Vitalij Petrov v Austrálii ukázal, že veškeré pochybnosti o tom, zda patří do F1 nebo ne, jsou zbytečné. Dojel třetí a ani v dalších závodech si nevedl špatně. Nejen o tom promluvil v tomto rozhovoru.
Jak hodnotíš svůj vstup do sezony?Vitalij Petrov: Na začátku roku jsme nevěděli, jak je naše auto rychlé, protože zimní testování nebylo lehké. V Austrálii jsme najednou měli obrovský potenciál a celý tým pracoval tak skvěle, že jsme se dostali na stupně vítězů. V Malajsii jsme měli problém se zlomeným zavěšením z pátečního volného tréninku. Nick dojel na pódiu, ale já se zasekl za pomalými auty a pak jsem nabral na pneumatiky nějaké nečistoty, vyjel z trati a najednou jsem byl dva metry nad zemí. V Číně bylo auto rychlé a klidně bych mohl bojovat s Ferrari, ale měl jsem problémy v druhé části kvalifikace a musel jsem soupeřit s Force Indií a Sauberem.
Hodně se mluví o tvých výsledcích, změnilo se něco po stupních vítězů z Austrálie?VP: Určitě Když dojedete na stupních vítězů, dodá to vám i celému týmu hodně sebevědomí. V loňském roce jsem hodně boural, ale myslím, že jsem dokázal, že mohu patřit mezi ty nejrychlejší.
Stojí za zlepšením výsledků zkušenosti z minulého roku, nebo přestěhování se z Valencie blíže k továrně Renaultu?VP: To je ta hlavní věc, zkušenost. Předtím jsem nevěděl, co mám dělat, co říkat inženýrům, jak zlepšovat auto, neznal jsem některé okruhy. Těžké to bylo i s Robertem Kubicou, protože on má tolik zkušeností a já neměl nic. Letos jsem udělal velký krok vpřed.
Změnilo se pro Tebe po dočasné ztrátě Roberta Kubicy něco?VP: Ano, změnilo se toho dost. Poté, co bylo jasné, že Robert nebude závodit, tým potřeboval někoho, kdo by byl týmovým lídrem. Po prvním závodě jsem pochopil, že bych to mohl být já a pochopil to i tým. Tým mi věří a společně můžeme dokázat velké věci.
Byl pro Tebe loňský rok obtížný? Bojoval jsi s Robertem, navíc jsi dělal dost chyb. VP: Loni bylo všechno nové. Někdy jsem dělal hloupé chyby, které jsem předtím nikdy nedělal. To byl můj první rok a teď už vím, co mám dělat. Doufám, že něco takového se už nebude opakovat. Nové auto se mi navíc řídí lépe.
Vitalij Petrov krátce po dojezdu do cíle VC Austrálie
S Renaultem máš smlouvu do konce sezony 2012, jak Ti tento fakt pomáhá?VP: Když vidím, že mi tým důvěřuje, pomáhá to. Také ten dvouletý kontrakt s týmem mi pomáhá.
Existují letos šance na vítězství v závodě?VP: Všechno je možné. Možná někde začne pršet a bude záležet na tom, kdo zvolí jakou strategii. Možná bude nějaká trať, která našemu autu sedne. Jinak jsou na nás Red Bull a McLaren moc rychlí. Možná budeme mít šanci v Monaku nebo Singapuru, ale bude to chtít i trochu štěstí.
Přinesl Nick Heidfeld svým příchodem do týmu nějaké změny?VP: Přišel příliš pozdě, takže žádné nové nápady nepřinesl. Ale má o mnoho více zkušeností než já nebo dokonce Robert, takže nám hodně pomáhá. Zkušenost vždy pomáhá.
Jaké byly reakce na tvé výsledky v Rusku?VP: Je to úžasné. Lidé nevěřili, že bych mohl být na pódiu, protože teprve loni jsem se stal prvním Rusem ve Formuli 1. Díky tomuto výsledku se tam mnohem víc lidí začalo zajímat o F1. Dokonce když jdu na procházku, lidé mě poznávájí!
Je to velká změna? Některá ruská média se loni divila, že nevyhráváš závody, protože F1 nerozuměla. VP: Proto jsem jim pomohl, aby F1 víc rozuměli. Vím, že to pro Rusy není lehké, protože F1 nikdy předtím nesledovali. Bylo to pro ně stejné, jako když jsem se s F1 sžíval já sám. Nyní už tomu ale rozumí, vědí, na co je třeba DRS a tak podobně.
Takže pro první VC Ruska 2014 očekáváš velkou fanouškovskou základnu?VP: Doufám. Každý sportovec miluje, když se může předvést ve své zemi. Vždyť v Barceloně všichni podporují Fernanda Alonsa, v Británii zase Jensona Buttona s Lewisem Hamiltonem.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.