Williams včera potvrdil svého druhého pilota, který bude příští rok nastupovat po boku Rubense Barrichella. Je jím Pastor Maldonado, který v kokpitu střídá Nica Hülkenberga. V rozhovoru odpovídá na dotazy týkající se jeho kariéry, očekávání i cílů.
Jak začala tvá kariéra v motosportu?PM: Můj otec se strýcem jsou pro motosport velmi zapálení, protože sami závodili, a já jsem to po nich zdědil. V mém městě Maracay se pět minut od mého domu nachází motokárový okruh. Když mi byli tři nebo čtyři roky, řekl jsem, že chci závodit, ale byl jsem na to ještě příliš mladý. Když mi bylo sedm, otec mi dal motokáru, a tak jsem začal. Od té doby jsem dodnes nikdy nepřestal.
Po motokárách ve Venezuele jsem přišel v roce 1998 do Evropy, abych se účastnil mezinárodních motokárových závodů, což pro mě byly skvělé závodní zkušenosti nasbírané mimo domov
Když jsem se dokázal stále držet na vrcholu, rozhodl jsem se přejít k italské Formuli Renault. Vyhrál jsem ve svém druhém roce šampionát. Přeskočili jsme v roce 2007 do GP2, ale kvůli zranění jsem odjel pouze polovinu sezóny. Vrátil jsem se v roce 2008, kdy jsem celkově skončil pátý. Na vítěze mi tehdy ve velmi vyrovnaném šampionátu scházelo pouze šest bodů.
Letos ses stal šampionem GP2. Jaké to je?PM: Byla to neuvěřitelná sezóna. Od počátku jsme byli konkurenceschopní a vyhráli jsme šest závodů. Tým na vítězstvích dobře spolupracoval a v polovině sezóny jsem už měl dobrý náskok a v Monze jsem získal titul.
Myslíš si, že jsi na F1 připravený?PM: GP2 je velmi dobrým šampionátem, opravdu jezdce dobře připravuje na F1. Pracoval jsem velmi tvrdě na tom, abych se dostal do této pozice a ano, určitě se cítím být připravený.
Jaké to je vědět, že budeš závodit příští rok za Williams?PM: Williams odvádí úžasnou práci. Je to neuvěřitelné být zde, součástí toho týmu. Je to sen.
Jak si rozumíš s novým kolegou Rubensem Barrichellem?PM: Určitě je příjemné mít Rubense jako svého kolegu, protože je velmi zkušeným pilotem. Můžu se od něj hodně naučit. Bude to legrace, protože je také Jihoameričan. Myslím, že to bude velmi zajímavý tým.
Jak se přes zimu budeš připravovat na svou první sezónu v F1?PM: Budu se snažit hodně trénovat a pracovat na simulátoru. Nemáme moc času před prvním testem, pouze jeden či dva měsíce, ale budu fit a připravený.
Strávil jsi v Abú Zabí jeden den v FW32 během testu mladíků. Jak to šlo?PM: Bylo to úžasné. Pro mě to byl velký okamžik, protože krátce předtím jsem jezdil s vozem GP2 a byly tam tak velké rozdíly. Zlepšoval jsem se s každým kolem a dokončil jsem program, takže to pro mě byla velmi dobrá zkušenost.
Jaké jsou rozdíly mezi vozem GP2 a F1?PM: Jsou mezi nimi tři velké rozdíly. Za prvé: síla motoru. Vůz F1 má úžasnou sílu a dosahuje vyšších maximálních rychlostí. Za druhé: brzdné body. Brzdy jsou mnohem silnější v F1. A nakonec má také mnohem více přítlaku a obecně přilnavosti.
Staneš se teprve čtvrtým Venezuelcem, který bude řídit vůz F1. Co to pro tebe znamená?PM: Je to už 30 let, co někdo z Venezuely jezdil ve Formuli 1, země proto tlačí na mladé piloty v naději, že ji bude někdo reprezentovat. Jsem šťastný, že já mohu být tím pilotem.
Kdybys to shrnul, jaké budeš mít cíle v sezóně 2011?PM: Chci zkrátka odvádět co nejlepší práci, být co nejblíže špičce a dostat z auta maximum. Tým pracuje velmi tvrdě a já musím být co nejdříve na špici. Jsem nováčkem, to však nebude problém. Musím se soustředit a dělat svou práci.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.