Dnes bylo oznámeno, že Vitalij Petrov bude jezdit v týmu Lotus Renaultu GP i v dalších dvou sezonách. Co na to jezdec říká?
Vitaliji, jaké to je, být potvrzen stájí Lotus Renault GP?VP: Cítím se skvěle. Tento rok jsem se toho hodně naučil a vím, že se v roce 2011 můžu vrátit silnější. Jsem extremně hrdý, že můžu být součástí tohoto týmu a musím splatit tu důvěru, kterou jsem teď dostal.
Když se podíváte zpět na první sezonu, co jste si nejvíc užil?VP: Bylo zde hodně speciálních momentů. Závod v Šanghaji byl něčím, co si budu navždy pamatovat, když jsem předjel Schumachera a Webbera a získal tak moje první body. Pak, když se mi v Turecku povedlo, se dostat do Q3. To byl pro mě také důležitý krok. Samozřejmě závod v Maďarsku byl pro mě asi nejlepším víkendem, všechno mi tehdy vyšlo.
Jak se změnil váš život poté, co jste vstoupil do F1?VP: Je zde hodně cestování a nemám moc času pro sebe, ale nikdy jsem si neztěžoval, protože miluji to, co dělám. Když sednu do auta, tak se cítím jako malý kluk o Vánocích. Život není tak lehký, jak si lidé myslí. Samozřejmě je zde spousta dalších věcí, které bych mohl dělat, kdybych nejezdil v F1, ale ta neuvěřitelná zkušenost. A vím, že mám štěstí, že jsem jedním z 24 jezdců na startovním roštu.
Cítíte se v Lotus Renault GP jako doma?VP: Ano, rozhodně. Dřívější jezdci říkávali, že je zde speciální atmosféra a já musím říci, že s nimi souhlasím. Tým je velmi přátelský a otevřený. S chlapci vycházím velice dobře.
Cítíte rostoucí podporu F1 z Ruska?VP: Jednoznačně. Od své země dostávám větší podporu každým týdnem. Vlastně mě dříve jeden z hlavních lifestylových magazínů zařadil mezi deset nejatraktivnějších mužů Ruska! Sport se u nás stává čím dál tím víc populárním a již brzy budeme mít naši velkou cenu, která vzbudí ještě větší zájem. Dokonce náš předseda vlády, pan Putin, mohl ochutnat F1, když se svezl v našem voze během tohoto roku.
Co bude hlavní výzvou v roce 2011?VP: Je zde pár změn, na které se musíme adaptovat jako tým: Nové pneumatiky, přenastavitelné zadní křídlo a KERS, který jsem nikdy nepoužíval. Je zde také nový závod v Indii. Takže je zde dost věcí, na které se musíme adaptovat, ale měli by vylepšit tu show za účelem lepších závodů. Už jsem viděl nové auto v aerodynamickém tunelu a vypadá velice nadějně. Miluji také naše nové barvy a nemůžu se dočkat, až se dostanu zpět do auta a budu moci závodit.
Čeho byste rád ve vaší druhé sezoně dosáhl?VP: Mým cílem je pokračovat ve zlepšování se jako jezdce a stát se více konzistentním. Letos jsem několikrát udělal chyby a ztratil body. Vím, že toto je ta oblast, kde bych se mohl zlepšit. Myslím, že jsem dokázal, že mám rychlost, ale potřebuji být konzistentní během celého víkendu a získat maximum z každého závodu.
Jaký je váš plán pro nadcházejících pár měsíců před začátkem testů v únoru?VP: Uvažoval jsem, že bych strávil pár dní tuto zimu v Maranellu, ale bylo mi řečeno, že to asi není nejlepší nápad... Vážně, po namáhavé sezoně pojedu domů za rodinou a kamarády. Je také čas na výměnu mých baterií, abych se mohl vrátit čerstvý. Už pracuji na mé fyzické kondici, abych byl na startu sezony ready. Pak v lednu budu v továrně, abych se potkal s inženýry a abych si nachystal sedačku do nového auta.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.