Český talent Josef Král v rozhovoru pro Autosport po svém prvním testu s monopostem Formule 1 v Abú Zabí přiznává, že jízda byla velkým zážitkem.
Jsi spokojený s tím, jak jsi během svého prvního testu jezdil?JK: Jsem určitě spokojený. Jsem rád, že jsem mohl testovat s týmem F1, byl to opravdu dobrý den. Také výkonnost byla docela dobrá.
Bylo to jednoduché zvyknout si na auto?JK: Nebylo to tak špatné. Měl jsem nějaké problémy s tím, abych se vlezl do auta, protože je stavěné pro menší piloty a já jsem docela vysoký. Bylo to docela obtížné se do něj vměstnat, ale byl to jediný problém, který jsem měl. Mohl jsem jezdit od počátku docela rychle a během testu jsem zrychloval.
Je tento test - společně s tvým dobrým výkonem během finále GP2 o minulém víkendu - dobrým zakončením sezóny, v níž jsi toho kvůli zranění zad tolik zameškal?JK: Ano, byla to pro mě náročná sezóna. Konec byl však podle mě velmi dobrý, obzvlášť po mém návratu a po tom, jak jsem byl nervózní před GP2 víkendem. Všechno šlo dobře a šance otestovat monopost Formule 1 byla pro mě něco jako dárek, splněný sen! Bylo to neuvěřitelné, že jsem po čtyřech měsících v nemocnici dostal tuto příležitost.
Už se plně zotavil?JK: Ano, stoprocentně. Po celý víkend jsem se cítil dobře a také, když jsem jezdil s vozem F1. Jsem šťastný, že to už je za mnou, a těším se na příští rok.
Dostals možnost jet naplno?JK: Myslím, že to bylo rozumné, protože ráno ty časy byly pomalejší než odpoledne. Myslím si tedy, že časy na kolo, které jsem zajížděl, byly docela dobré ve srovnání s ostatními, zvláště ze včerejšího rána. Jsem s nimi opravdu spokojený a doufám, že je spokojený také tým.
Pomohlo ti, že jsi jezdil po dráze, na které jsi o víkendu závodil?JK: Samozřejmě, pomáhá to, protože se nemusíte učit trať a můžete se soustředit na budování důvěry v auto. Určitě to pomáhá, protože to trvá o něco déle, když neznáte trať. Ale nebyl by problém uskutečnit to někde jinde.
Jaké to bylo, když jsi poprvé vyjel z boxů s monopostem F1 - byl tam nějaký okamžik, kdy sis řekl: 'Wau, to je úžasné?'JK: Takový okamžik jsem zažil už před tunelem na výjezdu z boxů! Bylo to zkrátka od prvopočátku úžasné. Bylo skvělé se jen posadit do monopostu, aniž bych vyjel. Zvláště po prvním kole, bylo to velmi rychlé a všechno 100 % fungovalo. V každém kole během první 5 či 10 okruhů jsem cítil obrovský rozdíl v přetížení v zatáčkách a při brzdění.
Jak ti to může v budoucnu pomoct?JK: Doufám, že jízda s rychlejším vozem mi v budoucnu pomůže. Potřebuju akorát více trénovat, protože jsem přišel o polovinu sezóny GP2 a předtím jsem soutěžil v nižších kategoriích, které se nepodobají F1 či GP2. Pokaždé, když postoupíte výše, odjedete pár kol a vrátíte se do nižší kategorie, je to jednodušší. Doufám, že mi to pomůže a uvidíme, co bude potom. Příští týden se koná test GP2 zaměřený na příští sezónu, doufejme, že mi to příští rok pomůže.
Fotogalerie z testu nováčků v Abú Zabí: zde.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.