Christian Klien se v Singapuru vrátil k závodění a hned prokázal své schopnosti, když porazil stálého pilota HRT Bruna Sennu velkým rozdílem v kvalifikaci. V závodě žel doplatil na poruchu hydrauliky a musel odstoupit.
V předsezónních testech v Barceloně a Valencii ses hned dokázal rychlostně Brunovi Sennovi vyrovnat, někdy jsi byl dokonce rychlejší. V Singapuru jsi ho porazil nejen v kvalifikaci, ale byl jsi před ním i v závodě. Myslíš, že to byl dostatečný důkaz?Dobře jsem využil tuto šanci, kdy jsem mohl jezdit celý víkend. Podával jsem docela dobré výkony, byť jsem si na auto a nastavení musel celý víkend zvykat. Kvalifikace i závod nakonec vyšly velmi dobře. Dokázal jsem, že jsem rychlý a maximálně to využil. Nyní je na týmu, aby se rozhodl, jak s tím naloží. Jamamota jsem měl nahradit jen pro tento závod, příště pojede znovu on.
Zazávodil sis po čtyřech letech. Bylo to obtížné?Byl to hodně těžký závod, protože se auto velmi těžce ovládalo na této trati. Chybí nám spousta přítlaku. Ztráceli jsme hodně i na Lotusy a Virginy. Bylo to víceméně o tom udržet vůz na trati. Dokázal jsem si vyjet osmivteřinový náskok na Sennu a byl jsem opravdu spokojený se svou výkonností ve srovnání s týmovým kolegou. Krom toho jsme ale na Virgin a Lotus neměli, což bylo tak trochu zklamáním.
Christian Klien je v Singapuru zpovídan reportérkou BBC Lee McKenzie (vpravo)
Uvidíme tě znovu v Japonsku?Budu tam opět jen jako rezervní pilot, stejně jako tomu bylo v ostatních závodech. Takový je momentálně plán.
Nerýsuje se šance ještě na jedno svezení v této sezóně? Třeba po Japonsku..Později možná, nevím. Nedokážu to říct. V Japonsku však určitě pojede Sakon. Výkonnost v Singapuru byla samozřejmě dost dobrá. Možná se tým ke konci sezóny rozhodne [dát mi šanci], zatím to ale opravdu netuším.
Říkalo se, že Sakon Jamamoto nebyl nemocný, ale že to mělo jisté finanční důvody. Mohl bys to potvrdit?Zavolali si mě ve čtvrtek v noci a řekli mi, že se otrávil jídlem či něco takového a že se prostě necítí dobře. Posadili mě tudíž do auta. To je vše, co vím. Měl jsem z toho velkou radost. Soustředil jsem se proto na závodní víkend. Byl v sobotu na okruhu, cítil se už o něco lépe.
Jsi v kontaktu s některými týmy kvůli místu pro rok 2011?Zjišťujeme, jaké jsou možnosti u týmů, které mají volná místa pro příští rok. Celý víkend za volantem mi pomohl ukázat mou rychlost a zvýšit šanci na získání místa pro příští sezónu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.