Jak vidí poslední závod sezony hlavní provozní inženýr týmu Williams, Mark Gillan?
Jak byste shrnul výkonnost FW33 v Brazílii?Mark Gillan: Celkově na tom FW33 bylo podobně, jako v posledních závodech. Odpovídalo to našemu umístění mezi týmy.
Rubensovi utekla třetí část kvalifikace jen o 0,3 sekundy. Jak hodnotíte jeho výkon?MG: Musím říct, že Rubens ve svém kvalifikačním kole vytáhl z auta opravdové maximum. Byl to ohromující čas a zvedlo to náladu týmu.
Jak se chovaly pneumatiky Pirelli a jaký byl rozdíl mezi oběma směsmi?MG: V časech na jedno kolo byl rozdíl okolo jedné sekundy. Při delších stintech to bylo asi půl sekundy. Pneumatiky celkově vydržely méně, než jsme očekávali, takže jsme místo dvou plánovaných zastávek museli udělat tři.
Na neděli se předpovídal déšť, ale nakonec nespadla ani kapka. Jak to ovlivnilo závod?MG: Pravděpodobnost, že bude pršet, byla 80%. Během závodu se na radaru dešťové mraky blížily, ale nezapršelo. Na obou vozech jsme vzhledem k tomu provedli pár změn v nastavení, které měly zajistit lepší ovladatelnost vozu na mokru.
Pastor odstoupil v 26. kole. Trápil se s vozem hodně?MG: Pastor se sedm kol zdržel za Brunem Sennou, který měl poškozené přední křídlo. Pokusil se ho předjet, ale ztratil nad vozem kontrolu a roztočil se.
Sezona 2011 je u konce. Jak jí shrnete z pohledu týmu AT&T Williams?MG: Byl to velmi náročný rok. V průběhu sezony jsme vyměnili technický management a bylo velmi důležité využít správně všech poznatků, které jsme do té doby získali. Museli jsme zajistit, aby FW34 bylo mnohem lepší auto, než FW33.
Jak pokračuje práce na FW34?MG: Práce pokračuje dobře, naplňujeme naše základní cíle. Jako tým před sebou máme náročný úkol. Každý chce ale mít jistotu, že nezažijeme druhou sezonu 2011. Snad před sebou máme lepší časy.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.