Oficiální server Formule1.com si pro další dotazy zaměřené na fantazii pilotů vybral Sébastiena Buemiho. Mimo jiné se mu nelíbísoučasná pravidla týkající se pneumatik, monopost Red Bullu RB7 označuje předčasně za legendu.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Samozřejmě bych si vybral nějaké město ve Švýcarsku – Bern, Lausanne, Curych, cokoliv – byť vím, že se ve Švýcarsku nesmí pořádat závody. Ale cožpak to není o fantazii? Můžu si tedy přát cokoliv.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Vybral bych si Ayrtona Sennu. Byl tak zvláštní!
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Šel bych do sacího zařízení, které se se objevilo na takzvaném “ventilátorovém voze“ (fan car), na Brabhamu Nikiho Laudy ve Švédsku v roce 1978. Musel to být pekelný stroj! (smích)
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Možná něco hybridního, aby se pomohlo s něčím, co by mělo uplatnění také v normálních silničních vozech, aby Formule 1 byla opět tahounem technických inovací.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Vybral bych si Spa, protože ta trať je jednoduše fantastická – a kdybychom tam jezdili celý rok, třeba bychom se také jednou dočkali suchého závodu! (smích)
Sébastianova show v japonské Jokohamě
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Starý Lotus Colina Chapmana. Byl tak inovativní a živou osobností!
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Nejprve Eau Rouge, ale upravil bych ji, aby byla trochu náročnější. Nebo bych vrátil starou Eau Rouge, ta dnešní je až moc snadná. Pak bych do ní zahrnul monacký tunel a jako třetí rychlá “S“ ze Suzuky. Byl by to okruh rychlých zatáček, na němž by jezdcům srdce bilo rychleji.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Pozdní osmdesátá léta. Na vozech se objevovalo tolik inovací a souboje byly neuvěřitelné – a ten zvuk byl ohlušující… (smích)
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Změnil bych pravidla týkající se pneumatik tak, abychom pro závodní víkend měli k dispozici více sad. Utrácíme miliony za auta a pak najednou nemůžete jezdit, protože musíte šetřit pneumatiky. Myslím, že obzvlášť nováčci a mladí piloti by těžili ze štědřejšího přídělu pneumatik.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Ve skutečnosti na jejich souboje došlo: Ayrtona Sennu a Alaina Prosta. Jejich souboje byly jedinečné.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Sebastiana Vettela. Prošel stejnou stájí jako já.Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Red Bull Ring v Rakousku. Je v hezké krajině a má velmi bohatou F1 historii.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Bernieho Ecclestona, Dietricha Mateschitze, Enza Ferrariho a Ayrtona Sennu.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Není legendárním vozem v pravém slova smyslu, byť v budoucnu legendou bude: Red Bull RB7. Vyhrál zatím devět závodů – a ještě není konec.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Asi bazén. Po horké části závodního víkendu si dokážu představit, že by byl skok do bazénu velmi příjemný.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Samozřejmě do své rodné země s rodinou, přáteli a dobrým švýcarským jídlem. O nápojích bychom se rozhodli na místě! (smích)
© Foto: Red Bull Racing
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.