Oficiální server Formule1.com si pro další dotazy zaměřené na fantazii pilotů vybral Sébastiena Buemiho. Mimo jiné se mu nelíbísoučasná pravidla týkající se pneumatik, monopost Red Bullu RB7 označuje předčasně za legendu.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Samozřejmě bych si vybral nějaké město ve Švýcarsku – Bern, Lausanne, Curych, cokoliv – byť vím, že se ve Švýcarsku nesmí pořádat závody. Ale cožpak to není o fantazii? Můžu si tedy přát cokoliv.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Vybral bych si Ayrtona Sennu. Byl tak zvláštní!
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Šel bych do sacího zařízení, které se se objevilo na takzvaném “ventilátorovém voze“ (fan car), na Brabhamu Nikiho Laudy ve Švédsku v roce 1978. Musel to být pekelný stroj! (smích)
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Možná něco hybridního, aby se pomohlo s něčím, co by mělo uplatnění také v normálních silničních vozech, aby Formule 1 byla opět tahounem technických inovací.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Vybral bych si Spa, protože ta trať je jednoduše fantastická – a kdybychom tam jezdili celý rok, třeba bychom se také jednou dočkali suchého závodu! (smích)
Sébastianova show v japonské Jokohamě
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Starý Lotus Colina Chapmana. Byl tak inovativní a živou osobností!
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Nejprve Eau Rouge, ale upravil bych ji, aby byla trochu náročnější. Nebo bych vrátil starou Eau Rouge, ta dnešní je až moc snadná. Pak bych do ní zahrnul monacký tunel a jako třetí rychlá “S“ ze Suzuky. Byl by to okruh rychlých zatáček, na němž by jezdcům srdce bilo rychleji.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Pozdní osmdesátá léta. Na vozech se objevovalo tolik inovací a souboje byly neuvěřitelné – a ten zvuk byl ohlušující… (smích)
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Změnil bych pravidla týkající se pneumatik tak, abychom pro závodní víkend měli k dispozici více sad. Utrácíme miliony za auta a pak najednou nemůžete jezdit, protože musíte šetřit pneumatiky. Myslím, že obzvlášť nováčci a mladí piloti by těžili ze štědřejšího přídělu pneumatik.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Ve skutečnosti na jejich souboje došlo: Ayrtona Sennu a Alaina Prosta. Jejich souboje byly jedinečné.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Sebastiana Vettela. Prošel stejnou stájí jako já.Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Red Bull Ring v Rakousku. Je v hezké krajině a má velmi bohatou F1 historii.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Bernieho Ecclestona, Dietricha Mateschitze, Enza Ferrariho a Ayrtona Sennu.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Není legendárním vozem v pravém slova smyslu, byť v budoucnu legendou bude: Red Bull RB7. Vyhrál zatím devět závodů – a ještě není konec.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Asi bazén. Po horké části závodního víkendu si dokážu představit, že by byl skok do bazénu velmi příjemný.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Samozřejmě do své rodné země s rodinou, přáteli a dobrým švýcarským jídlem. O nápojích bychom se rozhodli na místě! (smích)
© Foto: Red Bull Racing
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.