Mladý pilot Pastor Maldonado má za sebou úspěšné dva dny testů v Abú Zabí. Jako jeden z mála měl možnost pilotovat každý den jiný vůz: v úterý HRT F110 a dnes Williams FW32. V rozhovoru pro Autosport prozradil, jaký je mezi nimi rozdíl.
Jaký je Williams ve srovnání s HRT?PM: Je to velký rozdíl. Nejdůležitější je podle mě to, že jsem měl možnost vyzkoušet dva odlišné vozy a získat tak více zkušeností, více si teď v autě věřím. Vždy, když jsem vyjel na dráhu, tak jsem se zlepšil. Prožil jsem velmi dobrý den, takže jsem šťastný.
Včera na tebe udělala dojem úroveň přítlaku HRT. O kolik více jsi dojat po dnešku?PM: Jsou to odlišné vozy, ale dva profesionální tým. Williams má hodně přítlaku, takže je rychlejší v zatáčkách i při brzdění. Má však stejný motor, takže v síle se to až tak nelišilo.
Ujel jsi celkem 190 kol - je to přesně to, co jsi čekal?PM: Jsem velmi spokojený, protože jsem si na auto velmi rychle za začátku včerejšího dne zvykl. Možná jsem čekal o něco méně výkonnější motor, ale je to fantastické. Rozdíl proti GP2 je docela velký, myslím si však, že všichni mladí piloti odvádějí velmi dobrou práci. Jak jste viděli, časy byly celkem rychlé.
Jak se ti spolupracovalo s týmem?PM: Je to něco zcela jiného než v GP2, protože v GP2 na nic nemáme čas! Máme jen půlhodinu na testování, půlhodinu na kvalifikaci a pouze tři sady nových pneumatik na celý víkend.
Zde se můžete zlepšovat, protože tým celý den pracuje pro vás, máte mnoho sad nových pneumatik, takže se piloti mohou docela hodně během dne zlepšit. Jsem šťastný, protože práce s týmem v GP2 a zde je trochu jiná a já si vedu velmi dobře, abych byl upřímný. Cítím se dobře.
Nejdůležitější věcí je poznat pneumatiky, protože to bude hodně velká změna. Jsem z GP2 zvyklý na Bridgestony, takže to bude velká změna. Uvidíme, jak to s těmi pneumatikami bude vypadat a jestli se hodně změní nastavení vozu.
Bylo to dnes pro tebe snazší či obtížnější než včera?PM: Je to vždycky těžké. Se všemi těmito auty se na limitu jezdí obtížně.
Kdy se něco dozvíme o příštím roce?PM: Co nejdříve, tlačíme na to.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.