Maldonado: Rozdíl mezi vozy HRT a Williamsu je velký!

Williams
Williams, foto: Williams F1 Team
Petr Hlawiczka 17. listopadu 2010 22:10
Sdílej:

Mladý pilot Pastor Maldonado má za sebou úspěšné dva dny testů v Abú Zabí. Jako jeden z mála měl možnost pilotovat každý den jiný vůz: v úterý HRT F110 a dnes Williams FW32. V rozhovoru pro Autosport prozradil, jaký je mezi nimi rozdíl.

Jaký je Williams ve srovnání s HRT?PM: Je to velký rozdíl. Nejdůležitější je podle mě to, že jsem měl možnost vyzkoušet dva odlišné vozy a získat tak více zkušeností, více si teď v autě věřím. Vždy, když jsem vyjel na dráhu, tak jsem se zlepšil. Prožil jsem velmi dobrý den, takže jsem šťastný.

Včera na tebe udělala dojem úroveň přítlaku HRT. O kolik více jsi dojat po dnešku?PM: Jsou to odlišné vozy, ale dva profesionální tým. Williams má hodně přítlaku, takže je rychlejší v zatáčkách i při brzdění. Má však stejný motor, takže v síle se to až tak nelišilo.

Ujel jsi celkem 190 kol - je to přesně to, co jsi čekal?PM: Jsem velmi spokojený, protože jsem si na auto velmi rychle za začátku včerejšího dne zvykl. Možná jsem čekal o něco méně výkonnější motor, ale je to fantastické. Rozdíl proti GP2 je docela velký, myslím si však, že všichni mladí piloti odvádějí velmi dobrou práci. Jak jste viděli, časy byly celkem rychlé.

Jak se ti spolupracovalo s týmem?PM: Je to něco zcela jiného než v GP2, protože v GP2 na nic nemáme čas! Máme jen půlhodinu na testování, půlhodinu na kvalifikaci a pouze tři sady nových pneumatik na celý víkend.

Zde se můžete zlepšovat, protože tým celý den pracuje pro vás, máte mnoho sad nových pneumatik, takže se piloti mohou docela hodně během dne zlepšit. Jsem šťastný, protože práce s týmem v GP2 a zde je trochu jiná a já si vedu velmi dobře, abych byl upřímný. Cítím se dobře.

Nejdůležitější věcí je poznat pneumatiky, protože to bude hodně velká změna. Jsem z GP2 zvyklý na Bridgestony, takže to bude velká změna. Uvidíme, jak to s těmi pneumatikami bude vypadat a jestli se hodně změní nastavení vozu.

Bylo to dnes pro tebe snazší či obtížnější než včera?PM: Je to vždycky těžké. Se všemi těmito auty se na limitu jezdí obtížně.

Kdy se něco dozvíme o příštím roce?PM: Co nejdříve, tlačíme na to.

Stalo se
Novinky
Liam Lawson

Liam Lawson po ztracené šanci na Silverstonu ví, že F1 je často boj o přežití

Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.

Novinky
Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Bernie Ecclestone bez slitování: Horner si hrál na dvacátníka

Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.

Novinky
První den Laurenta Mekiese v pozici šéfa Red Bullu

První den v Red Bullu: Laurent Mekies přebírá otěže s odhodláním a vášní

Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.

Novinky
Podium v Rakousku 2025

McLaren ve válce sám se sebou: Souboj o titul se mění v tenký led

Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.