Dnes bylo oznámeno, že Vitalij Petrov bude jezdit v týmu Lotus Renaultu GP i v dalších dvou sezonách. Co na to jezdec říká?
Vitaliji, jaké to je, být potvrzen stájí Lotus Renault GP?VP: Cítím se skvěle. Tento rok jsem se toho hodně naučil a vím, že se v roce 2011 můžu vrátit silnější. Jsem extremně hrdý, že můžu být součástí tohoto týmu a musím splatit tu důvěru, kterou jsem teď dostal.
Když se podíváte zpět na první sezonu, co jste si nejvíc užil?VP: Bylo zde hodně speciálních momentů. Závod v Šanghaji byl něčím, co si budu navždy pamatovat, když jsem předjel Schumachera a Webbera a získal tak moje první body. Pak, když se mi v Turecku povedlo, se dostat do Q3. To byl pro mě také důležitý krok. Samozřejmě závod v Maďarsku byl pro mě asi nejlepším víkendem, všechno mi tehdy vyšlo.
Jak se změnil váš život poté, co jste vstoupil do F1?VP: Je zde hodně cestování a nemám moc času pro sebe, ale nikdy jsem si neztěžoval, protože miluji to, co dělám. Když sednu do auta, tak se cítím jako malý kluk o Vánocích. Život není tak lehký, jak si lidé myslí. Samozřejmě je zde spousta dalších věcí, které bych mohl dělat, kdybych nejezdil v F1, ale ta neuvěřitelná zkušenost. A vím, že mám štěstí, že jsem jedním z 24 jezdců na startovním roštu.
Cítíte se v Lotus Renault GP jako doma?VP: Ano, rozhodně. Dřívější jezdci říkávali, že je zde speciální atmosféra a já musím říci, že s nimi souhlasím. Tým je velmi přátelský a otevřený. S chlapci vycházím velice dobře.
Cítíte rostoucí podporu F1 z Ruska?VP: Jednoznačně. Od své země dostávám větší podporu každým týdnem. Vlastně mě dříve jeden z hlavních lifestylových magazínů zařadil mezi deset nejatraktivnějších mužů Ruska! Sport se u nás stává čím dál tím víc populárním a již brzy budeme mít naši velkou cenu, která vzbudí ještě větší zájem. Dokonce náš předseda vlády, pan Putin, mohl ochutnat F1, když se svezl v našem voze během tohoto roku.
Co bude hlavní výzvou v roce 2011?VP: Je zde pár změn, na které se musíme adaptovat jako tým: Nové pneumatiky, přenastavitelné zadní křídlo a KERS, který jsem nikdy nepoužíval. Je zde také nový závod v Indii. Takže je zde dost věcí, na které se musíme adaptovat, ale měli by vylepšit tu show za účelem lepších závodů. Už jsem viděl nové auto v aerodynamickém tunelu a vypadá velice nadějně. Miluji také naše nové barvy a nemůžu se dočkat, až se dostanu zpět do auta a budu moci závodit.
Čeho byste rád ve vaší druhé sezoně dosáhl?VP: Mým cílem je pokračovat ve zlepšování se jako jezdce a stát se více konzistentním. Letos jsem několikrát udělal chyby a ztratil body. Vím, že toto je ta oblast, kde bych se mohl zlepšit. Myslím, že jsem dokázal, že mám rychlost, ale potřebuji být konzistentní během celého víkendu a získat maximum z každého závodu.
Jaký je váš plán pro nadcházejících pár měsíců před začátkem testů v únoru?VP: Uvažoval jsem, že bych strávil pár dní tuto zimu v Maranellu, ale bylo mi řečeno, že to asi není nejlepší nápad... Vážně, po namáhavé sezoně pojedu domů za rodinou a kamarády. Je také čas na výměnu mých baterií, abych se mohl vrátit čerstvý. Už pracuji na mé fyzické kondici, abych byl na startu sezony ready. Pak v lednu budu v továrně, abych se potkal s inženýry a abych si nachystal sedačku do nového auta.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.