Vitalij Petrov v Austrálii ukázal, že veškeré pochybnosti o tom, zda patří do F1 nebo ne, jsou zbytečné. Dojel třetí a ani v dalších závodech si nevedl špatně. Nejen o tom promluvil v tomto rozhovoru.
Jak hodnotíš svůj vstup do sezony?Vitalij Petrov: Na začátku roku jsme nevěděli, jak je naše auto rychlé, protože zimní testování nebylo lehké. V Austrálii jsme najednou měli obrovský potenciál a celý tým pracoval tak skvěle, že jsme se dostali na stupně vítězů. V Malajsii jsme měli problém se zlomeným zavěšením z pátečního volného tréninku. Nick dojel na pódiu, ale já se zasekl za pomalými auty a pak jsem nabral na pneumatiky nějaké nečistoty, vyjel z trati a najednou jsem byl dva metry nad zemí. V Číně bylo auto rychlé a klidně bych mohl bojovat s Ferrari, ale měl jsem problémy v druhé části kvalifikace a musel jsem soupeřit s Force Indií a Sauberem.
Hodně se mluví o tvých výsledcích, změnilo se něco po stupních vítězů z Austrálie?VP: Určitě Když dojedete na stupních vítězů, dodá to vám i celému týmu hodně sebevědomí. V loňském roce jsem hodně boural, ale myslím, že jsem dokázal, že mohu patřit mezi ty nejrychlejší.
Stojí za zlepšením výsledků zkušenosti z minulého roku, nebo přestěhování se z Valencie blíže k továrně Renaultu?VP: To je ta hlavní věc, zkušenost. Předtím jsem nevěděl, co mám dělat, co říkat inženýrům, jak zlepšovat auto, neznal jsem některé okruhy. Těžké to bylo i s Robertem Kubicou, protože on má tolik zkušeností a já neměl nic. Letos jsem udělal velký krok vpřed.
Změnilo se pro Tebe po dočasné ztrátě Roberta Kubicy něco?VP: Ano, změnilo se toho dost. Poté, co bylo jasné, že Robert nebude závodit, tým potřeboval někoho, kdo by byl týmovým lídrem. Po prvním závodě jsem pochopil, že bych to mohl být já a pochopil to i tým. Tým mi věří a společně můžeme dokázat velké věci.
Byl pro Tebe loňský rok obtížný? Bojoval jsi s Robertem, navíc jsi dělal dost chyb. VP: Loni bylo všechno nové. Někdy jsem dělal hloupé chyby, které jsem předtím nikdy nedělal. To byl můj první rok a teď už vím, co mám dělat. Doufám, že něco takového se už nebude opakovat. Nové auto se mi navíc řídí lépe.
Vitalij Petrov krátce po dojezdu do cíle VC Austrálie
S Renaultem máš smlouvu do konce sezony 2012, jak Ti tento fakt pomáhá?VP: Když vidím, že mi tým důvěřuje, pomáhá to. Také ten dvouletý kontrakt s týmem mi pomáhá.
Existují letos šance na vítězství v závodě?VP: Všechno je možné. Možná někde začne pršet a bude záležet na tom, kdo zvolí jakou strategii. Možná bude nějaká trať, která našemu autu sedne. Jinak jsou na nás Red Bull a McLaren moc rychlí. Možná budeme mít šanci v Monaku nebo Singapuru, ale bude to chtít i trochu štěstí.
Přinesl Nick Heidfeld svým příchodem do týmu nějaké změny?VP: Přišel příliš pozdě, takže žádné nové nápady nepřinesl. Ale má o mnoho více zkušeností než já nebo dokonce Robert, takže nám hodně pomáhá. Zkušenost vždy pomáhá.
Jaké byly reakce na tvé výsledky v Rusku?VP: Je to úžasné. Lidé nevěřili, že bych mohl být na pódiu, protože teprve loni jsem se stal prvním Rusem ve Formuli 1. Díky tomuto výsledku se tam mnohem víc lidí začalo zajímat o F1. Dokonce když jdu na procházku, lidé mě poznávájí!
Je to velká změna? Některá ruská média se loni divila, že nevyhráváš závody, protože F1 nerozuměla. VP: Proto jsem jim pomohl, aby F1 víc rozuměli. Vím, že to pro Rusy není lehké, protože F1 nikdy předtím nesledovali. Bylo to pro ně stejné, jako když jsem se s F1 sžíval já sám. Nyní už tomu ale rozumí, vědí, na co je třeba DRS a tak podobně.
Takže pro první VC Ruska 2014 očekáváš velkou fanouškovskou základnu?VP: Doufám. Každý sportovec miluje, když se může předvést ve své zemi. Vždyť v Barceloně všichni podporují Fernanda Alonsa, v Británii zase Jensona Buttona s Lewisem Hamiltonem.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace