Mladý pilot Pastor Maldonado má za sebou úspěšné dva dny testů v Abú Zabí. Jako jeden z mála měl možnost pilotovat každý den jiný vůz: v úterý HRT F110 a dnes Williams FW32. V rozhovoru pro Autosport prozradil, jaký je mezi nimi rozdíl.
Jaký je Williams ve srovnání s HRT?PM: Je to velký rozdíl. Nejdůležitější je podle mě to, že jsem měl možnost vyzkoušet dva odlišné vozy a získat tak více zkušeností, více si teď v autě věřím. Vždy, když jsem vyjel na dráhu, tak jsem se zlepšil. Prožil jsem velmi dobrý den, takže jsem šťastný.
Včera na tebe udělala dojem úroveň přítlaku HRT. O kolik více jsi dojat po dnešku?PM: Jsou to odlišné vozy, ale dva profesionální tým. Williams má hodně přítlaku, takže je rychlejší v zatáčkách i při brzdění. Má však stejný motor, takže v síle se to až tak nelišilo.
Ujel jsi celkem 190 kol - je to přesně to, co jsi čekal?PM: Jsem velmi spokojený, protože jsem si na auto velmi rychle za začátku včerejšího dne zvykl. Možná jsem čekal o něco méně výkonnější motor, ale je to fantastické. Rozdíl proti GP2 je docela velký, myslím si však, že všichni mladí piloti odvádějí velmi dobrou práci. Jak jste viděli, časy byly celkem rychlé.
Jak se ti spolupracovalo s týmem?PM: Je to něco zcela jiného než v GP2, protože v GP2 na nic nemáme čas! Máme jen půlhodinu na testování, půlhodinu na kvalifikaci a pouze tři sady nových pneumatik na celý víkend.
Zde se můžete zlepšovat, protože tým celý den pracuje pro vás, máte mnoho sad nových pneumatik, takže se piloti mohou docela hodně během dne zlepšit. Jsem šťastný, protože práce s týmem v GP2 a zde je trochu jiná a já si vedu velmi dobře, abych byl upřímný. Cítím se dobře.
Nejdůležitější věcí je poznat pneumatiky, protože to bude hodně velká změna. Jsem z GP2 zvyklý na Bridgestony, takže to bude velká změna. Uvidíme, jak to s těmi pneumatikami bude vypadat a jestli se hodně změní nastavení vozu.
Bylo to dnes pro tebe snazší či obtížnější než včera?PM: Je to vždycky těžké. Se všemi těmito auty se na limitu jezdí obtížně.
Kdy se něco dozvíme o příštím roce?PM: Co nejdříve, tlačíme na to.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.