Oficiální server Formule1.com si pro další dotazy zaměřené na fantazii pilotů vybral Sébastiena Buemiho. Mimo jiné se mu nelíbísoučasná pravidla týkající se pneumatik, monopost Red Bullu RB7 označuje předčasně za legendu.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Samozřejmě bych si vybral nějaké město ve Švýcarsku – Bern, Lausanne, Curych, cokoliv – byť vím, že se ve Švýcarsku nesmí pořádat závody. Ale cožpak to není o fantazii? Můžu si tedy přát cokoliv.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Vybral bych si Ayrtona Sennu. Byl tak zvláštní!
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Šel bych do sacího zařízení, které se se objevilo na takzvaném “ventilátorovém voze“ (fan car), na Brabhamu Nikiho Laudy ve Švédsku v roce 1978. Musel to být pekelný stroj! (smích)
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Možná něco hybridního, aby se pomohlo s něčím, co by mělo uplatnění také v normálních silničních vozech, aby Formule 1 byla opět tahounem technických inovací.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Vybral bych si Spa, protože ta trať je jednoduše fantastická – a kdybychom tam jezdili celý rok, třeba bychom se také jednou dočkali suchého závodu! (smích)
Sébastianova show v japonské Jokohamě
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Starý Lotus Colina Chapmana. Byl tak inovativní a živou osobností!
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Nejprve Eau Rouge, ale upravil bych ji, aby byla trochu náročnější. Nebo bych vrátil starou Eau Rouge, ta dnešní je až moc snadná. Pak bych do ní zahrnul monacký tunel a jako třetí rychlá “S“ ze Suzuky. Byl by to okruh rychlých zatáček, na němž by jezdcům srdce bilo rychleji.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Pozdní osmdesátá léta. Na vozech se objevovalo tolik inovací a souboje byly neuvěřitelné – a ten zvuk byl ohlušující… (smích)
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Změnil bych pravidla týkající se pneumatik tak, abychom pro závodní víkend měli k dispozici více sad. Utrácíme miliony za auta a pak najednou nemůžete jezdit, protože musíte šetřit pneumatiky. Myslím, že obzvlášť nováčci a mladí piloti by těžili ze štědřejšího přídělu pneumatik.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Ve skutečnosti na jejich souboje došlo: Ayrtona Sennu a Alaina Prosta. Jejich souboje byly jedinečné.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Sebastiana Vettela. Prošel stejnou stájí jako já.Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Red Bull Ring v Rakousku. Je v hezké krajině a má velmi bohatou F1 historii.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Bernieho Ecclestona, Dietricha Mateschitze, Enza Ferrariho a Ayrtona Sennu.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Není legendárním vozem v pravém slova smyslu, byť v budoucnu legendou bude: Red Bull RB7. Vyhrál zatím devět závodů – a ještě není konec.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Asi bazén. Po horké části závodního víkendu si dokážu představit, že by byl skok do bazénu velmi příjemný.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Samozřejmě do své rodné země s rodinou, přáteli a dobrým švýcarským jídlem. O nápojích bychom se rozhodli na místě! (smích)
© Foto: Red Bull Racing
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.