Christian Klien se v Singapuru vrátil k závodění a hned prokázal své schopnosti, když porazil stálého pilota HRT Bruna Sennu velkým rozdílem v kvalifikaci. V závodě žel doplatil na poruchu hydrauliky a musel odstoupit.
V předsezónních testech v Barceloně a Valencii ses hned dokázal rychlostně Brunovi Sennovi vyrovnat, někdy jsi byl dokonce rychlejší. V Singapuru jsi ho porazil nejen v kvalifikaci, ale byl jsi před ním i v závodě. Myslíš, že to byl dostatečný důkaz?Dobře jsem využil tuto šanci, kdy jsem mohl jezdit celý víkend. Podával jsem docela dobré výkony, byť jsem si na auto a nastavení musel celý víkend zvykat. Kvalifikace i závod nakonec vyšly velmi dobře. Dokázal jsem, že jsem rychlý a maximálně to využil. Nyní je na týmu, aby se rozhodl, jak s tím naloží. Jamamota jsem měl nahradit jen pro tento závod, příště pojede znovu on.
Zazávodil sis po čtyřech letech. Bylo to obtížné?Byl to hodně těžký závod, protože se auto velmi těžce ovládalo na této trati. Chybí nám spousta přítlaku. Ztráceli jsme hodně i na Lotusy a Virginy. Bylo to víceméně o tom udržet vůz na trati. Dokázal jsem si vyjet osmivteřinový náskok na Sennu a byl jsem opravdu spokojený se svou výkonností ve srovnání s týmovým kolegou. Krom toho jsme ale na Virgin a Lotus neměli, což bylo tak trochu zklamáním.
Christian Klien je v Singapuru zpovídan reportérkou BBC Lee McKenzie (vpravo)
Uvidíme tě znovu v Japonsku?Budu tam opět jen jako rezervní pilot, stejně jako tomu bylo v ostatních závodech. Takový je momentálně plán.
Nerýsuje se šance ještě na jedno svezení v této sezóně? Třeba po Japonsku..Později možná, nevím. Nedokážu to říct. V Japonsku však určitě pojede Sakon. Výkonnost v Singapuru byla samozřejmě dost dobrá. Možná se tým ke konci sezóny rozhodne [dát mi šanci], zatím to ale opravdu netuším.
Říkalo se, že Sakon Jamamoto nebyl nemocný, ale že to mělo jisté finanční důvody. Mohl bys to potvrdit?Zavolali si mě ve čtvrtek v noci a řekli mi, že se otrávil jídlem či něco takového a že se prostě necítí dobře. Posadili mě tudíž do auta. To je vše, co vím. Měl jsem z toho velkou radost. Soustředil jsem se proto na závodní víkend. Byl v sobotu na okruhu, cítil se už o něco lépe.
Jsi v kontaktu s některými týmy kvůli místu pro rok 2011?Zjišťujeme, jaké jsou možnosti u týmů, které mají volná místa pro příští rok. Celý víkend za volantem mi pomohl ukázat mou rychlost a zvýšit šanci na získání místa pro příští sezónu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.