Před třemi týdny bylo oznámeno, že se Kimi Räikkönen vrací do formule 1. Finský mistr světa z roku 2007 nyní poskytl rozhovor pro oficiální stránku svého nového týmu.
Kimi, jsou to tři týdny, co jsi byl potvrzen jako pilot týmu Lotus Renault GP pro sezónu 2012. S jakými reakci na svůj návrat do F1 ses potkal?Byl jsem překvapen rozsahem reakcí, takže si myslím, že jsem lidem musel chybět.
Jaký byl tvůj nejlepší okamžik od oznámení návratu do F1?To, jak mě Sebastian Vettel napodobil během předávání cen Autosportu. Ale ne, vážně. Obě mé návštěvy v Enstone byly skvělé. První, která se odehrála během týmové vánoční párty, mi ukázala, jak velkou tam mám podporu. Druhou jsem uskutečnil minulý týden a tehdy jsem pochopil, že tento tým nezískal titul mistrů světa náhodou. Viděl jsem i všechny investice, které byly provedeny v poslední době: výstavba nového simulátoru, vylepšení CFD, aerodynamický tunel pro 60% modely. Dává mi to velkou důvěru v sezónu 2012.
Jak náročný si myslíš, že bude tvůj návrat?Řekněme to takhle: před dvěma sezónami v rallye jsem ve formuli 1 strávil devět let, odjezdil jsem 157 závodů a osmnáct z nich jsem vyhrál. Formuli 1 dobře znám. Když jsem odcházel do rallye, když jsem zkoušel NASCAR, musel jsem se naučit mnoho nových věcí. Ale ve formuli 1 jako by šlo o návrat domů. Neumím se dočkat návratu za volant.
Myslíš si, že bude trvat dlouho, než získaš zpět svou rychlost?Doufám, že ne. Jsem motivovanější než kdykoliv předtím a nemyslím si, že jsem přišel o svou rychlost. Nejtězší bude porozumět pneumatikám, to je jasné, ale nebojím se toho. Vypadá to tak, že technická pravidla se moc nezměnila, ale dotýkají se více oblastí a poměrně dost prvků bude muset být navrženo znovu. Výsledkem je to, že v budoucím roce budou auta výrazně jiná. Pořadí se může promíchat a věci mohou být velmi zajímavé.
Jaký je tvůj plán přípravy na testy?Nové auto nebudeme testovat dříve než v únoru a tak je to o dost dlouhém čekání. Nicméně, v lednu bych se měl dostat do dva roky starého monopostu formule 1. Samozřejmě mě čeká obvyklý trénink a také se budu snažit poznat tým. Chci také kompletně pochopit všechny změny, které se staly od mého odchodu.
Jaké jsou tvé cíle pro předsezónní testy?Zjistit, jestli je auto rychlé. Dalším důležitým aspektem pro mě bude zjistit, jakým způsobem pracuje tým. Naučit se pracovat s pneumatikami Pirelli pro mě bude nejdůležitějším úkolem, protože je s nimi nutné pracovat jinak, než jak jsem byl zvyklý.
Jaké jsou tvé plány pro vánoční přestávku? Chystáš něco speciálního?Hodně trénuji. Nejdůležitější je dostatečné posílení svalů krku, protože ty dostanou během testů pořádně zabrat. Vánoce pochopitelně oslavím společně se svou rodinou.
Nemáš v plánu další závody sněžných skútrů?Překvapilo mě, kolik pozornosti bylo věnováno mému pádu ze skútru. Na You Tube si můžete prohlédnout, co se stalo, a byla to nejmenší a nejpomalejší havárie, kterou jsem kdy zažil. Je to skoro trapné! Na skútrech jsem závodil i před začátkem sezóny 2007 a ten rok z mého pohledu nedopadl špatně. Takže, kdo ví?
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.