Dnes bylo oznámeno, že Vitalij Petrov bude jezdit v týmu Lotus Renaultu GP i v dalších dvou sezonách. Co na to jezdec říká?
Vitaliji, jaké to je, být potvrzen stájí Lotus Renault GP?VP: Cítím se skvěle. Tento rok jsem se toho hodně naučil a vím, že se v roce 2011 můžu vrátit silnější. Jsem extremně hrdý, že můžu být součástí tohoto týmu a musím splatit tu důvěru, kterou jsem teď dostal.
Když se podíváte zpět na první sezonu, co jste si nejvíc užil?VP: Bylo zde hodně speciálních momentů. Závod v Šanghaji byl něčím, co si budu navždy pamatovat, když jsem předjel Schumachera a Webbera a získal tak moje první body. Pak, když se mi v Turecku povedlo, se dostat do Q3. To byl pro mě také důležitý krok. Samozřejmě závod v Maďarsku byl pro mě asi nejlepším víkendem, všechno mi tehdy vyšlo.
Jak se změnil váš život poté, co jste vstoupil do F1?VP: Je zde hodně cestování a nemám moc času pro sebe, ale nikdy jsem si neztěžoval, protože miluji to, co dělám. Když sednu do auta, tak se cítím jako malý kluk o Vánocích. Život není tak lehký, jak si lidé myslí. Samozřejmě je zde spousta dalších věcí, které bych mohl dělat, kdybych nejezdil v F1, ale ta neuvěřitelná zkušenost. A vím, že mám štěstí, že jsem jedním z 24 jezdců na startovním roštu.
Cítíte se v Lotus Renault GP jako doma?VP: Ano, rozhodně. Dřívější jezdci říkávali, že je zde speciální atmosféra a já musím říci, že s nimi souhlasím. Tým je velmi přátelský a otevřený. S chlapci vycházím velice dobře.
Cítíte rostoucí podporu F1 z Ruska?VP: Jednoznačně. Od své země dostávám větší podporu každým týdnem. Vlastně mě dříve jeden z hlavních lifestylových magazínů zařadil mezi deset nejatraktivnějších mužů Ruska! Sport se u nás stává čím dál tím víc populárním a již brzy budeme mít naši velkou cenu, která vzbudí ještě větší zájem. Dokonce náš předseda vlády, pan Putin, mohl ochutnat F1, když se svezl v našem voze během tohoto roku.
Co bude hlavní výzvou v roce 2011?VP: Je zde pár změn, na které se musíme adaptovat jako tým: Nové pneumatiky, přenastavitelné zadní křídlo a KERS, který jsem nikdy nepoužíval. Je zde také nový závod v Indii. Takže je zde dost věcí, na které se musíme adaptovat, ale měli by vylepšit tu show za účelem lepších závodů. Už jsem viděl nové auto v aerodynamickém tunelu a vypadá velice nadějně. Miluji také naše nové barvy a nemůžu se dočkat, až se dostanu zpět do auta a budu moci závodit.
Čeho byste rád ve vaší druhé sezoně dosáhl?VP: Mým cílem je pokračovat ve zlepšování se jako jezdce a stát se více konzistentním. Letos jsem několikrát udělal chyby a ztratil body. Vím, že toto je ta oblast, kde bych se mohl zlepšit. Myslím, že jsem dokázal, že mám rychlost, ale potřebuji být konzistentní během celého víkendu a získat maximum z každého závodu.
Jaký je váš plán pro nadcházejících pár měsíců před začátkem testů v únoru?VP: Uvažoval jsem, že bych strávil pár dní tuto zimu v Maranellu, ale bylo mi řečeno, že to asi není nejlepší nápad... Vážně, po namáhavé sezoně pojedu domů za rodinou a kamarády. Je také čas na výměnu mých baterií, abych se mohl vrátit čerstvý. Už pracuji na mé fyzické kondici, abych byl na startu sezony ready. Pak v lednu budu v továrně, abych se potkal s inženýry a abych si nachystal sedačku do nového auta.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.