Český talent Josef Král v rozhovoru pro Autosport po svém prvním testu s monopostem Formule 1 v Abú Zabí přiznává, že jízda byla velkým zážitkem.
Jsi spokojený s tím, jak jsi během svého prvního testu jezdil?JK: Jsem určitě spokojený. Jsem rád, že jsem mohl testovat s týmem F1, byl to opravdu dobrý den. Také výkonnost byla docela dobrá.
Bylo to jednoduché zvyknout si na auto?JK: Nebylo to tak špatné. Měl jsem nějaké problémy s tím, abych se vlezl do auta, protože je stavěné pro menší piloty a já jsem docela vysoký. Bylo to docela obtížné se do něj vměstnat, ale byl to jediný problém, který jsem měl. Mohl jsem jezdit od počátku docela rychle a během testu jsem zrychloval.
Je tento test - společně s tvým dobrým výkonem během finále GP2 o minulém víkendu - dobrým zakončením sezóny, v níž jsi toho kvůli zranění zad tolik zameškal?JK: Ano, byla to pro mě náročná sezóna. Konec byl však podle mě velmi dobrý, obzvlášť po mém návratu a po tom, jak jsem byl nervózní před GP2 víkendem. Všechno šlo dobře a šance otestovat monopost Formule 1 byla pro mě něco jako dárek, splněný sen! Bylo to neuvěřitelné, že jsem po čtyřech měsících v nemocnici dostal tuto příležitost.
Už se plně zotavil?JK: Ano, stoprocentně. Po celý víkend jsem se cítil dobře a také, když jsem jezdil s vozem F1. Jsem šťastný, že to už je za mnou, a těším se na příští rok.
Dostals možnost jet naplno?JK: Myslím, že to bylo rozumné, protože ráno ty časy byly pomalejší než odpoledne. Myslím si tedy, že časy na kolo, které jsem zajížděl, byly docela dobré ve srovnání s ostatními, zvláště ze včerejšího rána. Jsem s nimi opravdu spokojený a doufám, že je spokojený také tým.
Pomohlo ti, že jsi jezdil po dráze, na které jsi o víkendu závodil?JK: Samozřejmě, pomáhá to, protože se nemusíte učit trať a můžete se soustředit na budování důvěry v auto. Určitě to pomáhá, protože to trvá o něco déle, když neznáte trať. Ale nebyl by problém uskutečnit to někde jinde.
Jaké to bylo, když jsi poprvé vyjel z boxů s monopostem F1 - byl tam nějaký okamžik, kdy sis řekl: 'Wau, to je úžasné?'JK: Takový okamžik jsem zažil už před tunelem na výjezdu z boxů! Bylo to zkrátka od prvopočátku úžasné. Bylo skvělé se jen posadit do monopostu, aniž bych vyjel. Zvláště po prvním kole, bylo to velmi rychlé a všechno 100 % fungovalo. V každém kole během první 5 či 10 okruhů jsem cítil obrovský rozdíl v přetížení v zatáčkách a při brzdění.
Jak ti to může v budoucnu pomoct?JK: Doufám, že jízda s rychlejším vozem mi v budoucnu pomůže. Potřebuju akorát více trénovat, protože jsem přišel o polovinu sezóny GP2 a předtím jsem soutěžil v nižších kategoriích, které se nepodobají F1 či GP2. Pokaždé, když postoupíte výše, odjedete pár kol a vrátíte se do nižší kategorie, je to jednodušší. Doufám, že mi to pomůže a uvidíme, co bude potom. Příští týden se koná test GP2 zaměřený na příští sezónu, doufejme, že mi to příští rok pomůže.
Fotogalerie z testu nováčků v Abú Zabí: zde.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.