá to tak, že technická pravidla se moc nezměnila, ale dotýkají se více oblastí a poměrně dost prvků bude muset být navrženo znovu. Výsledkem je to, že v budoucím roce budou auta výrazně jiná. Pořadí se může promíchat a věci mohou být velmi zajímavé.
Jaký je tvůj plán přípravy na testy?Nové auto nebudeme testovat dříve než v únoru a tak je to o dost dlouhém čekání. Nicméně, v lednu bych se měl dostat do dva roky starého monopostu formule 1. Samozřejmě mě čeká obvyklý trénink a také se budu snažit poznat tým. Chci také kompletně pochopit všechny změny, které se staly od mého odchodu.
Jaké jsou tvé cíle pro předsezónní testy?Zjistit, jestli je auto rychlé. Dalším důležitým aspektem pro mě bude zjistit, jakým způsobem pracuje tým. Naučit se pracovat s pneumatikami Pirelli pro mě bude nejdůležitějším úkolem, protože je s nimi nutné pracovat jinak, než jak jsem byl zvyklý.
Jaké jsou tvé plány pro vánoční přestávku? Chystáš něco speciálního?Hodně trénuji. Nejdůležitější je dostatečné posílení svalů krku, protože ty dostanou během testů pořádně zabrat. Vánoce pochopitelně oslavím společně se svou rodinou.
Nemáš v plánu další závody sněžných skútrů?Překvapilo mě, kolik pozornosti bylo věnováno mému pádu ze skútru. Na You Tube si můžete prohlédnout, co se stalo, a byla to nejmenší a nejpomalejší havárie, kterou jsem kdy zažil. Je to skoro trapné! Na skútrech jsem závodil i před začátkem sezóny 2007 a ten rok z mého pohledu nedopadl špatně. Takže, kdo ví?
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.