Oficiální web Formule 1 přinesl rozhovor s dalším závodníkem - Vitalijem Petrovem. Kde by rád uspořádal závod, koho by bral do týmu či jak by vylepšil současná pravidla?
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Jednalo by se samozřejmě o ruské město. St. Petěrsburg by byl dokonalým místem. Představte si to podél řeky Něvy. To by byla fantastická scenérie!
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Nevracel bych se do minulosti, vybral bych si Lewise Hamiltona, protože si myslím, že je skvělým pilotem. Líbí se mi jeho jezdecký styl a způsob, jakým předvádí výkony. Myslím si, že ví, jak z vozu dostat maximum – a je také zábavnou osobou.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?To je pro mě velmi těžká otázka. Kontrolu trakce jsem nezažil (smích)! Ale pro závodění ve Formuli 1 je určitě důležitý zvuk, takže sem s těmi řvoucími motory, jejich zvuk mrazil v zádech.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Myslím, že bychom měli mnoho, mnoho let zůstat u stejných pravidel. Všechny ty změny jsou pro týmy náročné a pro fanoušky rozčilují.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Možná Spa. Pokud tam vyjde počasí, je to fantastická trať, která nikdy nenudí.Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Nevím, asi za všechny.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Eau Rouge ze Spa, první sektor ze Suzuky a první zatáčku z okruhu v Šanghaji.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Současnost, protože jsem tady a teď. Asi nemám dostatek představivosti, ale žiju přítomností a minulostí se moc nezabývám. A bezpečnost je bonus, který by se těžko něčím překonával!
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Uvítal bych více štědrosti v přidělování pneumatik.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Vybral bych si tři: Ayrtona Sennu, Alaina Prosta a Michaela Schumachera.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Jelikož bych jakožto šéf týmu chtěl vyhrát, vybral bych si Lewise Hamiltona.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Jsem celkem spokojený s okruhy, které máme. Pokud některý vypadl, zřejmě to mělo svůj důvod.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Nedokážu říct. Zřejmě bych volil soukromý oběd s přáteli.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Proč musíme znovu do minulosti? Myslím si, že v současné době by každý chtěl jezdit s Ferrari či s Red Bullem. Pokud bych se musel vracet v čase, zřejmě by se jednalo o jeden ze Sennových či Prostových vítězných vozů.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Jsem spokojený s tím, co teď máme, takže není důvod snít o dalších potřebách.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Šel bych do svého rodného města Vyborgu a oslavil bych to tam se všemi svými přáteli. Jednalo by se o rodinu a pár kamarádů. Jídlo by nehrálo velkou roli a pití by záleželo na situaci.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.