Vitalij Petrov prostřednictvím oficiálního Twitteru stáje Lotus Renault GP odpovídal na dotazy fanoušků. S kým nejlépe vychází, na co se v letošní sezóně nejvíce těší a co je nejdůležitější věcí, kterou se loni naučil?
Proč ses jako dítě rozhodl pro kariéru závodního pilota?VP: Ve skutečnosti jsem to nikdy nepovažoval za reálné, protože motorsport v Rusku nebyl moc populární. Určitě jsem ale věděl, že mám rád ježdění. Když jsem byl malý, otec mě vzal do uzavřené oblasti a nechával mě řídit jeho auto, vždy se mi to moc líbilo.
Jaké to je být prvním Rusem v F1 s tím, že za tebou stojí celý národ?VP: Jsem hrdý na to, že jsem z této země a rád bych dostal Ruskou vlajku na samotný vrchol pódia.
Které tři okruhy byly v roce 2010 pro tebe nejoblíbenější a proč?VP: Nerad řeším to, co je pro mě nejoblíbenější. Každý okruh je jiný a jízda na všech je zábava, nedokážu si proto vybrat mé nejoblíbenější.
S kterým pilotem v paddocku vycházíš nejlépe?VP: Vycházím se všemi piloty a s každým z nich se snažím aspoň na chvíli pohovořit před každým závodem. Vždy si však nejvíce povykládám s Kamujem Kobajašim.
Na co se nejvíce těšíš v sezóně 2011?VP: Na všechno se strašně moc těším, obzvlášť na používání KERSu a nastavitelného zadního křídla, což bude novinkou pro všechny. Naše auto momentálně vypadá dobře a příští rok pro mě bude jednodušší, protože už znám lépe tým a všechny tratě. Už se nemůžu dočkat, až to začne!
Jaké počasí během závodů máš raději - deštivé či slunečné?VP: Záleží na tom, jak se v daný den cítím, ale upřímně - je mi to jedno. Má rád různé podmínky, takže někdy déšť, někdy sucho.
Který loňský závod považuješ za svůj nejlepší a proč?VP: Myslím, že ten v Budapešti, protože se mi podařilo dostat maximum z vozu a z celého víkendu. Páté místo bylo mým nejlepším výsledkem celého ročníku.
Co bylo nejdůležitější věcí, kterou ses v roce 2010 naučil?VP: To, že je potřeba se vždy plně soustředit a dělat co nejméně chyb.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.