Nový závodní pilot týmu Lotus Renault GP již zahájil tvrdý trénink. Potkal se také se svým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem a zavítal i do aerodynamického tunelu, kde si měl možnost prohlédnou monopost pro příští rok.
Romaine, je to již 10 dní, co jsi byl potvrzen jako závodní pilot týmu Lotus Renault GP pro rok 2012. Co se v tvém životě od té doby nejvíce změnilo?Romain Grosjean: Velkou změnou je to, že každé ráno vstávám velmi šťastný! Krom toho se nyní můžu plně soustředit na příští rok a fyzicky se připravovat na Formuli 1. Přijel jsem minulý týden do Enstone a bylo to skvělé navštívit továrnu jakožto závodní pilot F1.
Zmínil jsi pro F1 nezbytnou fyzickou přípravu. Změnilo se něco podstatně na tvém přístupu k tréninku?RG: Trénuji stále podobně, akorát se nyní musím více soustředit na posílení krku, což je pro pilota F1 klíčové a na trénování obtížné. Hlavním problémem při trénování v zimě je to, abyste venku neprochladli.
Už ses potkal s Kimim?RG: Ano, minulý týden, je to příjemný kluk. Myslím, že máme víceméně stejnou filozofii, oba chceme týmu dát to nejlepší, abychom příští rok dosahovali dobrých výsledků. Těším se na spolupráci s ním.
Kdy začneš se svými inženýry pracovat na přípravě pro nadcházející ročník?RG: Dobré je, že jsem s týmem začal pracovat již na sklonku minulé sezóny. Potkal jsem se s kluky minulý týden a měl jsem také možnost zavítat do aerodynamického tunelu a spatřit příští auto. Je to pro pilota vždy něco zvláštního vidět, jak je monopost vyvíjen a setkat se s lidmi, kteří tak tvrdě pracují na tom, aby nám příští rok poskytli dobré auto.
Jaké jsou tvé cíle pro předsezónní testování?RG: Budu se snažit odvést maximum pro to, aby týmu pomohl co nejlépe rozvíjet auto před Melbourne. Testování je klíčové v přípravě na sezónu před námi. Už se těším na spolupráci s kluky a na poskytování zpětné vazby o voze, abychom mohli být na Austrálii připraveni. Každému pilotovi bude před začátkem sezóny poskytnuto pouze 6 dní ježdění, každý kilometr při testování proto bude užitečný. Už se nemůžu dočkat, až to začne!
Romain Grosjean v Abú Zabí, kde se jel předposlední závod sezóny 2011(foto: Lotus Renault GP)
Co plánuješ během vánoční přestávky? Máš domluvené něco zvláštního?RG: Až do vánoc budu tvrdě trénovat, pak si vezmu několik dní volno na relaxaci na pláži a slunění, než přijde leden. Většinu času strávím v Enstone, kde se budu setkávat s týmem a připravovat na únorové testování.
Povídá se, že rád vaříš. Budeš to ty, kdo u Grosjeanů přichystá vánoční jídlo?RG: (smích) Ano, budu vařit pro celou rodinu, což je vždy legrace. Zkouším pro vánoční jídlo najít nějaké nové recepty, takže uvidíme, jak to dopadne.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.