Sebastian Vettel poskytl oficiálním serveru Formule 1 rozhovor, v němž hodnotí svůj vůz, předsezónní testování a naznačuje, co budeme moci čekat v úvodu šampionátu.
Po dojetí svého posledního testovacího kilometru tě čeká let do Melbourne, kde se bude konat Velká cena Austrálie. Jaký máš podvědomý pocit ohledně sezóny, která je před námi?Sebastian Vettel: Mou první prioritou, až se dostanu do letadla, bude dobře se vyspat, abych se přizpůsobil odlišné časové zóně. Ale předpokládám správně, že se ptáte na můj podvědomý pocity týkající se auta a naší konkurenceschopnosti? Poletím s velmi dobrým pocitem. Zimní období pro nás bylo velmi uspokojující. Podařilo se nám odjet dobrou vzdálenost - ne takovou, jako Ferrari, ale více, než jsme ujeli kdykoliv dříve.
Jak dobří nakonec budeme ve srovnání s ostatními je letos více než kdy dříve velkou neznámou. V předchozích letech jste měli ponětí, jak na tom jste a jak na tom jsou ostatní, letos to je ale téměř nemožné. Spousta takzvaných expertů vyjadřovala své názory, nemyslím si však, že někdo může reálně říci, jaké bude pořadí v Melbourne, obzvlášť v Albert Parku na trati, kde jsme v minulosti již viděli nejedno překvapení. Počkejme, uvidíme. V rámci našeho týmu si věříme, doufejme tedy, že to takto zůstane.
Jste favority?SV: Dokážu snad číst v budoucnosti? To žel neumím! Takže si všichni - včetně mě - budeme muset počkat na první kvalifikaci sezóny v Melbourne. Víme, co jsme přes zimu dělali, víme, že nám to s naším programem šlo velmi hladce, takže si myslím, že do sezóny vstupujeme dobře připraveni. Otázka však zůstává - bude to stačit na naše soupeře?
Myslím, že první závod bude velmi zajímavý, ne jen z hlediska mapování pořadí, ale také vzhledem k novým pneumatikám, KERSu a nastavitelným zadním křídlům. Co mohu říci je to, že to bude dobrá show pro fanoušky - a zřejmě dobrá lekce pro nás, piloty.
RB6 byl nejrychlejším vozem roku 2010. Je RB7 podobným kalibrem?SV: V našem novém voze jsem se ihned cítil jako doma a prokazoval výbornou výkonnost a spolehlivost ve všech čtyřech testech. Spolehlivost bude - jako vždy - klíčem k úspěchu, protože je k ničemu, když máte vůz o sekundu rychlejší než zbytek, ale nikdy nedojedete do cíle.
Faktem je, že je snadnější z rychlého auta učinit spolehlivé, než ze spolehlivého rychlé, a všichni víme, že auto, s nímž začínáme sezónu, není stejné jako to, s nimž jsme končili. Druhým klíčem k úspěchu tedy je neustálé vylepšování. Na každý závod přivezeme nové díly, rychlost našeho vývoje by pro nás měla být zlomová.
Tuto sezónu obhajuješ titul mistra světa. Změní to tvůj přístup?SV: Je to něčím, na co příliš často nemyslím. Když testujete, nehraje to vůbec žádnou roli, protože se soustředíte jen na vaší práci, a obecně se raději dívám kupředu než dozadu. Je to uspokojující mít ten titul, ale nikterak mi v žádném závodě této sezóny nepomůže. Začínáme opět od nuly.
Poté, co během posledního testu v Barceloně předvedl Mercedes GP lepší rychlost se zdá, že Michael Schumacher bude mnohem konkurenceschopnější než v minulé sezóně.SV: Ano, v Barceloně vypadali hodně konkurenceschopně, i když svůj nejrychlejší čas dosáhli s malým množstvím paliva. Ale svou výkonností mě překvapil také Sauber. Zajet takový čas, to už něco znamená. Zdá se, že letos do toho pořádně šlápli. Jestli se jim podaří tuto výkonnost udržet i v Melbourne, to uvidíme, momentálně ale určitě udělali pár kroků vpřed.
Všechny týmy v Barceloně nacvičovaly zastávky v boxech, jelikož mohou tvořit klíčovou součást závodního výsledku. Jak se podle tebe budou v letošní sezóně závody vyvíjet?SV: Určitě budeme stavět častěji. Možná každých pět až dvacet kol, takže to bude mít obrovský dopad na to, jak se budou závody vyvíjet. Bude to jedním z nejzajímavějších hledisek Velké ceny Austrálie. Ale protože se to týká všech, nespatřuji v tom velkou výhodu pro nikoho. Dobrá strategie bude samozřejmě pomocí.
Během prvního testu ve Valencii jsi opustil garáž po prvním výjezdu s RB7 s širokým úsměvem na rtech. Stále si myslíš, že je tento vůz vítězem?SV: Vítězem bude pouze tehdy, až vyhraje nějaký závod, zatím jsme ještě žádný neodjeli. Pravdou je, že se tohle auto chová dobře a je i spolehlivé. Byli jsme také hodně spokojeni s rychlostí vozu během prvního testu ve Valencii a od té doby na těchto faktorech systematicky stavíme. Pojďme tedy závodit a přesvědčme se o tom, kdo během zimy odvedl svou práci nejlépe!
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.