Christian Klien se v Singapuru vrátil k závodění a hned prokázal své schopnosti, když porazil stálého pilota HRT Bruna Sennu velkým rozdílem v kvalifikaci. V závodě žel doplatil na poruchu hydrauliky a musel odstoupit.
V předsezónních testech v Barceloně a Valencii ses hned dokázal rychlostně Brunovi Sennovi vyrovnat, někdy jsi byl dokonce rychlejší. V Singapuru jsi ho porazil nejen v kvalifikaci, ale byl jsi před ním i v závodě. Myslíš, že to byl dostatečný důkaz?Dobře jsem využil tuto šanci, kdy jsem mohl jezdit celý víkend. Podával jsem docela dobré výkony, byť jsem si na auto a nastavení musel celý víkend zvykat. Kvalifikace i závod nakonec vyšly velmi dobře. Dokázal jsem, že jsem rychlý a maximálně to využil. Nyní je na týmu, aby se rozhodl, jak s tím naloží. Jamamota jsem měl nahradit jen pro tento závod, příště pojede znovu on.
Zazávodil sis po čtyřech letech. Bylo to obtížné?Byl to hodně těžký závod, protože se auto velmi těžce ovládalo na této trati. Chybí nám spousta přítlaku. Ztráceli jsme hodně i na Lotusy a Virginy. Bylo to víceméně o tom udržet vůz na trati. Dokázal jsem si vyjet osmivteřinový náskok na Sennu a byl jsem opravdu spokojený se svou výkonností ve srovnání s týmovým kolegou. Krom toho jsme ale na Virgin a Lotus neměli, což bylo tak trochu zklamáním.
Christian Klien je v Singapuru zpovídan reportérkou BBC Lee McKenzie (vpravo)
Uvidíme tě znovu v Japonsku?Budu tam opět jen jako rezervní pilot, stejně jako tomu bylo v ostatních závodech. Takový je momentálně plán.
Nerýsuje se šance ještě na jedno svezení v této sezóně? Třeba po Japonsku..Později možná, nevím. Nedokážu to říct. V Japonsku však určitě pojede Sakon. Výkonnost v Singapuru byla samozřejmě dost dobrá. Možná se tým ke konci sezóny rozhodne [dát mi šanci], zatím to ale opravdu netuším.
Říkalo se, že Sakon Jamamoto nebyl nemocný, ale že to mělo jisté finanční důvody. Mohl bys to potvrdit?Zavolali si mě ve čtvrtek v noci a řekli mi, že se otrávil jídlem či něco takového a že se prostě necítí dobře. Posadili mě tudíž do auta. To je vše, co vím. Měl jsem z toho velkou radost. Soustředil jsem se proto na závodní víkend. Byl v sobotu na okruhu, cítil se už o něco lépe.
Jsi v kontaktu s některými týmy kvůli místu pro rok 2011?Zjišťujeme, jaké jsou možnosti u týmů, které mají volná místa pro příští rok. Celý víkend za volantem mi pomohl ukázat mou rychlost a zvýšit šanci na získání místa pro příští sezónu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.