Po těžkém období v druhé polovině sezóny 2009 mnozí pochybovali, že se Romain Grosjean ještě někdy objeví ve Formuli 1. Dnes je šampiónem série GP2 a zdá se, že svůj návrat na vrchol motosportu myslí smrtelně vážně.
Gratulujeme k předčasnému zisku titulu GP2, kterým si navázal na zisk titulu v asijské sérii. Jaký je to pocit?„Cítím se fantasticky! V každém ohledu to byla vynikající sezóna. Tým pracoval velmi tvrdě, abych měl vždy připravené nejlepší auto. S mechaniky a inženýry jsme si nyní velmi blízcí.“
Určitě si rád, že si umlčel lidi, kteří tě kritizovali po těžkém období ve Formuli 1 v týmu Renault v roce 2009? „Víte, každý, kdo mě po sezóně 2009 odepisoval, mi ve skutečnosti pomohl. Co mě nezabije, to mě posílí! Dali mi ještě větší sílu ukázat, že to co všichni viděli v roce 2009, nebyla má pravá tvář. Myslím, že dnes jsem všem dokázal, že jsem daleko lepší, než jsem byl v roce 2009.“
Jaký je tvůj cíl pro rok 2012?„Cíl je jasný. Chtěl bych získat závodní sedačku v dobrém týmu Formule 1. Chci mít reálnou šanci ukázat svůj potenciál ve Formuli 1.“
Jaké si myslíš, že jsou tvé šance získat místo v dobrém týmu Formule 1?„Je těžké to vyjádřit percentuálně, ale myslím, že jsem udělal kus práce tím, že jsem vyhrál titul GP2. Bez zisku titulu by to bylo náročnější, ale GP2 je jedna ze sérií, odkud se nejčastěji jde do F1.“
Nejpravděpodobněji vypadá tým Renaultu. Máš nějaké špatné vzpomínky na tým, poté co jsi v roce 2009 musel odejít?„Vůbec ne! V týmu se hodně změnilo, všichni jsou tam velmi motivovaní a během celé sezóny tvrdě pracují. Letos jsem dostal příležitost být třetím jezdcem týmu, takže jsem měl možnost trochu poznat každého člena týmu.“
Jednal si i s jiným týmem než s Renaultem?„Ano, jednali jsme i s několika jinými týmy.“
Po sezóně 2009 Vitalij Petrov prohlásil, že si uspěchal svůj debut v F1. Máš nyní pocit, že by to mohla být pravda?„Když máte možnost získat závodní sedačku v F1, nemůžete říct ne. Měl jsem tuto příležitost a bylo jasné, že jsem nemohl odpovědět ne.“
Byl bys spokojený, pokud bys opět startoval ze zadních pozic startovního roštu F1?„Moc ne. Myslím, že mám šanci získat na startovním roštu dobrou pozici, pokud budou jednání úspěšná.“
Kdy jsi přestal pracovat ve Švýcarské bance? „Stále pracuji v bance. Už ne fyzicky, ale jednám s některými zákazníky.“
Jak strávíš několik příštích týdnů?Chci získat tolik bodů, kolik bude možné, v Monze. Chceme se pokusit vyhrát i šampionát týmů. Co bude dál nevím, uvidím!“
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.