Po těžkém období v druhé polovině sezóny 2009 mnozí pochybovali, že se Romain Grosjean ještě někdy objeví ve Formuli 1. Dnes je šampiónem série GP2 a zdá se, že svůj návrat na vrchol motosportu myslí smrtelně vážně.
Gratulujeme k předčasnému zisku titulu GP2, kterým si navázal na zisk titulu v asijské sérii. Jaký je to pocit?„Cítím se fantasticky! V každém ohledu to byla vynikající sezóna. Tým pracoval velmi tvrdě, abych měl vždy připravené nejlepší auto. S mechaniky a inženýry jsme si nyní velmi blízcí.“
Určitě si rád, že si umlčel lidi, kteří tě kritizovali po těžkém období ve Formuli 1 v týmu Renault v roce 2009? „Víte, každý, kdo mě po sezóně 2009 odepisoval, mi ve skutečnosti pomohl. Co mě nezabije, to mě posílí! Dali mi ještě větší sílu ukázat, že to co všichni viděli v roce 2009, nebyla má pravá tvář. Myslím, že dnes jsem všem dokázal, že jsem daleko lepší, než jsem byl v roce 2009.“
Jaký je tvůj cíl pro rok 2012?„Cíl je jasný. Chtěl bych získat závodní sedačku v dobrém týmu Formule 1. Chci mít reálnou šanci ukázat svůj potenciál ve Formuli 1.“
Jaké si myslíš, že jsou tvé šance získat místo v dobrém týmu Formule 1?„Je těžké to vyjádřit percentuálně, ale myslím, že jsem udělal kus práce tím, že jsem vyhrál titul GP2. Bez zisku titulu by to bylo náročnější, ale GP2 je jedna ze sérií, odkud se nejčastěji jde do F1.“
Nejpravděpodobněji vypadá tým Renaultu. Máš nějaké špatné vzpomínky na tým, poté co jsi v roce 2009 musel odejít?„Vůbec ne! V týmu se hodně změnilo, všichni jsou tam velmi motivovaní a během celé sezóny tvrdě pracují. Letos jsem dostal příležitost být třetím jezdcem týmu, takže jsem měl možnost trochu poznat každého člena týmu.“
Jednal si i s jiným týmem než s Renaultem?„Ano, jednali jsme i s několika jinými týmy.“
Po sezóně 2009 Vitalij Petrov prohlásil, že si uspěchal svůj debut v F1. Máš nyní pocit, že by to mohla být pravda?„Když máte možnost získat závodní sedačku v F1, nemůžete říct ne. Měl jsem tuto příležitost a bylo jasné, že jsem nemohl odpovědět ne.“
Byl bys spokojený, pokud bys opět startoval ze zadních pozic startovního roštu F1?„Moc ne. Myslím, že mám šanci získat na startovním roštu dobrou pozici, pokud budou jednání úspěšná.“
Kdy jsi přestal pracovat ve Švýcarské bance? „Stále pracuji v bance. Už ne fyzicky, ale jednám s některými zákazníky.“
Jak strávíš několik příštích týdnů?Chci získat tolik bodů, kolik bude možné, v Monze. Chceme se pokusit vyhrát i šampionát týmů. Co bude dál nevím, uvidím!“
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.