Nový závodní pilot týmu Lotus Renault GP již zahájil tvrdý trénink. Potkal se také se svým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem a zavítal i do aerodynamického tunelu, kde si měl možnost prohlédnou monopost pro příští rok.
Romaine, je to již 10 dní, co jsi byl potvrzen jako závodní pilot týmu Lotus Renault GP pro rok 2012. Co se v tvém životě od té doby nejvíce změnilo?Romain Grosjean: Velkou změnou je to, že každé ráno vstávám velmi šťastný! Krom toho se nyní můžu plně soustředit na příští rok a fyzicky se připravovat na Formuli 1. Přijel jsem minulý týden do Enstone a bylo to skvělé navštívit továrnu jakožto závodní pilot F1.
Zmínil jsi pro F1 nezbytnou fyzickou přípravu. Změnilo se něco podstatně na tvém přístupu k tréninku?RG: Trénuji stále podobně, akorát se nyní musím více soustředit na posílení krku, což je pro pilota F1 klíčové a na trénování obtížné. Hlavním problémem při trénování v zimě je to, abyste venku neprochladli.
Už ses potkal s Kimim?RG: Ano, minulý týden, je to příjemný kluk. Myslím, že máme víceméně stejnou filozofii, oba chceme týmu dát to nejlepší, abychom příští rok dosahovali dobrých výsledků. Těším se na spolupráci s ním.
Kdy začneš se svými inženýry pracovat na přípravě pro nadcházející ročník?RG: Dobré je, že jsem s týmem začal pracovat již na sklonku minulé sezóny. Potkal jsem se s kluky minulý týden a měl jsem také možnost zavítat do aerodynamického tunelu a spatřit příští auto. Je to pro pilota vždy něco zvláštního vidět, jak je monopost vyvíjen a setkat se s lidmi, kteří tak tvrdě pracují na tom, aby nám příští rok poskytli dobré auto.
Jaké jsou tvé cíle pro předsezónní testování?RG: Budu se snažit odvést maximum pro to, aby týmu pomohl co nejlépe rozvíjet auto před Melbourne. Testování je klíčové v přípravě na sezónu před námi. Už se těším na spolupráci s kluky a na poskytování zpětné vazby o voze, abychom mohli být na Austrálii připraveni. Každému pilotovi bude před začátkem sezóny poskytnuto pouze 6 dní ježdění, každý kilometr při testování proto bude užitečný. Už se nemůžu dočkat, až to začne!
Romain Grosjean v Abú Zabí, kde se jel předposlední závod sezóny 2011(foto: Lotus Renault GP)
Co plánuješ během vánoční přestávky? Máš domluvené něco zvláštního?RG: Až do vánoc budu tvrdě trénovat, pak si vezmu několik dní volno na relaxaci na pláži a slunění, než přijde leden. Většinu času strávím v Enstone, kde se budu setkávat s týmem a připravovat na únorové testování.
Povídá se, že rád vaříš. Budeš to ty, kdo u Grosjeanů přichystá vánoční jídlo?RG: (smích) Ano, budu vařit pro celou rodinu, což je vždy legrace. Zkouším pro vánoční jídlo najít nějaké nové recepty, takže uvidíme, jak to dopadne.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.