Ve Formuli 1 debutoval s McLarenem, svou první velkou cenu vyhrál v 22 letech a ve 23 letech se stal mistrem světa. O čem ještě sní v rozhovoru pro web F1.com Lewis Hamilton?
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Lewis Hamilton: Ou, musel by to být Londýn nebo Las Vegas. Myslím, že ve Vegas by to bylo zábavnější. Byl by to skvělý víkend pro všechny.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?LH: Ayrton Senna. Byl nejlepší. Moc rád bych si proti němu zazávodil.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?LH: Myslím, že bych zvolil nastavitelnou světlou výšku. Viděl jsem to na Sennově voze. Mohl si nastavit výšku nad vozovkou - bylo to celkem skvělé.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?LH: Chybí mi V12 a staré V10 motory. Rád bych jezdil s většími pneumatikami a více zlepšováky v autě, aby bylo takové, jako měl James Bond: zmáčkli byste tlačítko a zezadu by se vylil olej - to by byla paráda. A navíc by to pomáhalo!
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?LH: Vybral bych si Nordschleife. Bylo by to úžasné. Na té přes 20 km dlouhé trati byste se pořád něco učili. Nikdy by to nebyla nuda, to je jisté. Jezdím tam každý rok, včetně toho letošního. Je to úžasná zkušenost.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?LH: Myslím, že bych si vybral Tyrrell. Ve své době byli velmi úspěšní. Ken Tyrrell musel být velmi mazaným šéfem.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?LH: Zahrnul bych tam Eau Rouge ze Spa-Francorchamps, Mirabeau z Monaka a Bridge ze Silverstone. Vytvořily by velmi zajímavou trať.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?LH: Zvolil bych pozdní 80. a raná 90. léta. Tehdy jsem začínal sledovat Formuli 1 a rozhodl jsem se, že to jednou bude mou profesí. A auta tehdy samozřejmě také vypadala nejlépe. Muselo to být úžasné v těchto vozech závodit.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?LH: Skvělé by byly větší motory, ohlušující řev! A za druhé bych uvítal návrat dotankovávání. Bylo to snadnější po startu závodit s lehčími vozy.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?LH: Juana Manuela Fangia proti Ayrtonu Sennovi. Dva nejlepší piloti všech dob - a já bych sledoval, kdo je opravdu tím nejlepším.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?LH: Myslím, že bych si vybral Nica Rosberga. S příchodem pilota musíte zvážit všechny okolnosti. Harmonii v týmu, konzistenci a všechno to kolem. Jakožto šéf týmu musíte brát ohled na všechna hlediska.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?LH: Řekl bych, že Kyalami v Jižní Africe. Tato část světa nějak v kalendáři chybí.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosport - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?LH: Nikoho. Pozval bych si holky!
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti, který by sis vybral?LH: [McLaren] MP4-4. To je mé oblíbené auto. Už jsem s ním jezdil, vím tedy, o čem mluvím. Bylo to strašně dobré auto.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?LH: Náramně by se hodil golfový simulátor, lázně se saunou a parní lázní a ženské masérky (smích). Á, a také nahrávací studio. Wau, teď když na to myslím, ano - nahrávací studio by bylo fantastické.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?LH: Nejlepší oslavou je vyrazit si s rodinou a přáteli. Mým snem by bylo odletět do Grenady, odkud pochází má rodina, a udělat si party na lodi. Na opravdu krásné, staré lodi, s lidmi hrajícími na bicí nástroje, reggae, poslouchat Boba Marleyho a celou noc se plavit. To by bylo skvělé.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.