Dnes bylo oznámeno, že Vitalij Petrov bude jezdit v týmu Lotus Renaultu GP i v dalších dvou sezonách. Co na to jezdec říká?
Vitaliji, jaké to je, být potvrzen stájí Lotus Renault GP?VP: Cítím se skvěle. Tento rok jsem se toho hodně naučil a vím, že se v roce 2011 můžu vrátit silnější. Jsem extremně hrdý, že můžu být součástí tohoto týmu a musím splatit tu důvěru, kterou jsem teď dostal.
Když se podíváte zpět na první sezonu, co jste si nejvíc užil?VP: Bylo zde hodně speciálních momentů. Závod v Šanghaji byl něčím, co si budu navždy pamatovat, když jsem předjel Schumachera a Webbera a získal tak moje první body. Pak, když se mi v Turecku povedlo, se dostat do Q3. To byl pro mě také důležitý krok. Samozřejmě závod v Maďarsku byl pro mě asi nejlepším víkendem, všechno mi tehdy vyšlo.
Jak se změnil váš život poté, co jste vstoupil do F1?VP: Je zde hodně cestování a nemám moc času pro sebe, ale nikdy jsem si neztěžoval, protože miluji to, co dělám. Když sednu do auta, tak se cítím jako malý kluk o Vánocích. Život není tak lehký, jak si lidé myslí. Samozřejmě je zde spousta dalších věcí, které bych mohl dělat, kdybych nejezdil v F1, ale ta neuvěřitelná zkušenost. A vím, že mám štěstí, že jsem jedním z 24 jezdců na startovním roštu.
Cítíte se v Lotus Renault GP jako doma?VP: Ano, rozhodně. Dřívější jezdci říkávali, že je zde speciální atmosféra a já musím říci, že s nimi souhlasím. Tým je velmi přátelský a otevřený. S chlapci vycházím velice dobře.
Cítíte rostoucí podporu F1 z Ruska?VP: Jednoznačně. Od své země dostávám větší podporu každým týdnem. Vlastně mě dříve jeden z hlavních lifestylových magazínů zařadil mezi deset nejatraktivnějších mužů Ruska! Sport se u nás stává čím dál tím víc populárním a již brzy budeme mít naši velkou cenu, která vzbudí ještě větší zájem. Dokonce náš předseda vlády, pan Putin, mohl ochutnat F1, když se svezl v našem voze během tohoto roku.
Co bude hlavní výzvou v roce 2011?VP: Je zde pár změn, na které se musíme adaptovat jako tým: Nové pneumatiky, přenastavitelné zadní křídlo a KERS, který jsem nikdy nepoužíval. Je zde také nový závod v Indii. Takže je zde dost věcí, na které se musíme adaptovat, ale měli by vylepšit tu show za účelem lepších závodů. Už jsem viděl nové auto v aerodynamickém tunelu a vypadá velice nadějně. Miluji také naše nové barvy a nemůžu se dočkat, až se dostanu zpět do auta a budu moci závodit.
Čeho byste rád ve vaší druhé sezoně dosáhl?VP: Mým cílem je pokračovat ve zlepšování se jako jezdce a stát se více konzistentním. Letos jsem několikrát udělal chyby a ztratil body. Vím, že toto je ta oblast, kde bych se mohl zlepšit. Myslím, že jsem dokázal, že mám rychlost, ale potřebuji být konzistentní během celého víkendu a získat maximum z každého závodu.
Jaký je váš plán pro nadcházejících pár měsíců před začátkem testů v únoru?VP: Uvažoval jsem, že bych strávil pár dní tuto zimu v Maranellu, ale bylo mi řečeno, že to asi není nejlepší nápad... Vážně, po namáhavé sezoně pojedu domů za rodinou a kamarády. Je také čas na výměnu mých baterií, abych se mohl vrátit čerstvý. Už pracuji na mé fyzické kondici, abych byl na startu sezony ready. Pak v lednu budu v továrně, abych se potkal s inženýry a abych si nachystal sedačku do nového auta.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.