Jak vidí poslední závod sezony hlavní provozní inženýr týmu Williams, Mark Gillan?
Jak byste shrnul výkonnost FW33 v Brazílii?Mark Gillan: Celkově na tom FW33 bylo podobně, jako v posledních závodech. Odpovídalo to našemu umístění mezi týmy.
Rubensovi utekla třetí část kvalifikace jen o 0,3 sekundy. Jak hodnotíte jeho výkon?MG: Musím říct, že Rubens ve svém kvalifikačním kole vytáhl z auta opravdové maximum. Byl to ohromující čas a zvedlo to náladu týmu.
Jak se chovaly pneumatiky Pirelli a jaký byl rozdíl mezi oběma směsmi?MG: V časech na jedno kolo byl rozdíl okolo jedné sekundy. Při delších stintech to bylo asi půl sekundy. Pneumatiky celkově vydržely méně, než jsme očekávali, takže jsme místo dvou plánovaných zastávek museli udělat tři.
Na neděli se předpovídal déšť, ale nakonec nespadla ani kapka. Jak to ovlivnilo závod?MG: Pravděpodobnost, že bude pršet, byla 80%. Během závodu se na radaru dešťové mraky blížily, ale nezapršelo. Na obou vozech jsme vzhledem k tomu provedli pár změn v nastavení, které měly zajistit lepší ovladatelnost vozu na mokru.
Pastor odstoupil v 26. kole. Trápil se s vozem hodně?MG: Pastor se sedm kol zdržel za Brunem Sennou, který měl poškozené přední křídlo. Pokusil se ho předjet, ale ztratil nad vozem kontrolu a roztočil se.
Sezona 2011 je u konce. Jak jí shrnete z pohledu týmu AT&T Williams?MG: Byl to velmi náročný rok. V průběhu sezony jsme vyměnili technický management a bylo velmi důležité využít správně všech poznatků, které jsme do té doby získali. Museli jsme zajistit, aby FW34 bylo mnohem lepší auto, než FW33.
Jak pokračuje práce na FW34?MG: Práce pokračuje dobře, naplňujeme naše základní cíle. Jako tým před sebou máme náročný úkol. Každý chce ale mít jistotu, že nezažijeme druhou sezonu 2011. Snad před sebou máme lepší časy.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.