Oficiální server Formule1.com si pro další dotazy zaměřené na fantazii pilotů vybral Sébastiena Buemiho. Mimo jiné se mu nelíbísoučasná pravidla týkající se pneumatik, monopost Red Bullu RB7 označuje předčasně za legendu.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Samozřejmě bych si vybral nějaké město ve Švýcarsku – Bern, Lausanne, Curych, cokoliv – byť vím, že se ve Švýcarsku nesmí pořádat závody. Ale cožpak to není o fantazii? Můžu si tedy přát cokoliv.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Vybral bych si Ayrtona Sennu. Byl tak zvláštní!
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Šel bych do sacího zařízení, které se se objevilo na takzvaném “ventilátorovém voze“ (fan car), na Brabhamu Nikiho Laudy ve Švédsku v roce 1978. Musel to být pekelný stroj! (smích)
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Možná něco hybridního, aby se pomohlo s něčím, co by mělo uplatnění také v normálních silničních vozech, aby Formule 1 byla opět tahounem technických inovací.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Vybral bych si Spa, protože ta trať je jednoduše fantastická – a kdybychom tam jezdili celý rok, třeba bychom se také jednou dočkali suchého závodu! (smích)
Sébastianova show v japonské Jokohamě
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Starý Lotus Colina Chapmana. Byl tak inovativní a živou osobností!
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Nejprve Eau Rouge, ale upravil bych ji, aby byla trochu náročnější. Nebo bych vrátil starou Eau Rouge, ta dnešní je až moc snadná. Pak bych do ní zahrnul monacký tunel a jako třetí rychlá “S“ ze Suzuky. Byl by to okruh rychlých zatáček, na němž by jezdcům srdce bilo rychleji.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Pozdní osmdesátá léta. Na vozech se objevovalo tolik inovací a souboje byly neuvěřitelné – a ten zvuk byl ohlušující… (smích)
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Změnil bych pravidla týkající se pneumatik tak, abychom pro závodní víkend měli k dispozici více sad. Utrácíme miliony za auta a pak najednou nemůžete jezdit, protože musíte šetřit pneumatiky. Myslím, že obzvlášť nováčci a mladí piloti by těžili ze štědřejšího přídělu pneumatik.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Ve skutečnosti na jejich souboje došlo: Ayrtona Sennu a Alaina Prosta. Jejich souboje byly jedinečné.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Sebastiana Vettela. Prošel stejnou stájí jako já.Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Red Bull Ring v Rakousku. Je v hezké krajině a má velmi bohatou F1 historii.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Bernieho Ecclestona, Dietricha Mateschitze, Enza Ferrariho a Ayrtona Sennu.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Není legendárním vozem v pravém slova smyslu, byť v budoucnu legendou bude: Red Bull RB7. Vyhrál zatím devět závodů – a ještě není konec.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Asi bazén. Po horké části závodního víkendu si dokážu představit, že by byl skok do bazénu velmi příjemný.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Samozřejmě do své rodné země s rodinou, přáteli a dobrým švýcarským jídlem. O nápojích bychom se rozhodli na místě! (smích)
© Foto: Red Bull Racing
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.