Jak vidí poslední závod sezony hlavní provozní inženýr týmu Williams, Mark Gillan?
Jak byste shrnul výkonnost FW33 v Brazílii?Mark Gillan: Celkově na tom FW33 bylo podobně, jako v posledních závodech. Odpovídalo to našemu umístění mezi týmy.
Rubensovi utekla třetí část kvalifikace jen o 0,3 sekundy. Jak hodnotíte jeho výkon?MG: Musím říct, že Rubens ve svém kvalifikačním kole vytáhl z auta opravdové maximum. Byl to ohromující čas a zvedlo to náladu týmu.
Jak se chovaly pneumatiky Pirelli a jaký byl rozdíl mezi oběma směsmi?MG: V časech na jedno kolo byl rozdíl okolo jedné sekundy. Při delších stintech to bylo asi půl sekundy. Pneumatiky celkově vydržely méně, než jsme očekávali, takže jsme místo dvou plánovaných zastávek museli udělat tři.
Na neděli se předpovídal déšť, ale nakonec nespadla ani kapka. Jak to ovlivnilo závod?MG: Pravděpodobnost, že bude pršet, byla 80%. Během závodu se na radaru dešťové mraky blížily, ale nezapršelo. Na obou vozech jsme vzhledem k tomu provedli pár změn v nastavení, které měly zajistit lepší ovladatelnost vozu na mokru.
Pastor odstoupil v 26. kole. Trápil se s vozem hodně?MG: Pastor se sedm kol zdržel za Brunem Sennou, který měl poškozené přední křídlo. Pokusil se ho předjet, ale ztratil nad vozem kontrolu a roztočil se.
Sezona 2011 je u konce. Jak jí shrnete z pohledu týmu AT&T Williams?MG: Byl to velmi náročný rok. V průběhu sezony jsme vyměnili technický management a bylo velmi důležité využít správně všech poznatků, které jsme do té doby získali. Museli jsme zajistit, aby FW34 bylo mnohem lepší auto, než FW33.
Jak pokračuje práce na FW34?MG: Práce pokračuje dobře, naplňujeme naše základní cíle. Jako tým před sebou máme náročný úkol. Každý chce ale mít jistotu, že nezažijeme druhou sezonu 2011. Snad před sebou máme lepší časy.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.