Lewisovi Hamiltonovi Velká cena Itálie nevyšla. Skončil po vlastní chybě již v prvním kole a přišel o vedení v šampionátu. V rozhovoru, který se dnes objevil na jeho internetových stránkách (lewishamilton.com), se ohlédl za nešťastným víkendem v Monze a zároveň prozradil, jaký přístup hodlá zvolit ve zbývajících závodech letošní sezóny.
O nedělním závodu toho není moc co říct, viď?No, moc ne. Je to jedna z těch zkušeností, k nimž někdy v motosportu dochází. Je to vždy velké zklamání, protože adrenalin proudí a pak najednou to utnete, když jste uprostřed bitvy.
Ale, jak říkám, to se stává - není to poprvé, co můj závod skončil v prvním kole, a žel zřejmě ani poslední.
Jak ses s tím vypořádal? Jak náročné je vypořádat se s tím zklamáním?V náročných situacích, v nichž jsem se ocitl před svou kariérou, musíte vše vstřebat a co nejvíce si z toho odnést. Nasát informace, dát špatnou zkušenost stranou, využít výhod a jít dále.
V pondělí ráno jsem vstal a už jsem se soustředil na další závod, vylepšování vozu a závěr šampionátu. Nemůžete se zabývat negativními věcmi - stále jsme v dobré pozici, musíme to využít.
V neděli jsi cítil, že volba konfigurace s nižším přítlakem byla zřejmě chybnou. Cítil jsi to jinak na začátku závodu?Čísly byste se mohl zabývat celou věčnost, ale od určité doby prostě musíte nasednout do auta a jet. Po kvalifikaci jsem možná necítil, že by to byla ta správná cesta, ale podívali jsme se na to, jak by mohl závod vypadat, a rozhodně jsme na tom našli i nějaká pozitiva.
Hlavně jsem potřeboval méně paliva než vozy s vyšším přítlakem, protože můj vůz měl na rovinkách menší odpor. A co je nejdůležitější, měl jsem potenciál na to, abych na rovinkách předjížděl jiné vozy díky mé výhodě v podobě vysoké maximální rychlosti.
Nebylo to samozřejmě nic jistého, protože jsme neměli možnost vidět, jaký vliv na vůz by měl aerodynamický stín v zatáčkách, ale v závodě jsme viděli, že to některým dost pomohlo. Je příjemné si myslet, že kdybych pokračoval v závodě, nějaké to předjetí by se mi povedlo.
Povzbudilo tě, když sis přečetl slova Martina Whitmarshe, že bys neměl měnit svůj přístup?Samozřejmě, protože je příjemné vědět, že máte podporu. Jinak je ale samozřejmostí, že by se mi těžko už mohlo dostávat od týmu větší podpory - vím, že za mnou vždy stojí. Když ale dosáhnete špatného výsledku, cítíte se, jako byste tým zklamali, proto budu ve zbytku sezóny bojovat ještě více, než kdykoliv dříve.
Budeš se tedy řídit Matinovou radou?V posledních závodech jsem dvakrát nedojel a jednou vyhrál, a i když to není špatné, znamená to, že jsem přišel o body ve prospěch jiných pilotů, kteří jsou v boji o titul. A tyto výsledky nejsou dostatečné pro to, abych ho získal já. Budu na to tlačit. Budu brát každý závod tak, jak přijde, budu se však zároveň snažit, abych v následujících pěti závodech dojel do cíle - to je důležitější než cokoliv jiného. Do Singapuru jedu proto, abych vyhrál.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.