Vitalij Petrov prostřednictvím oficiálního Twitteru stáje Lotus Renault GP odpovídal na dotazy fanoušků. S kým nejlépe vychází, na co se v letošní sezóně nejvíce těší a co je nejdůležitější věcí, kterou se loni naučil?
Proč ses jako dítě rozhodl pro kariéru závodního pilota?VP: Ve skutečnosti jsem to nikdy nepovažoval za reálné, protože motorsport v Rusku nebyl moc populární. Určitě jsem ale věděl, že mám rád ježdění. Když jsem byl malý, otec mě vzal do uzavřené oblasti a nechával mě řídit jeho auto, vždy se mi to moc líbilo.
Jaké to je být prvním Rusem v F1 s tím, že za tebou stojí celý národ?VP: Jsem hrdý na to, že jsem z této země a rád bych dostal Ruskou vlajku na samotný vrchol pódia.
Které tři okruhy byly v roce 2010 pro tebe nejoblíbenější a proč?VP: Nerad řeším to, co je pro mě nejoblíbenější. Každý okruh je jiný a jízda na všech je zábava, nedokážu si proto vybrat mé nejoblíbenější.
S kterým pilotem v paddocku vycházíš nejlépe?VP: Vycházím se všemi piloty a s každým z nich se snažím aspoň na chvíli pohovořit před každým závodem. Vždy si však nejvíce povykládám s Kamujem Kobajašim.
Na co se nejvíce těšíš v sezóně 2011?VP: Na všechno se strašně moc těším, obzvlášť na používání KERSu a nastavitelného zadního křídla, což bude novinkou pro všechny. Naše auto momentálně vypadá dobře a příští rok pro mě bude jednodušší, protože už znám lépe tým a všechny tratě. Už se nemůžu dočkat, až to začne!
Jaké počasí během závodů máš raději - deštivé či slunečné?VP: Záleží na tom, jak se v daný den cítím, ale upřímně - je mi to jedno. Má rád různé podmínky, takže někdy déšť, někdy sucho.
Který loňský závod považuješ za svůj nejlepší a proč?VP: Myslím, že ten v Budapešti, protože se mi podařilo dostat maximum z vozu a z celého víkendu. Páté místo bylo mým nejlepším výsledkem celého ročníku.
Co bylo nejdůležitější věcí, kterou ses v roce 2010 naučil?VP: To, že je potřeba se vždy plně soustředit a dělat co nejméně chyb.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.