Jak vidí poslední závod sezony hlavní provozní inženýr týmu Williams, Mark Gillan?
Jak byste shrnul výkonnost FW33 v Brazílii?Mark Gillan: Celkově na tom FW33 bylo podobně, jako v posledních závodech. Odpovídalo to našemu umístění mezi týmy.
Rubensovi utekla třetí část kvalifikace jen o 0,3 sekundy. Jak hodnotíte jeho výkon?MG: Musím říct, že Rubens ve svém kvalifikačním kole vytáhl z auta opravdové maximum. Byl to ohromující čas a zvedlo to náladu týmu.
Jak se chovaly pneumatiky Pirelli a jaký byl rozdíl mezi oběma směsmi?MG: V časech na jedno kolo byl rozdíl okolo jedné sekundy. Při delších stintech to bylo asi půl sekundy. Pneumatiky celkově vydržely méně, než jsme očekávali, takže jsme místo dvou plánovaných zastávek museli udělat tři.
Na neděli se předpovídal déšť, ale nakonec nespadla ani kapka. Jak to ovlivnilo závod?MG: Pravděpodobnost, že bude pršet, byla 80%. Během závodu se na radaru dešťové mraky blížily, ale nezapršelo. Na obou vozech jsme vzhledem k tomu provedli pár změn v nastavení, které měly zajistit lepší ovladatelnost vozu na mokru.
Pastor odstoupil v 26. kole. Trápil se s vozem hodně?MG: Pastor se sedm kol zdržel za Brunem Sennou, který měl poškozené přední křídlo. Pokusil se ho předjet, ale ztratil nad vozem kontrolu a roztočil se.
Sezona 2011 je u konce. Jak jí shrnete z pohledu týmu AT&T Williams?MG: Byl to velmi náročný rok. V průběhu sezony jsme vyměnili technický management a bylo velmi důležité využít správně všech poznatků, které jsme do té doby získali. Museli jsme zajistit, aby FW34 bylo mnohem lepší auto, než FW33.
Jak pokračuje práce na FW34?MG: Práce pokračuje dobře, naplňujeme naše základní cíle. Jako tým před sebou máme náročný úkol. Každý chce ale mít jistotu, že nezažijeme druhou sezonu 2011. Snad před sebou máme lepší časy.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.