Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Indie a hodnotí výkonnost jejich vozu FW33. Je spokojen s jeho posledním vylepšením, časy na kolo i s pneumatikami. V Abú Zabí podle něj bude tým schopen postoupit do závěrečné části kvalifikace, byť si Maldonado bude muset odpykat trest za nasazení devátého motoru.
Můžeš popsat technické výzvy nového Buddhova mezinárodního okruhu?Mark Gillan: Jednou z největších byla ta logistická: zajistit, aby všechny díly pro auta dorazily včas. Naštěstí máme výborný koordinační tým a vše dorazilo na okruh včas.
Co se týče ježdění, dráha byla extrémně zaprášená a v každé části se velmi rychle vyvíjela. To trochu zastíralo degradaci pneumatik a stěžovalo srovnávání výkonnosti měkké a tvrdé sady ve všech částech před samotným závodem.
Williams odvedl před Velkou cenou Indie spoustu práce na simulátoru. Kolik jemného dolaďování vyžadovalo auto před tím, než vyrazilo na trať?MG: Naše příprava byla velmi dobrá a během víkendu jsme v oblasti nastavení museli udělat velmi málo úprav.
Jak bys ohodnotil výkonnost FW33 na indickém okruhu?MG: Mezi Koreou a Indií jsme učinili slušný pokrok ve výkonnosti, obzvlášť v rychlosti při delších výjezdech, k čemuž pomohlo vylepšení podlahy, které odpovídalo číslům z aerodynamického tunelu.
Pojďme si říct něco o pneumatikách. Udělalo Pirelli při zpětném pohledu dobře, když k závodu přivezlo měkkou a tvrdou směs?MG: Chápu důvody, proč Pirelli přivezlo tvrdé a měkké pneumatiky. Co se týče opotřebení pneumatik a celkové výkonnosti, fungovaly obě směsi mnohem lépe, než jsme čekali. Rubensova dlouhá jízda na tvrdých pneumatikách byla během závodu konzistentní a poměrně rychlá.
Pastorův úvodní den tréninků byl narušen. Nakolik to ovlivnilo jeho pokroky ve zbytku víkendu?MG: Jakákoliv ztráta času na dráze naruší celkové přípravy na víkend a jako tým se velmi snažíme takovým prostojům zabránit. Pastor přesto odvedl v kvalifikaci dobrou práci a jeho tempo v závodě před poruchou převodovky bylo dobré.
Pastor Maldonado za volantem monopostu Williams FW33 v Indii(foto: AT&T Williams)
Rubensovy časy na kolo byly ke konci závodu hodně konkurenceschopné. Jak velkým povzbuzením to pro tebe bylo?MG: Jak jsem se zmínil, udělali jsme s vylepšením podlahy krok správným směrem a Rubensovo závodní tempo bylo velmi dobré jak na tvrdých, tak i na měkkých pneumatikách, přestože musel brzy do boxů kvůli poškození svého předního křídla.
Na řadě je Abú Zabí. Rubens se tam loni kvalifikoval jako sedmý - myslíš si, že FW33 má potenciál na postup do závěrečné části kvalifikace?MG: Musíme zajistit, abychom měli bezproblémový víkend, pak bude možné, abychom do Q3 postoupili, byť Pastor bude muset v Abú Zabí použít po závadě převodovky z Indie devátý motor a tudíž kvůli penalizaci startovat o deset míst více zezadu. Rubens pojede s čerstvým osmým motorem.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.