Vitalij Petrov v Austrálii ukázal, že veškeré pochybnosti o tom, zda patří do F1 nebo ne, jsou zbytečné. Dojel třetí a ani v dalších závodech si nevedl špatně. Nejen o tom promluvil v tomto rozhovoru.
Jak hodnotíš svůj vstup do sezony?Vitalij Petrov: Na začátku roku jsme nevěděli, jak je naše auto rychlé, protože zimní testování nebylo lehké. V Austrálii jsme najednou měli obrovský potenciál a celý tým pracoval tak skvěle, že jsme se dostali na stupně vítězů. V Malajsii jsme měli problém se zlomeným zavěšením z pátečního volného tréninku. Nick dojel na pódiu, ale já se zasekl za pomalými auty a pak jsem nabral na pneumatiky nějaké nečistoty, vyjel z trati a najednou jsem byl dva metry nad zemí. V Číně bylo auto rychlé a klidně bych mohl bojovat s Ferrari, ale měl jsem problémy v druhé části kvalifikace a musel jsem soupeřit s Force Indií a Sauberem.
Hodně se mluví o tvých výsledcích, změnilo se něco po stupních vítězů z Austrálie?VP: Určitě Když dojedete na stupních vítězů, dodá to vám i celému týmu hodně sebevědomí. V loňském roce jsem hodně boural, ale myslím, že jsem dokázal, že mohu patřit mezi ty nejrychlejší.
Stojí za zlepšením výsledků zkušenosti z minulého roku, nebo přestěhování se z Valencie blíže k továrně Renaultu?VP: To je ta hlavní věc, zkušenost. Předtím jsem nevěděl, co mám dělat, co říkat inženýrům, jak zlepšovat auto, neznal jsem některé okruhy. Těžké to bylo i s Robertem Kubicou, protože on má tolik zkušeností a já neměl nic. Letos jsem udělal velký krok vpřed.
Změnilo se pro Tebe po dočasné ztrátě Roberta Kubicy něco?VP: Ano, změnilo se toho dost. Poté, co bylo jasné, že Robert nebude závodit, tým potřeboval někoho, kdo by byl týmovým lídrem. Po prvním závodě jsem pochopil, že bych to mohl být já a pochopil to i tým. Tým mi věří a společně můžeme dokázat velké věci.
Byl pro Tebe loňský rok obtížný? Bojoval jsi s Robertem, navíc jsi dělal dost chyb. VP: Loni bylo všechno nové. Někdy jsem dělal hloupé chyby, které jsem předtím nikdy nedělal. To byl můj první rok a teď už vím, co mám dělat. Doufám, že něco takového se už nebude opakovat. Nové auto se mi navíc řídí lépe.
Vitalij Petrov krátce po dojezdu do cíle VC Austrálie
S Renaultem máš smlouvu do konce sezony 2012, jak Ti tento fakt pomáhá?VP: Když vidím, že mi tým důvěřuje, pomáhá to. Také ten dvouletý kontrakt s týmem mi pomáhá.
Existují letos šance na vítězství v závodě?VP: Všechno je možné. Možná někde začne pršet a bude záležet na tom, kdo zvolí jakou strategii. Možná bude nějaká trať, která našemu autu sedne. Jinak jsou na nás Red Bull a McLaren moc rychlí. Možná budeme mít šanci v Monaku nebo Singapuru, ale bude to chtít i trochu štěstí.
Přinesl Nick Heidfeld svým příchodem do týmu nějaké změny?VP: Přišel příliš pozdě, takže žádné nové nápady nepřinesl. Ale má o mnoho více zkušeností než já nebo dokonce Robert, takže nám hodně pomáhá. Zkušenost vždy pomáhá.
Jaké byly reakce na tvé výsledky v Rusku?VP: Je to úžasné. Lidé nevěřili, že bych mohl být na pódiu, protože teprve loni jsem se stal prvním Rusem ve Formuli 1. Díky tomuto výsledku se tam mnohem víc lidí začalo zajímat o F1. Dokonce když jdu na procházku, lidé mě poznávájí!
Je to velká změna? Některá ruská média se loni divila, že nevyhráváš závody, protože F1 nerozuměla. VP: Proto jsem jim pomohl, aby F1 víc rozuměli. Vím, že to pro Rusy není lehké, protože F1 nikdy předtím nesledovali. Bylo to pro ně stejné, jako když jsem se s F1 sžíval já sám. Nyní už tomu ale rozumí, vědí, na co je třeba DRS a tak podobně.
Takže pro první VC Ruska 2014 očekáváš velkou fanouškovskou základnu?VP: Doufám. Každý sportovec miluje, když se může předvést ve své zemi. Vždyť v Barceloně všichni podporují Fernanda Alonsa, v Británii zase Jensona Buttona s Lewisem Hamiltonem.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.