Vitalij Petrov prostřednictvím oficiálního Twitteru stáje Lotus Renault GP odpovídal na dotazy fanoušků. S kým nejlépe vychází, na co se v letošní sezóně nejvíce těší a co je nejdůležitější věcí, kterou se loni naučil?
Proč ses jako dítě rozhodl pro kariéru závodního pilota?VP: Ve skutečnosti jsem to nikdy nepovažoval za reálné, protože motorsport v Rusku nebyl moc populární. Určitě jsem ale věděl, že mám rád ježdění. Když jsem byl malý, otec mě vzal do uzavřené oblasti a nechával mě řídit jeho auto, vždy se mi to moc líbilo.
Jaké to je být prvním Rusem v F1 s tím, že za tebou stojí celý národ?VP: Jsem hrdý na to, že jsem z této země a rád bych dostal Ruskou vlajku na samotný vrchol pódia.
Které tři okruhy byly v roce 2010 pro tebe nejoblíbenější a proč?VP: Nerad řeším to, co je pro mě nejoblíbenější. Každý okruh je jiný a jízda na všech je zábava, nedokážu si proto vybrat mé nejoblíbenější.
S kterým pilotem v paddocku vycházíš nejlépe?VP: Vycházím se všemi piloty a s každým z nich se snažím aspoň na chvíli pohovořit před každým závodem. Vždy si však nejvíce povykládám s Kamujem Kobajašim.
Na co se nejvíce těšíš v sezóně 2011?VP: Na všechno se strašně moc těším, obzvlášť na používání KERSu a nastavitelného zadního křídla, což bude novinkou pro všechny. Naše auto momentálně vypadá dobře a příští rok pro mě bude jednodušší, protože už znám lépe tým a všechny tratě. Už se nemůžu dočkat, až to začne!
Jaké počasí během závodů máš raději - deštivé či slunečné?VP: Záleží na tom, jak se v daný den cítím, ale upřímně - je mi to jedno. Má rád různé podmínky, takže někdy déšť, někdy sucho.
Který loňský závod považuješ za svůj nejlepší a proč?VP: Myslím, že ten v Budapešti, protože se mi podařilo dostat maximum z vozu a z celého víkendu. Páté místo bylo mým nejlepším výsledkem celého ročníku.
Co bylo nejdůležitější věcí, kterou ses v roce 2010 naučil?VP: To, že je potřeba se vždy plně soustředit a dělat co nejméně chyb.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace