Lewis Hamilton se včera po delší době dočkal lepšího výsledku, když se v Koreji vyvaroval chyb a cílem projel jako druhý za vítězným Sebastianem Vettelem. Pro server formula1.com hodnotil korejský závod i to, co během něj prožíval.
Lewisi, musíš být zklamaný, že jsi nevyhrál, ale bylo fantastické sledovat tvůj souboj s Markem.Lewis Hamilton: No, řekněme to takto: Nejsem u vytržení, ale mám radost za celý tým a myslím, že fanoušci si pohled na nás užili. Musím říct, že celkově jsem během víkendu jezdil dost dobře, vzhledem k tomu, o kolik rychlejší byl jejich vůz.
Můžeš říct, jak probíhal tvůj start?LH:Myslím, že naše starty jsou dobré, obzvlášť ve druhé polovině sezóny, a také zde to s autem bylo dobré. Myslel jsem, že jsem na vnějšku [při souboji s Vettelem za zatáčkou č. 3], ale ta pozice nebyla dost dobrá, byla to drobná chyba - ale životem nelze projít, aniž byste se nedopouštěli drobných chyb. Bez ohledu na to, Seb [Vettel] by mě stejně předjel, protože byl jednoduše příliš rychlý.
Jak se chovalo auto?LH: Na začátku dobře, pak se ale přední část neustále zhoršovala. Musel jsem vyžít všechny přepínače a dát maximum do toho, aby zatáčelo. Nemohl jsem s tím nic dělat. Při zastávce v boxech mi byl nastaven na [předním] křídle zřejmě maximální možný přítlak, volant jsem měl v zatáčkách otočený do nejzazší polohy, ale auto přesto moc dobře nezatáčelo.
Když mě potom naháněl Mark, nebyl jsem schopen kvůli přední části vozu projíždět zatáčky rychle. Legrační je, že záď byla velmi dobrá. Panovala domněnka, že mám něco s předním křídlem, ale díval jsem se na něj a zdálo se být v pořádku. Pravděpodobně jsem pro závod neměl to nejlepší nastavení.
Lewis Hamilton v Koreji (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Řekl bys, že po několika obtížných závodech to byl letos jeden z těch lepších?LH: Rozhodně ano. Dostal jsem se pod obrovský tlak a neudělal jsem žádné velké chyby, jako zablokování kol či výjezd zeširoka. Ani jednou. Takže jsem se svou výkonností celkem spokojený.
Zbývají tři další závody - můžeš v jednom z nich vyhrát?LH: Chtěl bych samozřejmě vybudovat základ pro snad pokračující úspěchy a další dojezdy do cíle na podobných pozicích.
Cítíš se teď ve voze sebevědomě a věříš si pro zbytek sezóny?LH: Já jsem si vždycky věřil, bez ohledu na to, kolik špatného se toho ve světě napovídalo. Dokázal jsem se nad to povznést. A to je klíčové. Každý sportovec na světě prochází těžkými časy, v podstatě každá lidská bytost.
A i když jsem skončil druhý, což ze mě činí prvního poraženého, je to lepší pozice, než skončit kdekoliv jinde. Musím říct, že mí fanoušci mě vždy podporovali - na Facebooku, na Twitteru atd. Hodně to pomohlo, bylo to opravdu zvláštní.
Obrovská radost přes dobré výkony Lewisovi scházela(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Šampionát konstruktérů získal Red Bull, jaké jsou tedy tvé cíle pro poslední tři závody?LH: Samozřejmě být před Red Bully. Nevím, jestli ještě stále pracujeme na letošním voze, nebo se již zcela soustředíme na ten příští. Myslím si však, že stále jsou věci, které se z letošního auta můžeme naučit a stále toho můžeme ještě hodně dokázat. Doufám tedy, že budeme pravidelně finišovat jako tady. Proč nezískat první a druhé místo v příštím závodě? To by bylo ještě lepší!
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.