Williams včera potvrdil svého druhého pilota, který bude příští rok nastupovat po boku Rubense Barrichella. Je jím Pastor Maldonado, který v kokpitu střídá Nica Hülkenberga. V rozhovoru odpovídá na dotazy týkající se jeho kariéry, očekávání i cílů.
Jak začala tvá kariéra v motosportu?PM: Můj otec se strýcem jsou pro motosport velmi zapálení, protože sami závodili, a já jsem to po nich zdědil. V mém městě Maracay se pět minut od mého domu nachází motokárový okruh. Když mi byli tři nebo čtyři roky, řekl jsem, že chci závodit, ale byl jsem na to ještě příliš mladý. Když mi bylo sedm, otec mi dal motokáru, a tak jsem začal. Od té doby jsem dodnes nikdy nepřestal.
Po motokárách ve Venezuele jsem přišel v roce 1998 do Evropy, abych se účastnil mezinárodních motokárových závodů, což pro mě byly skvělé závodní zkušenosti nasbírané mimo domov
Když jsem se dokázal stále držet na vrcholu, rozhodl jsem se přejít k italské Formuli Renault. Vyhrál jsem ve svém druhém roce šampionát. Přeskočili jsme v roce 2007 do GP2, ale kvůli zranění jsem odjel pouze polovinu sezóny. Vrátil jsem se v roce 2008, kdy jsem celkově skončil pátý. Na vítěze mi tehdy ve velmi vyrovnaném šampionátu scházelo pouze šest bodů.
Letos ses stal šampionem GP2. Jaké to je?PM: Byla to neuvěřitelná sezóna. Od počátku jsme byli konkurenceschopní a vyhráli jsme šest závodů. Tým na vítězstvích dobře spolupracoval a v polovině sezóny jsem už měl dobrý náskok a v Monze jsem získal titul.
Myslíš si, že jsi na F1 připravený?PM: GP2 je velmi dobrým šampionátem, opravdu jezdce dobře připravuje na F1. Pracoval jsem velmi tvrdě na tom, abych se dostal do této pozice a ano, určitě se cítím být připravený.
Jaké to je vědět, že budeš závodit příští rok za Williams?PM: Williams odvádí úžasnou práci. Je to neuvěřitelné být zde, součástí toho týmu. Je to sen.
Jak si rozumíš s novým kolegou Rubensem Barrichellem?PM: Určitě je příjemné mít Rubense jako svého kolegu, protože je velmi zkušeným pilotem. Můžu se od něj hodně naučit. Bude to legrace, protože je také Jihoameričan. Myslím, že to bude velmi zajímavý tým.
Jak se přes zimu budeš připravovat na svou první sezónu v F1?PM: Budu se snažit hodně trénovat a pracovat na simulátoru. Nemáme moc času před prvním testem, pouze jeden či dva měsíce, ale budu fit a připravený.
Strávil jsi v Abú Zabí jeden den v FW32 během testu mladíků. Jak to šlo?PM: Bylo to úžasné. Pro mě to byl velký okamžik, protože krátce předtím jsem jezdil s vozem GP2 a byly tam tak velké rozdíly. Zlepšoval jsem se s každým kolem a dokončil jsem program, takže to pro mě byla velmi dobrá zkušenost.
Jaké jsou rozdíly mezi vozem GP2 a F1?PM: Jsou mezi nimi tři velké rozdíly. Za prvé: síla motoru. Vůz F1 má úžasnou sílu a dosahuje vyšších maximálních rychlostí. Za druhé: brzdné body. Brzdy jsou mnohem silnější v F1. A nakonec má také mnohem více přítlaku a obecně přilnavosti.
Staneš se teprve čtvrtým Venezuelcem, který bude řídit vůz F1. Co to pro tebe znamená?PM: Je to už 30 let, co někdo z Venezuely jezdil ve Formuli 1, země proto tlačí na mladé piloty v naději, že ji bude někdo reprezentovat. Jsem šťastný, že já mohu být tím pilotem.
Kdybys to shrnul, jaké budeš mít cíle v sezóně 2011?PM: Chci zkrátka odvádět co nejlepší práci, být co nejblíže špičce a dostat z auta maximum. Tým pracuje velmi tvrdě a já musím být co nejdříve na špici. Jsem nováčkem, to však nebude problém. Musím se soustředit a dělat svou práci.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.